hoihoi, welke kinderboeken (categorie peuter/kleuter) spreken jullie nou aan in de winkel? ik weet nooit welke ik moet kiezen, en wat zou zo'n kleintje nou aanspreken? wat moet een boekje volgens jullie bevatten qua tekst? of zoek je liever iets met veel illustraties? ben benieuwd, groetjes
Hi, Ben nog geen mama maar toevallig heb ik bij de AH 2 leuke boekjes van Sesamstraat en Dikkie Dik gekocht. Vind vooral Dikkie Dik zelf erg leuk. Maaruhm, is er niet iets wat je kleintje erg leuk vindt? Volgens mij zijn kinderen trouwens gek op felle kleurtjes, dus dat zou wel leuk zijn in de illustraties.
tja hij is gek op trekkers, maar boekjes waar dat soort plaatjes in staan is vaak al voor wat oudere kinderen.
ik ben lid van de disney boeken club en ik krijg elke maand een leuk boek,niet teveel tekst leuke plaatjes en een voorlees cd erbij heel leuk
Dribbel rupsje nooit genoeg, de mooiste vis van de zee, Dikkie dik , grote en kleine beer, nijntje. Dit zijn de boeken die de kids bij mij op het kdv erg leuk vinden
dank je prinses oke, dus (eigenlijk ook wel logisch) kleurrijke boeken. en zit er in de meeste ook nog een moraal?
Hier zijn een aantal boeken favoriet. De boeken van Woezel en Pip doen het goed bij zoon bijna 5 en dochter van 6 ! Volgens mij is zijn het boeken voor een jongere caregorie, maar ja ze vinden het leuk ! Andere boeken zijn : Mol en het babyvogeltje, een boek met mooie tekeningen met als betekenis dat je van iemand kan houden maar soms ook moet loslaten. Het grote boek voor kleuters van Marianne Busser en Ron Schröder. Korte verhalen met tekeningen over alledaagse dingen. Het boek waar ze het meest om moeten lachen is, over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept ! De titel zegt al genoeg denk ik, het is in ieder geval veel poep en volgens mij vind elk kind dat heel interessant ! Groetjes Monique
Ik heb Kylian lid gemaakt van de bieb (voor kinderen is dit gratis). Kylian vind op dit moment nijntje erg leuk, het leest ook makkelijk omdat het op rijm is. Voor de rest veel boeken met leuke plaatjes en weinig tekst. En naar een paar weken gaan we weer gezellig met elkaar naar de bieb nieuwe boeken uitzoeken. Groetjes Anita
de borre boekjes zijn ontzettend leuk en krijgen ze vanaf het begin in groep 1 tot en met groep 8 ook op school te lezen. koop je ze los in de winkel betaal je 10 euro per stuk neem je een (elke maand opzegbaar) abonnement dan betaal je ook 10 euro per maand, maar dan krijg je er 2 elke maand, plus bij de 1e bezorging krijg je een vriendenboekje en bewaarding om de boekjes in te doen. zijn trouwens boekjes met harde kaft. als je ze zoekt op internet moet je zoeken op de gestreepte boekjes, dan zie je de link en zie je zo welke boekjes het zijn.
Hier is Nijn ook favoriet (in alle opzichten ) Ze kan de meest gelezen boekjes al uit haar hoofd meelezen, dus op zondagochtend komt madam maar voorlezen aan papa en mama Merk nu wel dat ze meer interesse krijgt voor andere boekjes, ze staat nu geregeld voor de boekenkast (overvol ook met haar boekjes..) om een nieuw boek uit te zoeken
Mijn zoontje van bijna 2 is gek op alle boekjes waar iets in beweegt, te voelen, te knijpen etc. is. Zijn favorieten: een boekje van Dribbel op de boerderij, rupsje nooitgenoeg, een boekje over de schepping, een boekje met klepjes van de teletubbies, een boekje met een handpopje van Dikkie Dik en een boekje met 5 rammelende schildpadjes die hun mama kwijt zijn. Dit rijtje moet elke dag minimaal 3x voorgelezen worden, haha. Verder heeft ie nog wel meer leuke boekjes, maar deze zijn het meest populair.
Hoi, Mijn dochter vind de voorleesboekjes van de Efteling helemaal te gek. Deze koop ik dan bij AH, elke maand een nieuwe. Jip & Janneke, sprookjes van Hans Christian Andersen, nijntje die vindt ze ook leuk. Ik heb ook een leuk boek gezien van Dora, en momenteel vindt ze die geluidsboeken ook heel erg leuk. Maar het is natuurlijk per kind verschillend natuurlijk, wat Djaydee leuk vindt hoeft een ander kind niet leuk te vinden. Groetjes Monique76