Kennen jullie dat? Wij hadden al meteen toen we wisten dat ik zwanger was een meidennaam, dus dat was geen probleem. Toen we er met de echo achterkwamen dat het een jongetje was waren we heel blij, maar de naam werd wel een uitdaging. Na een maand of 2 waren we eruit, maar nu begin ik weer te twijfelen. Niet alleen om niks, maar er is ook vanaf dit jaar ineens een nieuw jongetje in mijn klas gekomen (ben juf) die niet zo heel leuk is maar wel deze naam heeft. Ik was juist heel blij dat ik geen kind met deze naam op mijn school had.... Nu wil ik het om dat kind niet laten, maar merk dat ik ( ook voordat hij er was ) toch weer ga twijfelen. Zijn dat hormonen of moeten we toch nog op zoek naar wat anders?!
Tja.. het lijkt me heel lastig om als juf een naam te verzinnen die je nog niet kent. Natuurlijk kan je een andere naam bedenken, maar wie zegt dat je niet volgend jaar z'n vervelend ventje in je klas hebt zitten. Twijfel je heel erg over de naam zelf, (dus los van dit jongetje) dan zou ik nog even verder kijken. Kunnen we nog suggesties geven? Waar moet de naam aan voldoen?
Twijfel betekent iets.. Ik raad je aan om nog 1 maal intensief met je man op zoek te gaan naar DE naam en mochten jullie toch op de al lang gekozen naam uitkomen dan kan de twijfel weer omslaan in zekerheid! Succes
Dankjulliewel voor de reacties. Het gaat niet echt om dat jongetje hoor, we hadden allebei al een beetje twijfel. Toen kwam dat jongetje en vond ik het echt jammer. Moet heel eerlijk zeggen dat we na al dat zoeken bij nog geen naam het YES gevoel hebben gehad, niet samen maar ook niet los van elkaar. Ik vond deze naam wel echt erg leuk, heb er al een kaartje mee besteld om te kijken en stond echt superlief. Vind het ook een naam die breed is. Ik zeg de naam hier wel, ken hier verder niemand behalve de meiden waarmee ik in een topic klets, wie weet komen jullie nog met eye openers. Eigenlijk hebben we een soort top 3, waarvan deze naam bovenaan staat. De andere vallen onder, ook wel leuk maar.... 1 Sam 2 Cas 3 Vince Nou, barst los
Sam is een hele leuke naam! Ik vind alleen persoonlijk dat je de naam wel heel veel hoort. Zo te lezen hou je wel van korte namen. Wellicht hierbij een aantal nieuwe ideeen? - Diede - Alec - Siem - Ties - Kai - Thom - Sebas - Bas - Roan - Finn - Boas - Lars - Mees - Lenn - Daan - Mick - Dion - Stef - Joas - Mano - Cay - Dico
Wat een snelle reactie Anias! Super . Ik dacht ook dat ik hem vaak zou horen, maar ken er verder geen kind mee, ook niet in de afgelopen 7 jaar stage/werk. Dus misschien hangt het van de omgeving af...?! Als ik hem zo lees vind ik het ook weer erg leuk hoor, muts ben ik ook.... Mijn vriend is wat dat betreft ook een lastige, het kan he niet hollandsch genoeg. Ik sta bijvoorbeeld wel op open voor Senn ofzo, maar dat vind hij maar raar. Finn vinden we ook leuk maar komt ook vaak voor, Alec stond ook op het lijstje maar vind dat te Frans ofzo haha... Lastig lastig....
Sam of Sem vind ik ook prachtig hoor. Lieve naam. . Wat ik zelf altijd een mooie, lieve korte naam vind is Thom of Tom. Komt ook veel voor hoor, maar vind ik persoonlijk wel mooi. Toch nog even meedenken voor de zekerheid. Wellicht wordt het zo ook voor je duidelijk dat dit toch jullie naam is - Kobe - Merijn - Lucas - Luuk - Tobias - Olaf - Matthias - Timon - Seppe - Jelte - Julian - Hugo
Haha, lief hoor! Ik vind Sem dan weer echt zo van nu, Sam vind ik tijdlozer. (Weer een pluspunt haha). Zal ff op iedere naam reageren, doe ik net zo veel moeite als jij! - Kobe (vind ik raar (A) - Merijn ( Te lang ivm lange achternaam) - Lucas (Leuk, maar te veel voorkomend) - Luuk (super leuk, maar is mijn neefje) - Tobias ( nikkksss aan . Haha nee leuk, maar ook te lang) - Olaf ( niet leuk) - Matthias (te lang) - Timon (waar is Pumba?!) - Seppe ( vind ik leuk, te raar volgens vriend) - Jelte (vind ik heel leuk, vriend wil dan Jelle en dat vind ik weer beetje boers icm de boerse achternaam haha) - Julian (leuk, vriend vind het niks) - Hugo (doet me aan huge denken )
HAHAHA. Duidelijk. Jullie zijn echt op zoek naar een: "gewone ned. naam". Laatste lijstje van mijn kant, en anders hebben jullie denk ik je naam gevonden: - Daan - Bart - Bas - Rob - Wout - Tim - Niels - Nils - Nick - Deniz - Gijs - Twan - Thijs - Steijn - Bram - Teun - Coen - Stan - Siem - Job - Rick - Rens - Jort - Joost - Abel - Sjoerd - Ben. Succes
- Daan ( te popi) - Bart (achternaam is met de B,BB is zo lomp haha) - Bas ( zie boben) - Rob (Stiefschoonvader) - Wout ( afkorting naam vriend ) - Tim ( leuk, maar niet yes) - Niels ( mijn stiefbroer) - Nils (Zie boven) - Nick ( simon) - Deniz ( hij is puur Holland ) - Gijs ( vind vriend leuk, maar ik heb hét niet) - Twan (denk ik aan een chineesje) - Thijs ( Wil vriend heel graag, begin ik nu ook wel een beetje weer te overwegen) - Steijn ( vriend doet moeilijk) - Bram ( de BB ) - Teun ( konijn van schoonouders whaha) - Coen ( schoonbroer) - Stan ( collega) - Siem ( ouderwets) - Job ( Wel leuk, maar niet hét) - Rick ( neefje) - Rens ( zwager) - Jort ( kelder) - Joost ( zwager) - Abel ( straks vliegt ie weg in een lift) - Sjoerd ( hmmm. overwegen waard!) - Ben. ( BB ) Nou haha, je hebt de halve familie eruit gepikt! Dan zitten we in ieder geval wel in de goede sferen . Bedankt, je hebt me eigenlijk doen inzien hoe leuk Sam eigenlijk is haha. Ik voel me echt een muts, zat net ook alweer naar andere geboortegedichtjes te kijken terwijl we allang hebben gekozen. Ik moet gewoon niet zo miepen denk ik (A)....
zou toch nog een keer het namenboek door pluizen, want je blijft twijfelen. Overigens wat betreft de naam: je kunt ook volgens jaar een heel vervelend naamgenootje van je zoontje in de klas krijgen of over 4 jaar. Mijn naam hoor je nooit: maar ik had toch echt ooit een naamgenootje (en dat was een piepmens ).
Als je nickname je echte naam is weet ik inderdaad wel een piepmens . Ik denk dat ik het gewoon nooit zeker weet, heb alle namen boeken en sites al gehad. En juist omdat het zo'n normale naam moet zijn is hij al wel bekend, als je snapt wat ik bedoel. En als er een kindje over 4 jaar komt is mijn zoontje al degene waaraan ik denk, snapje. Dat is nu nog blanco... Nouja, ik wouwel haha, maar dat is denk ik wel zo!
Okeej, misschien beter terug naar de vraag van het topic . Herkennen jullie de twijfel?! Ik krijg nu allemaal lief suggesties . Maar wil gewoon weten of meer dat hebben.. Meedenken mag natuurlijk, maar heb echt al die namen x gezien .
Herken ik dat? Bij mijn eerste totaal niet. Ik was heel zeker van de naam. Nu bij een tweede vind ik het op de een of ander manier veel moeilijker. Ik ben er nog steeds niet uit. HAHA zeker meisjesnamen vind ik heel moeilijk en wissel ik constant van gedachte. Dus ja, dan herken ik het wel
Dan zou ik natuurlijk gewoon voor Sam gaan Maar het lijkt me heel erg lastig om juf te zijn van zoveel kinderen(namen)
Je bent je helemaal aan het verdedigen over je naam, volgens mij is het toch echt de naam voor je hoor! We hadden maar 1 meidennaam en die had meteen de wow factor en heeft dat nog steeds ook al is hij populairder geworden in de afgelopen jaren. Bij zoonlief was het moeilijker, maar ook maar een naam gevonden die het helemaal was en daar was ik ook echt tevreden mee en nog steeds. Maar bij hem weleens getwijfelt maar kwarn toch steeds weer op zoonliefs naam uit. Nadeel van zoons naam was dat ik ooit een oppaskindje had met deze naam, maar de naam was het helemaal voor ons en aangezien de mannetjes elkaar toch zelden of nooit zien zijn we er toch voor gegaan. Het jongetje vond het trouwens wel erg leuk en zijn ouders ook, zijn zelfs nog op kraambezoek geweest.