slaap en voedingsschema 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kemjansen, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Onze zoon is overdag altijd een slechte slaper geweest. Hij heeft nu overdag 3 slaapjes van ongeveer een uur.
    7 uur wakker
    9-10 uur slapen
    13-14 uur slapen
    17-18 uur slapen
    20.30 - 7 uur slapen

Denken jullie dat dit te weinig is? Soms heb ik het idee dat hij weer snel moe is. dat 1 uur per keer erg weinig is. Dan is hij 3 uur achter elkaar wakker per keer. Is voor hem soms best lang. Maar na 1 uur is het krijsen geblazen. Als ik hem dan even laat huilen, valt hij wel weer in slaap voor een tweede periode van 3/4 -1 uur. Maar dan moet ik hem wel laten huilen. Is hij dan moe van het huilen of heeft hij moeite om zijn slaap weer te pakken? Moeilijk vind ik het. Wat ik me voor kan stellen is dat 1 uur in de ochtend wel acceptabel is, evenals in de avond. Maar in de middag zou het goed zijn voor hem als hij 2 uur kon slapen. Wat moet ik? hem laten huilen in de middag? en hem "leren"dat hij dan moet slapen?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.
    P.s ik vind het echt super fijn, deze site. Als ik vragen heb kan ik het hier altijd delen. Echt tof

Groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wie weet heeft hij maar weinig slaap nodig.
    Esmee sliep op die leeftijd meestal van 9 tot 11 en smiddags van 13 tot 15 , zij heeft ook niet veel slaap nodig, ze slaapt nu overdag hoog uit 1 uurtje als ik geluk heb ander half uur

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi hoi,

als jij het idee hebt dat hij na een uur slapen niet uitgeslapen is of snel weer moe is dan zou ik hem in de middag wel laten liggen. Huilt hij lang voordat hij in slaap valt of een paar minuutjes? Ik herken het van de periode dat mijn zoontje maandje of 2 was. Dan was hij na een uur weer wakker en lang niet uitgeslapen en vaak chagrijnig, na wat pruttelen, een paar minuutjes huilen viel hij weer als een blok in slaap. Dat heeft zich een aantal keer herhaald en daarna sliep hij 2 a 3 uur aan 1 stuk door.
    Jij geeft aan dat 3 uur aan een stuk door wakker zijn eigenlijk te lang voor hem is. Heb je al geprobeerd om hem eerder op bed te leggen? Bijvoorbeeld na 2 a 2,5 uur? Misschien werkt dat beter voor hem.

Om even een voorbeeld te geven. Mijn zoontje sliep met 6 maanden als volgt. Let wel dat elk kind een ander slaapbehoefte heeft, maar om even een indruk te geven want volgens mij heeft hij een redelijk gemiddeld slaapschema:

7 uur wakker
    8:30 uur - 9:30 uur slapen
    12:00 uur - 14:00 a 14:30 uur slapen
    16:30 uur tot 17:30 uur a 18:00 uur slapen
    19:15 uur weer naar bed

Hopelijk heb je er iets aan.

Succes!

Deel Deze Pagina