HELP Schema baby 5 maanden!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Aras, Mar 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aras

Aras Nieuw lid

Mar 18, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb een zoontje van 5 maanden, hij is al begonnen met het eten van groente. Alleen heb ik het idee dat ik iets niet goed doe!! Hierbij mijn ''normale'' dag:

- S'ochtends 7:00 uur 100 cc borstvoeding (afgekolfd)
    - Slaapt door tot half 10, word 2x wakker voor de speen
    - 9:30 uur 50 cc borstvoeding
    - 11:30 Groente ongeveer 80 gram
    - 13:00 100 cc borstvoeding slapen ongeveer 40 min (Is dit niet te weinig?)
    - 16:00 borstvoeding 100-120 cc
    Even slapen tussendoor (half uurtje)
    - 19:00 70 cc Borstvoeding
    - 21:00 180 cc borstvoeding

Slapen MAX 5 uurtjes!

Snachts 2:00 uur 120 cc borstvoeding
    05:00 100 cc borstvoeding
    en dan weer om 7:00 uur.

Het is zo onregelmatig, is dit normaal? Hij heeft nooit doorgeslapen.. in de middag heb ik bijna nooit tijd voor mij zelf omdat hij heel weinig slaapt.. Doe ik het goed? AUB geef me tips, hij word zoo vaak wakker...

trouwens in zijn laatste fles doe ik rijstebloem van bambix

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in 1 keer 140-150 cc binnenkrijgt ipv 50,70,100 cc. Is dit wel normaal? Moet ik gewoon zijn ritme volgen?

Hoor graag jullie tips alvast heel erg bedank

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hoi Aras,

Dankjewel voor je bericht. Het dagmenu van je zoontje ziet er goed uit! Goed om te lezen dat je al bent gestart met het geven van een groentehapje. Op deze leeftijd staan kindjes erg open voor het leren kennen van nieuwe smaken.
    Als je je zoontje 2 weken groenten hebt gegeven, mag je bovendien starten met het geven van een fruithapje. Je kunt het fruithapje in de loop van de ochtend geven, en de groentehap in de loop van de middag.
    Het is helemaal niet erg dat je zoontje soms wat meer, en soms wat minder borstvoeding drinkt. Borstvoeding mag je namelijk helemaal op verzoek geven: wanneer je zoontje vraagt om voeding, mag je hem aanleggen of een flesje afgekolfde moedermelk geven.
    Twijfel je toch of hij niet te veel of te weinig borstvoeding krijgt, dan wil ik je vragen even contact op te nemen met je consultatiebureau. Zij kunnen met je mee kijken naar zijn voedingsschema, om te zien of je aan je voedingsmomenten iets zou kunnen aanpassen.

Succes!

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

Share This Page