Ik hoop dat ik wat reacties op krijg op mijn vraag want ik merk dat ik niet goed weet wat te doen.. Mijn vraag is aan vrouwen met PCO die een miskraam hebben doorgemaakt: wanneer ben je begonnen met medicatie na de miskraam? Reden dat ik dit vraag zal ik even toelichten: ik heb PCO maar voordat we met medicatie zouden starten was ik spontaan zwanger in maart! helaas is dit geëindigd in een miskraam inmiddels ben ik bijna 8 weken verder na de curettage en ben ik nog niet ongesteld geweest en is er ook nog geen ei op komst (dat voel ik altijd goed aan en ik houd ook temp bij). de komende weken zal er dus ook geen menstruatie komen. mijn gyn heeft me eigenlijk 'afwachten' opgelegd. en als ik na 3 maanden nog niet ongesteld ben, dan te gaan starten met provera/clomid. hij houdt vast aan het feit dat ik zelfstandig zwanger ben geraakt zonder medicatie. maar hij zegt ook dat een cyclus langer dan 35 dagen reden is om met medicatie te starten. nou, zoals je aan mijn onderschrift kan zien, voldoe ik daar wel aan en dus genoeg reden om te starten zou je denken?! maar het voelt nu alsof ik voor niets wacht. ik heb niet voor niets PCO en wil ontzettend graag weer verder, een kansje maken op het maken van een baby. maar goed, om een lang verhaal nog langer te maken ->), ben ik dus heel benieuwd naar wanneer je 'mag' starten met medicatie zonder het natuurlijke herstelproces van de curettage/mk in de weg te zitten.
Heej Kara, Nou kijk naar wat mijn gyn zegt en ik denk dat dat heel redelijk is. Natuurlijk is het zo dat jij op een natuurlijke manier zwanger bent geraakt en ik niet, dat zou ongetwijfeld een verschil maken. Maar ik denk dat het heel redelijk is dat je menstruatie wordt opgewekt zodat je 6 weken na een curettage ongesteld wordt en dan met Clomid begint. De gemiddelde menstruatie komt immers ook 6 weken na een curettage op gang. Als ik jou was zal ik dit toch nog eens met jouw gyn overleggen want er zit ook een mentaal aspect bij en vind dat daar ook rekening mee gehouden moet worden. Daar komt bij dat je nu al zo lang wacht....dus wie zegt dat de menstruatie indd binnenkort op komst is!? Knuffel
dankjewel! ik heb jou ook nu als 'voorbeeld' in gedachten, en wat je zegt: het mentale aspect is zeker groot aanwezig. afwachten tot er niets gebeurd valt me erg zwaar en met medicatie heb je tenminste weer een kans op íets! nog meer ervaringen?
Ik mocht zes weken na de curretage met Primolut beginnen om mijn ongi op te wekken. Daarna mocht ik met medicatie beginnen, zodat we verder konden met een cryo-terugplaatsing.
bedankt voor je reactie, dat zijn de dingen die ik wil weten (en horen)! (en wat fijn dat je een lieve meid hebt!)