Wat enorm verdrietig! Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop voor je dat je nog antwoorden krijgt. Trouwen doe je samen, maar scheiden ook (zeker als er kinderen in het spel zijn) Ook voor je eigen verwerking is het heel belangrijk dat je in ieder geval kunt praten, al veranderd de uitkomst daar niet mee. 2 tips die ik je vanuit mijn eigen ervaring wil meegeven; Als je man niet snel duidelijk met je gaat communiceren, neem dan een advocaat. Wij hebben het destijds met een mediator geregeld omdat ik alles 'volgens het boekje' wilde doen. Ik heb alles gedaan om een vechtscheiding te voorkomen, maar ben daarvoor ver over mijn eigen grenzen gegaan en heb mijn ex nog te lang over mij heen laten lopen omdat ik voor de kinderen het contact goed wilde houden. Dit heeft me onwijs veel energie en verdriet, maar ook héél veel geld gekost. Ten 2e; voor je verwerking, zoek op tijd hulp als je die nodig hebt. Dat is nu nog niet aan de orde waarschijnlijk, maar wacht niet te lang als het wel nodig is. Als je ex niet wil praten, geen antwoorden of uitleg wil geven, dan zou dit aan je kunnen gaan vreten, en dan kan het nodig zijn voor jou om er met iemand anders over te praten, om te kunnen verwerken. Nogmaals heel veel sterkte, het is een moeilijk, verdrietig en soms eenzaam proces. Als je behoefte hebt mag je me altijd berichten met vragen of om je verhaal te doen. ❤
Afschuwelijk is dit hé Hoe kun je niet vechten voor je huwelijk, vooral met kinderen. Vooral als er niets bijzonders vooraf is gegaan.. Knuffel voor jou!
Niet meer dan dat hij sinds maand of 2/3 het niet meer zo voelt en en het zo samen op de bank niet leuk vind nu ,(ik heb 6 weken niet kunnen lopen na knie blessure na potje stoeien met hem,dus was thuis van werk,been omhoog, fysio etc geen normale situatie) en dat als dat de toekomst is als alle leuke dingen weggevallen zijn nu in corona hij dat niet wilt en daar ongelukkig van wordt.. Daar kan ik het mee doen. Geen gesprek, geen werken aan, niet afwachten hoe t weer is als ik weer op e been was, niet knokken voor zijn gezin. Niets.. Ik snap er met de dag minder van.. Hoe kun je ineens zo worden..
Dit verdien je niet. En ik vind het ook niet sterk van hem. Leg het uit, werk eraan maar ook, geef het tijd. We zitten nu eenmaal niet in een normale situatie, niemand niet. Ik hoop dat hij je ooit nog een uitleg gaat geven Veel sterkte!
Het lijkt alsof hij totaal niet meer kan zien hoe de situatie eerst was en straks weer gaat worden inzake Corona. Dat alles zwart lijkt zonder lichtpuntjes nog en zonder verbeteringsmogelijkheden. Echt erg voor jou en je zoon vind ik het. Want je kan hier zo weinig mee.
Wat ik ontzettend gemeen van hem vind is dat hij blijkbaar 2 a 3 maanden stilletjes de tijd heeft genomen om aan het idee van een scheiding te wennen en in zijn hoofd afscheid van jullie is begonnen te nemen om vervolgens bij jou zonder waarschuwing die bom te laten vallen; "dit is wat ik wil en je zoekt het maar lekker uit, einde discussie". Dat is zo oneerlijk, zo vals en zo respectloos. Niemand verdient het om zo behandelend te worden. Ik hoop dat ie je alsnog een verklaring zal willen geven al is het maar om je eigen verwerking.
Dat is idd het ergste.. En hij trekt onze zoon hier in mee. Verwerken is idd heel moeilijk als je het gewoon niet snapt en je zo respect loos aan de kant gezet wordt..
Wat ontzettend verdrietig en naar! Ik zou zoals eerder genoemd zeker iemand in de arm nemen, advocaat of mediator. Van deze situatie (scheiden van zijn kant, geen reden, zo plotseling) kan je zo in de war raken en aan jezelf gaan twijfelen dat het fijn is als er iemand kan bemiddelen. Hij heeft al een tijd gehad om te wennen aan het idee van een scheiding, jij moet ook die kans krijgen. Laat je niet opjagen om al allerlei keuzes te moeten maken, je mag eerst moeten kunnn rouwen, laten bezinken en accepteren. Heel veel sterkte. Heel veel succes
Tsja druk druk en alles in sneltreinvaart.. Donderdag gesprek mediator dus dan gaat het echt worden.. Al druk op zoek naar huisje en ondertussen onze zoon zo goed mogelijk hier doorheen mee zien te loodsen. Ik vind het pittig en besef soms nog niet wat mij overkomt..
Heel begrijpelijk hoor meid. Erg heftig allemaal. Heel veel sterkte. Het komt goed. Maar dat duurt even en heeft tijd nodig.
Vreselijk, wat pittig hè!! Hoe doet jullie zoon het? Het gaat wel héél snel allemaal! Gaan jullie naar de mediator die ik stuurde? Alvast heel veel succes en sterkte!!
Ja gaat heel snel maar heb geen keus helaas.. Ja via zorgzaam scheiden idd, alleen jou dame is met verlof dus komt een collega. Ben heel benieuwd maar zie er ook tegen op. Zoon doet het na omstandigheden goed,al zit er echt wel veel verdriet bij hem en 1000 vragen..