Hoi, Onze dochter is nu 1,5 jaar en loopt nu een goede 4 maanden goed zelf los. Voor de zomer hadden we shoesme schoentjes met zo'n flexibele zool. Die waren toen 49,95 prima prijs. Nu zijn die schoentjes te klein aan het worden en zijn we opzoek naar nieuwe schoenen. In de winkel waar we altijd kwamen hadden ze gewoonweg geen schoenen (voornamelijk laarsjes) onder de 75 euro. Nu vond ik de laarsjes best leuk maar die waren dus 80 euro. Manlief zei kom we gaan eerst verder kijken. Diverse winkels geweest en bij Schoenenreus zag ik weer leuke laarzen. Deze zijn 27,99 zool is wel een beetje buigzaam. Maar hoe weet ik nu of waar ik goed aan doe. Het liefst koop ik die van Schoenenreus omdat ik die net zo leuk vind en natuurlijk stukken goedkoper. Maar aan de andere kant de twijfel doe ik daar wel goed aan? Waar kopen jullie zoal schoenen en is duurder ook altijd persé beter?
Ik heb voor de oudste een hele tijdschoentjes van de Van Haren gekocht, tot ze wel erg snel gingen slijten. Echt na twee maanden de zolen al door ed. Nu koop ik vaak duurdere schoenen en één paar goedkope voor het KDV/de BSO en bij dat laatste paar zijn de zolen echt veeeeel eerder door dan bij het duurdere paar (die slijten wel, maar niet helemaal door). Maar goed, een dreumes loopt natuurlijk veel minder dan een peuter/kleuter, dus op die leeftijd zou je het denk ik best nog kunnen doen.
Ik let er voornamelijk op dat de schoenen van leer zijn. Bij welke winkel ze vandaan komen vind ik verder niet zo boeiend.
Hupsakee is een prima merk. Wanneer ze volledig van leer zijn en een goede hielinzet hebben ben je klaar. Dolcis heeft ook wel leuke betaalbare schoenen.
Mijn zoontje ook! Heb voor erbij wel iets goedkopere schoenen. Maar Clarks zitten super bij hem en hij loopt er goed op. Prijzen zijn ook te doen.
Hier hetzelfde en of ze goed zitten in de breedte, dochter heeft lange smalle platvoeten dus ik kan meestal niet eens slagen bij Schoenenreus etc
Ik ga liefst voor de middenweg. Liever een goedkopere schoen bij een goede schoenenwinkel (bijvoorbeeld wat met korting, of een schoen die wat goedkoper is dan gemiddeld), dan schoenen van Scapino bijvoorbeeld. Ze lopen er bij ons veel op, groeien langzaam (mijn kids hebben nooit korter dan een half jaar met schoenen gedaan) en ze hebben geen 10 paar schoenen. Nu voor mijn oudste dochter net laarzen van Shoesme gekocht met 60% korting, dus voor 40 euro. Dat moet je net treffen, dat je weet dat het goed spul is, maar er niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen. Onze max is meestal 60-80 euro. Voor die kleintjes kan ik het meestal wel voor onder de 50 euro vinden, bijvoorbeeld bij House of Shoes, Dolcis of Nelson!
Mijn dochtertje heeft nu laarsjes van develab. Best wel prijzig maar ik kon echt geen andere leuke vinden!