hallo ik ben nu 1 dag overtijd en had besloten om in het ziekenhuis te gaan bevallen dat moet je ook doorgeven bij de verloskundige dus dat staat genoteerd maar nu ik nog is goed nadenk wil ik toch thuis bevallen ja pff ben lekker optijd ermee haha kan ik dit nu nog om laten zetten wie helpt me xxx linn
Ik weet niet of het kan, maar ik zou gewoon je verloskundige vandaag nog even bellen en het aan haar vragen! Succes met alles!
Je kunt (bijna) tot het laatste moment nog van gedachten veranderen. Dus als de weeën beginnen en je wilt toch thuisblijven of alsnog naar het ziekenhuis: dat kan. Ik zou niet wachten tot je 10 cm ontsluiting hebt...
Volgens mijn VK wel. Ik twijfel namelijk ook heel erg! Maar...Bij mijn eerste moest ik echt naar het ziekenhuis! Ik had aangegeven in het ziekenhuis te willen bevallen en met 7 cm kwam de VK en toen wilde ik niet meer, maar toen MOEST ik! Ik denk dat dat komt omdat het dan te laat is om een kraamhulp te laten komen en in het ziekenhuis is er altijd een zuster aanwezig! kus miek
je kan in principe altijd thuis bevallen, want als het onverwachts sneller gaat dan verwacht, móét je thuis je bed etc er klaar voor hebben. Dus ik zou het gewoon even door geven aan je vlos, even bellen. En als onverwachts je weeen nu beginnen, en je hebt nog niet gebeld, dan kun je altijd alsnog aangeven.
Onze kraamhulp was er pas bij 9 cm, omdat we te laat waren met bellen . Het gebeurt ook best vaak dat er geen kraamhulp is tijdens de bevalling omdat het opeens erg snel gaat. Lijkt me dus niet dat dat de reden is geweest?
ow das vervelend... m'n collegaatje had het dus andersom.. die wilde in het ziekenhuis bevallen, maar mócht niet meer, omdat ze al te veel ontsluiting had. Uiteindelijk moest ze alsnog met spoed naar het ziekenhuis omdat de kleine in het vruchtwater gepoept had. Maar anders had ze gewoon thuis bevallen.
Je kan volgens mij altijd nog wijzigen in waar je wil bevallen, ook tijdens de bevalling zelf. En een vriendin van mij wilde bijvoorbeeld in het ziekenhuis bevallen, maar ze had al teveel ontsluiting en is toen toch thuis bevallen.
mijn vk vertelde dat ik altijd nog kan veranderen.... ik heb deze keer voor de eerste keer voor een thuisbevalling gekozen, omdat ze me de vorige keer eigenlijk al niet meer naar het ziekenhuis wilde laten gaan..... het is dat ik toen als een klein kind jankend stond te stampvoeten...
Ik hoef pas tijdens de bevalling zelf te kiezen... Mij werd verteld dat je dan pas echt kan beslissen waar jij je op dat moment het prettigste bij gaat voelen! Misschien is dit mogelijk omdat er zoveel ziekenhuizen in de buurt zitten?! Maar vind het wel een prettige gedachte, dat ik niks meer MOET... Als de weeen om de 4 minuten, regelmatig, komen de vk bellen en na die controle gaan we kijken geloof ik... mag ik lekker thuis blijven als ik daar behoefte aan heb en anders gaat ze als eerste het ziekenhuis dat mijn eerste keuze heeft bellen en daarna het lijstje af! Wel jammer dat je iets MOET doen terwijl je je er niet meer prettig bij voelt! Je hebt toch geen kamer gehuurd in het ziekenhuis?!