Help! S-moeder laat dreumes alleen thuis!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Vlindertje83, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

are you kidding me?!!!!!!!
    je hebt je maar aan de regels te houden zo niet zeg het en dan gaat het hele oppas gebeuren niet door. en ooowww wat gaan mijn nekharen rechtovereind staan als iemand aankomt met het argument "vroeger deed mijn moeder het ook zo."ja 30 jaar geleden idd!!!!! tijden zijn veranderd. je laat je kind niet alleen...al zeker niet andermans kindje en ook al helemaal niet een half uur. en als oma het oppasdagje niet leuk vind, heeft ze toch een mond om dat te zeggen? het is niet raar dat je als moeder wilt dat oma zich gewoon aan het ritme houdt, want wie is degene die snacht's met een overstuur/oververmoeid kind zit? dat is dus niet oma he? het andere kindje is ook belangrijk maar om mijn kindje dan alleen thuis te laten??!!! nouuu ze is echt niet goed wijs.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn moeder liet mijn broertje ook wel alleen toen ze mij van psz moest halen.. en ja... da's ook meer dan 30 jaar geleden..

Je s-moeder heeft (denk ik ) 2 optie's.. Jou kindje te slapen leggen en dat meisje ophalen.. Of jou kindje zal mee moeten met t ophalen...

Jij hebt die keuze ook.. Of je kindje blijft alleen achter terwijl smams de ander ophaalt.. of je kindje zal mee moeten... Wil je geen van beiden.. Tja.. ander oppas-adresje zoeken dan maar.....

3. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    niet voor het een of ander maar de babyfoon bij de buren afgeven:(
    Als er brand uitbreekt hoor je dat echt niet op zo`n ding hoor. En door rookontwikkeling zal je kindje eerder stikken dan huilen. Vooral als ze diep slapen ... dan kuchen ze niet eens.
    Dus in mijn optiek is dat ook niet echt safe.... Maak je kindje gewoon wakker en neem hem/haar mee. Al is het maar ff een pakketje ophalen beneden. Een brand kan binnen 1 minuut dodelijk zijn

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij zei TS dat ze dat laatste liever had....
    Ooit een brandalarm af horen gaan? Dat gaat tien keer harder dan als je test met het testknopje. Dat hoor je ECHT wel door de babyfoon.

5. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    dan nog..............

ik zou het risico niet nemen....maar das mijn mening

6. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Wow, wat een heftige reactie zeg... Ook omdat er van tevoren kennelijk geen duidelijke afspraak was gemaakt hierover. En als jij als Oma vanuit je eigen verleden deze beslissing neemt is dat niet zo raar. Dat het nu duidelijk bij veel ouders 'not done' is, is dus iets wat besproken moet worden en dat is in deze ook gedaan.

En het argument dat je je kind niet alleen laat gaat voor jou op maar niet voor iedereen. Ik zou ook niet blij zijn als mijn kindje alleen thuis werd gelaten, maar als dat gebeurd zou zijn wil ik dat ook in eerste instantie opgelost zien zoals dat hier is gebeurd. Niet door meteen op mijn achterste hoeven te gaan staan.

Er is ook nooit gesproken over dat Oma de oppasdag niet leuk vindt dus dat is suggestief. Oma heeft gehandeld vanuit haar eigen redenering en die was duidelijk anders dan die van de ouders, dus dan moet daar een regel voor komen, en die is er nu dus ook.

Ondanks dat Oma's grootouders het leuk vinden om op de kleinkinderen te passen blijft het wel iets dat ook voor ons een voordeel heeft natuurlijk...

Deel Deze Pagina