7 maand en nog niet omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik krijg in mijn omgeving vaak de vraag of mijn meisje zich al omrolt of kruipt.

ze rolt zich dus nog niet om, laat staan dat ze kruipt :D

ze gaat af en toe wel op haar zij liggen om iets te pakken maar als we haar op haar buikje leggen dan draait ze zich gelijk weer op haar rug (ze kan het dus wel) en zet het op een gillen, zo van, wat flikken jullie me nou :$ ?

ik maak me niet direct zorgen maar zou ze het niet al moeten kunnen met 7 maand? sommigen draaien zich met 3 maand al om namelijk.....

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt helemaal gelijk: "sommigen draaien zich met 3 maand al om namelijk..... " - Maar sommige niet ;) . Ik geloof dat ze op het cb 9 maanden aanhielden. Mijn dochter was 9,5 maand en daar over werd ook niets gezegd, ik maakte me meer zorgen dan de mensen op het cb eigenlijk ;) .
    Toen ik het zelf aangaf vertelde ze het van die 9 maanden, dus 9,5 was helemaal geen probleem...
    Na het rollen ging het 6 weken erg snel. Rollen, billenschuiven, zelf gaan zitten, en dus uiteindelijk optrekken.

Fae had er trouwens ook een ongelooflijke hekel aan om op haar buik te liggen. Alleen rechtop zitten vond ze leuk....

3. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Geen zorgen maken hoor. Jarne was ook bijna 8 maanden toen hij eindelijk een keertje omrolde. Buik liggen vindt hij verschrikkelijk, dus het was altijd huilen, huilen als hij op zijn buikje lag.. Nu hij kan draaien, ligt hij nooit meer op de buik, hij draait nm binnen de 5sec om als ik hem op zijn buikje leg ;)

En kruipen, is hier ook nog helemaaaaaal geen sprake van hoor 8) Ons ventje zit liefst van al te spelen (zit bijna stabliel) en op zijn rugje rondkijken..

Oh trouwens , van rug naar buik kan ons ventje ook niet hoor :) Ik wijt het maar aan het feit dat hij gewoonweg niet op zijn buik wil liggen.. :)

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh bedankt meiden, goed om te lezen. :) 9.5 maand, dan hebben we nog even.

mijn meisje heeft hetzelfde als jullie kindjes, zitten (met ondersteuning) vindt ze geweldig maar op haar buik liggen? ho maar!

ze wou trouwens vanaf haar geboorte ook niet liggen in de kinderwagenbak, dan was het huilen van begin tot eind wandeling, toen we de maxicosi hebben geprobeerd vond ze het heerlijk! lekker om zich heen kijken.

dus ze is sowieso al een eigenwijsje :D

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn zoontje deed het met drie en halve maand en mijn dochtertje van ruim vijf maanden zie ik het de aankomende tijd écht nog niet doen. Doet geen (nou ja, weinig) aanstalten en lijkt het wel prima te vinden op haar rug of in de wipper. Behoorlijk verschil dus, mijn zoon en mijn dochter.

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier eentje die geen aanstalte/zin heeft om van buik naar rug te draaien. Ze draait wel van rug naar buik, maar andersom niet (ze kan het wel). Sinds ze zelfstandig goed kan zitten, is het rollen niet meer interressant :D.
    Het ziet er ook naar uit dat ze het terugdraaien niet echt gaat doen, en slaat ze dat maar over.

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier één die morgen precies 6 maanden is en ook nog niet kan draaien. Hij wil het liefst rechtop en rondkijken. Zitten met een beetje ondersteuning vindt hij helemaal geweldig en hij zit supertrots rond te kijken als we hem soms eventjes in zijn kinderstoel zetten!

Hij ligt soms wel een tijdje op zijn rug te spelen en hij wil niet langer dan 5 minuten op zijn buikje liggen.

Soms gaan we een beetje met hem oefenen met draaien en volgens mij kan hij het best. Misschien wel gewoon een beetje lui.... (was ik als kind ook..... :) )

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het verschilt zo per kind, ik noemde onze dochter weleens miss patotobags (omdat ze alleen maar lag haha) onze zoon was namelijk extreem snel (5 weken omrollen, 3-4 maanden zitten/kruipen, 6 maanden lopen overal langs) en onze dochter is vergeleken bij HEM langzaam maar eigenlijk is ze volgende de normale standaarden nog best snel (ze is nu 7 maanden, en ze kruipt, kan zelf gaan zitten (vanuit kruipstand) en weer teruggaan naar kruipen, dus zonder ondersteuning zitten, rollen doet ze al een paar maandjes en ze wil ALLEEN MAAR op haar buik liggen ze wil juist NIET op haar rug liggen ...

Ach zo blijft het juist leuk dat ze allemaal zo anders zijn, je hebt geen idee wat je kan verwachten en net als je denkt dat je het doorhebt dan doen ze weer heel wat anders (ik vind dat juist heel grappig)

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahaha, ik heb hier gergarandeerd ook een miss potatobags!! :D
    in hart en nieren :)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind er alleen maar voordelen aan zitten :p (onze zoon had ik zoveel meer werk mee op een vroege leeftijd al) als ik dan met andere mama's zat met kindjes van dezelfde leeftijd lagen hun kindjes netjes op een kleed te spelen en ik liep heel het huis door achter mijn kind en kon geen gesprek voeren..

Alles gaat al zo snel van mij mag het wel wat langzamer gaan (zolang het gezond blijft natuurlijk!)

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja daar heb je wel een goed punt! ik kan rustig mijn gang gaan als mijn meisje wakker is, dan ruim ik de afwasser uit als zij speelt etc. dat is straks wel afgelopen 8)
    een gesprek rustig voeren lukt alleen als ze niet krijst :D

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi ja daar is geen oplossing voor behalve leren praten maar dat duurt nog even (alhoewel je vaak wel hoort dat als ze dus met de lichamelijke dingen "langzamer" zijn dat praten juist sneller gaat) mijn zoontje praat bv nog heel slecht! Die vind er ook geen bal aan (echte en man ;) )

13. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ah meid, heel herkenbaar... Lisa begon nu pas, sinds deze week, echt rollen - van rug naar buik en door (niet terug) naar rug. Met 4 maanden kon ze van buik naar rug rollen (lekker handig want guess what? op de buik liggen vond ze vreselijk :D) maar van rug naar buik pas met 8,5 maanden en zonder veel te veel zin. We lopen sinds haar 8,5 maanden bij kinderfysio op mijn verzoek en dat lijkt tikkie te helpen - ik zie nu bewuster wat ze doet en geef haar oefeningen om rollen en kruipen te stimuleren. Trouwens, de fysiotherapeut zei dat jij het kindje nooit moest dwingen - gewoon zijn drang volgen: als die probeert te rollen, helpen door te rollen enz.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat heb ik ook weleens gehoord, het zal mij benieuwen!

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ok dat kan ik nog wel proberen, helpen doorrollen als ze op haar zij ligt om een speeltje te pakken, met het risico dat madam pissig wordt, hihi!! :D

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Haha, hier ook een mr PotatoBag! :D
    Maar ik krijg idd ook van anderen te horen, wat een lekker rustig kindje heb jij.....

17. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Hier ook eentje die niet wil rollen. Ze kan het wel, heb het gezien maar gister voor het eerst dat ze het echt deed zonder echte aanleiding, ze is 6 mnd. Het cb maakt zich er geen zorgen om, sommige kids doen dat gewoon niet. Wat je kunt doen is samen met haar rollen met een speeltje en helemaal entousiast doen. Of op de buik op commode (met iemand erbij voor het afrollen) en dan naar beneden met je hoofd en weer naar boven en het kiekeboe spel doen. Liefs

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    echt geen zorgen om maken

mijn dochter deed ook niet veel op die leeftijd en mijn zoontje draait nu nog niet.

mijn dochter kon enkel blijven zitten als je der neerzette maar vanaf 8 maanden ging he ineens erg hard. ze begon te kruipen op handjes en knietjes en kort daarna begon ze zich op te trekken. met 10 maanden stapte ze aan de hand mee en liep ze als ze wat vast had en nog voor der 1e verjaardag liep ze los en heeft nooit meer gekropen.

mijn zoontje draait nu ook nog niet en maak me absoluut geen zorgen omdat ik bij mijn dochter heb gezien dat ze heel veel over kunnen slaan en dan toch ineens heel hard kunnen gaan

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    amy-lynn rolde niet om door haar spreidbroek en nu vonden ze het wel tijd daarvoor bijna 1 jaar was ze toen binnen 2 weekjes met fysio draait ze nu beide kanten op.
    op haar verjaardag nog wel:)

Deel Deze Pagina