Op 1 of andere manier blijft deze naam maar rondspoken in mijn hoofd. We weten nog niet of we een jongen of meisje verwachten. Maar voor een meisje zijn we er al uit. Ik vind Oliver zelf persoonlijk prachtig alleen het matcht niet bij onze oer hollandse namen, die in het engela raar klinken Dus dan zou Olivier een betere keus zijn. Maar wat vinden jullie daarvan? Verder ben ik ook een beetje bang dat als we de kleine Oliver gaan noemen dat hij het vaak moet spelen omdat het echt engels is. Mochten jullie nog andere opties hebben.. Olivier/Oliver Oscar Jesse (alleen vind ik deze te zoetjes en niet mooi op zijn engels maar VL vind dit een erg mooie naam Jort (tijdje bij mij op nummer 1 gestaan). Zucht.. wat zijn jongensnamen lastig!
Ik vind Olivier echt heel leuk, ik ken ook een schattig jongetje met die naam, dus zie er al gelijk een lekker ondeugend snoetje bij. Oscar vind ik ook geweldig, heeft steeds hoog op mijn lijstjes gestaan. Jesse wel aardig en Jort niet zo leuk. Misschien ook leuk: Tobias Abel Felix Arthur Benjamin David
Mijn zoontje heet Oliver. Hij is half Engels dus de keuze lag voor de hand, maar aangezien we in Frankrijk wonen heb ik wel getwijfeld over Olivier. Ik vind alleen de Nederlandse uitspraak van Olivier echt afgrijselijk. Nu, na drie jaar kan ik zeggen dat zowel in Nederland als in Frankrijk men echt wel makkelijk het onderscheid kan maken tussen de twee namen en men overal gewoon de engelse variant gebruikt... Mijn advies is dus absoluut Oliver!
Bedankt voor alle meningen, en fijn, ook iemand met ervaring! Blij om te horen dat ze Oliver gewoon uitspreken zoals het hoort. Mocht iemand nog suggesties hebben in de richting van Oliver/Oscar en dergelijke dan houden we ons aanbevolen. Jort is eigenlijk wel definitief uit het lijstje weg. Jesse staat er nog wel op. Oscar is mijn vriend het helaas niet helemaal mee eens nog.. Oliver staat nog bovenaan!
Ik denk dat zowel Oliver als Olivier goed zullen worden uitgesproken. En je kan ook niet overal rekening mee houden ik moet mijn naam ook vaak spellen omdat mensen 't niet snappen terwijl ik het een no-brainer vind. Bij Oscar moet ik meteen aan die groene pop van Sesamstraat denken, die in de vuilnis bak zit
Ik vind ze allebei leuk. Olivier is een beetje kak/hockey (maar daarom niet minder leuk!!) dus dan zouden de namen van je andere kinderen ook wel een beetje in diezelfde stijl moeten zijn vind ik. Maar allebei erg leuk! En denk ookk niet dat je problemen krijgt met spellen en/of uitspraak
Leuk dat Oliver bovenaan staat Vind het ook echt een hele leuke naam! Vind het persoonlijk liever en mooier klinken dan Olivier..