Hallo dames! Hier even een klein klachten topic Heb een beetje een off day vandaag want voel me beroerd. Ook weer een goede dag daardoor want des te meer vertrouwen krijg ik in het kleine beebje dat hard aan het groeien is! Vind het een heerlijk gevoel dat er van alles in mijn lichaam gebeurd. Ik ben wel benieuwd of onderstaande klachtjes bekend klinken voor vrouwen rondom deze periode van de zwangerschap. Vandaag voel me ik me voor het eerst echt beroerd. Ik ben helemaal kapot zo moe ( nou helpt het ook niet bepaald dat ik niet goed kon slapen gisteravond na een heftig voorval op mijn werk gisteravond, werk op de IC in een groot ziekenhuis), had enorme honger en heb heerlijk 4 vers gebakken kaiserbroodjes gegeten. Die fijne jongens zit ik nu ( 3 uur later...) nog op te boeren en ben misselijk. Twijfelgeval of ik naar de wc moet rennen steeds. Mijn darmen zijn onwijs aan het rommelen. ze gaan maar heen en weer voor mn gevoel. Verder heb ik een trekkend gevoel rondom mijn navel, met af en steekjes. Klinkt dat bekend?! Is de eerste keer vandaag dat ik dit voel. Ook een trekkend gevoel in beide liezen, en gister af en toe steken. Al met al maakt dit dat ik me een soort van grieperig voel. Trillerig ook. Ik lig daarom al lekker een paar uur in mijn bedje. Normaal ben ik gek op de zon en warmte, maar vandaag kon ik er niet tegen. Ben benieuwd of meerdere vrouwen deze klachten ervaren of hebben ervaren!
Nou ik mag me ook melden hoor. Wat een k*tdag vandaag, beroerd en dan moet ik zo ook nog eten koken. En ook de hele dag trekkend gevoel in mijn buik gehad. Verder klaag ik helemaal niet hoor!
haha klinkt goed lunadog! Blijkbaar hoort het er allemaal bij! Zie dat we bijna tergelijkertijd uitgerekend zijn! Leuk!
Ik zie het inderdaad! Leuk! ik heb mijn vriendje gestrikt om eten te maken Lekker rustig aan doen, doe ik ook
Nog een tip die bij mij net heel goed heeft gewerkt: Verse muntthee! Probeer rustig aan te doen idd! Morgen een lekker gezellig dagje met vriendinnen die het al weten, dus die sparen me dan wel een beetje
Klinkt mij persoonlijk heel vies in de oren maar vanillevla schijnt ook te helpen. Moet er alleen zelf niet aan denken. Sterkte dames... jullie weten waar je het voor doorstaat.
@marlies: bedankt voor de tip! Zelf ben ik allergisch voor melk dus voor mij gaat het hem niet worden hihi! Ja hoor weet zeker waarvoor ik het doorsta. Maakt me ook helemaal niet uit als ik volgend jaar maar mijn lieve kindje in handen mag hebben ( oh ja de tranen komen ook te pas en te onpas... Zit nu alweer met tranen in m'n ogen .. Pff haha!)
Hoi! Misselijkheid heb ik weinig last van, maar krijg sommige dingen zoals bijna al het avondeten niet weg. Dat trekkende gevoel ken ik inmiddels goed. Vooral rond mijn navel. Zo naar, maar omdat het zo hoog zit vind ik het niet heel eng. Ook steekjes onder in mn buik herken ik en de uitstraling naar de liezen ook. Veel last ook van krampen en pijntjes in mn darmen. Deze klachten heb ik eigenlijk al de hele tijd... Zal er dus wel bijhoren allemaal. Sterkte!
Hier nog zo 1... Ik heb het onderin mijn buik. Echt zo'n zeurderig gevoel. Denk dat ik zo m'n bed maar in duik. Aan de andere kant, dit is het enige waar ik nu last van heb dus als het hierbij blijft doe ik het er wel voor
Hier vandaag ook verschrikkelijk misselijk en enorm moe!! Ik kan de trap bijna niet opkomen en erg trillerig/koud. Beroerde is dat ik niet eens weet of ik morgen wel kan werken
Wat vervelend Manouk! Ik zou het even af laten hangen van hoe je je morgen voelt. Hier wisselt het enorm per dag. Vrijdag op mn werk een zware dag gehad. Kots misselijk geweest. Het weekend ging het beter, kon toen ook rust nemen als ik me beroerd voelde, en wat eten ( crackers met appelstroop, wat een uitvinding!! Daar mag je me nu voor wakker maken hoor ) Vandaag weer een hele fitte dag, net lekker gesurft en nu rustig aan op de bank. Sterkte!
Hoi Madelein, Wat leuk dat we bijna even ver zijn. Vorige week maakte ik mij nog ernstig zorgen of ik wel zwanger was..nu niet meer Hopen dat het niet elke dag zo gaat worden idd, biedt perspectief jouw verhaal. Jij ook veel sterkte! Mag je nog gewoon door blijven surfen?
Hoi dames, ik lig ook lekker op de bank maar moet eigenlijk nog met hondje lopen Ik ben vanmorgen bijna van m'n graatje gegaan. Heel suf van mij: kwam door hyperventileren... Deed iets te goed mijn best om niet over te geven Nog 2 daagjes Madelein en dan krijgen we de echo! @manouk: als je denkt dat je niet kunt werken gewoon een dagje voor jezelf nemen. Wereld vergaat vast niet als je een dagje niet komt
hier net iets korter zwanger maar man heb precies dezelfde dingen,trekkende buik moemoe en nog eens moe. Oe paar dames bijna de echo spannend!!!
@ madelein O! Ik lees net bij het andere topic dat je de echo toch vooruit hebt geschoven! Knap hoor! Ik ben nog niet zo rustig dat ik dat ook kan dus ga woensdag wel heen.
Hier precies hetzelfde, misselijk, steken in mijn buik, rommelende darmen. Heb een week op de bank gebivakkeerd! Ik heb mazzel dat ik in het onderwijs zit, dus heb nu heerlijk vakantie. Ik ben nu 8 wk en 3 dagen. Echo heb ik gehad. Zag iets van 6,1 mm. Het hartje klopte wel, gelukkig. S avonds heb ik wel een opgeblazen gevoel, en sochtends word ik wakker met een hongerig gevoel. Me vriend gaat dan een beschuitje kaas maken, heerlijk!! In iedergeval iedereen van harte gefeliciteerd!!
Ik was al een tijdje (paar dagen voor NOD) echt heel moe, maar helaas is gisteren ook misselijkheid en spugen weer begonnen . Bleh. Was ijdele hoop dat het me bespaard zou blijven, maar ach wat zou het toch geweldig zijn geweest om in ieder geval 1 zwangerschap eens een keertje niet zo beroerd te zijn! Nou ja. Het is voor een goed doel, maar ik zie er wel tegen op... Bij mijn vorige (goede) zwangerschap heeft het tot bevalling geduurd en dan duren 40 wkn best lang . Heb deze week nog vakantie, maar echt rusten komt niet van de grond, kindjes hebben ook nog vrij. Ik ben benieuwd of ik volgende week wel echt aan werken toe zal komen... Sterkte dames!
@ lunadog: mijn ervaring is dat het uiteindelijk prettiger is om aan het overgeven toe te geven en niet te vechten, des te sneller voel je je weer iets beter. Zeker als je er van gaat hyperventileren, lijkt me niet zo fijn!