onze dochter is bijna jarig, ze wordt dan 8 jaar. 2 dagen na haar verjaardag is er een strandwandeling met stempelposten, waar wijzelf jaarlijks aan mee doen. Nu lijkt het ons leuk om dat met haar feestje te combineren. Ik had het ongeveer zo in gedachten: (ze zijn 's middags om 12.00uur uit) 16.00 aanvang feestje kadootjes uitpakken en drinken met iets lekkers. 17.00 richting strand, 45min. rijden ongeveer 18.00-19.00 picknicken op het strand 19.00 inschrijven (eerder kan niet, helaas) 19.00-20.00 wandelen 20.00-20.20 drinken en iets lekkers bij de stempelpost 20.20-21.20 terugwandelen 21.30 in de auto naar huis, de kids zullen dan ong. 22.30 thuis gebracht worden, en dat is nu m'n probleem, dat lijkt me aardig laat voor een feestje van een 8-jarige. Ik zou het natuurlijk heel vervelend vinden als er kinderen niet naar dochters feestje mogen omdat het te laat wordt. Hoe zouden jullie het aanpakken?????? Wat zou je ervan vinden als je 8-jarige om 22.30 van een feestje komt? Zouden jullie het doen? of gewoon een ander feestje organiseren? Als je 't wel zou doen, eerst de ouders informeren/vragen of het van hen zou mogen??? Graag wat meningen van anderen!!
Mijn dochter is 5 - als ik het zo op een uitnodiging zou krijgen, zou ik eerst denken 'belachelijk' zo laat voor een jong kind. (maar ik ga dan uit van nu natuurlijk) Als het me uitgelegd zou worden en het leuke er van kan inzien, dan gun ik het mijn dochter wel en zou ik 'ja' zeggen waarschijnlijk. Met een verjaardag van de familie zou het ook voor kunnen komen dat het eens later wordt- en dan doe ik daar ook niet moeilijk over tenslotte... Maar ik zou overleg vooraf wel erg prettig vinden. Ook in de trant van 'onze dochter wil graag die van jullie er bij hebben, maar zien jullie dit zitten, mag dit van jullie? ---> ik ga er vanuit dat je dochter dit helemaal leuk vind.. want als de kinderen heel enthousiast zijn, zijn de ouders misschien iets gemakkelijk te overtuigen .
Tsja lastig. Onze dochter is net 8 en kan echt niet tegen laat naar bed gaan. Daarnaast vind ik het zelf wel een heel actief programma het is toch ook 2x een uur lopen en ik denk niet dat dat voor iedereen is weggelegd. Ik zou er wel overna denken maar eerder neigen naar nee. (combinatie van de afstand, heen en terug drie kwartier rijden, 2x een uur lopen en laat thuis).
Je kunt altijd inforemeren bij de ouders van de genodigden. En je kunt altijd nog besluiten dat feestje volgend jaar te doen als mensen er problemen mee blijken te hebben.
Klinkt als een leuk feestje. En ik neem aan dat ze de dag daarna vrij zijn? Zo niet dan zou 22.30 echt te laat zijn voor een door de week.se dag. Ben zelf niet een hele moeilijke moeder! Maar je kan het denk wel beter vragen aan de ouders of ze het een goed plan vinden. Zeggen de meesten nee dan zou je toch wat anders moeten bedenken!!
uhm nee voor een 8 jarige vind ik dit toch echt te gek, persoonlijk. vind het niet echt een verjaardagsfeestje waar ik joepie tegen roep, 2 keer bijna een uur in de auto, braaf rondje lopen op het strand, heb een paar neefjes en nichtjes die zouden dat niet echt leuk vinden denk ik. maar goed dat is natuurlijk persoonlijk, Ik zou gewoon met de desbetreffende ouders in overleg gaan,
Pfoe.. Zou ik als moeder niet heel blij van worden. 22.30 vind ik echt heel erg laat en hebben dan nog een week 'plezier' van zo'n avondje haha. Nu is ze hier bijna 6 dus scheelt wel weer twee jaar, maar nee.. Ik zou het niet doen. Vind vooral ook 45 minuten in de auto heen en weer terug en 2x een uur lopen best pittig. Maar anders idd gewoon overleggen met ouders voordat er uitnodigingen verstuurd worden
Met het laat thuis zijn heb ik geen probleem, onlangs was zoonlief ook zo laat thuis, het feestje was uitgelopen maar de moeder had de andere moeders op de hoogte gehouden van hoe en wat met leuke foto's via de what's app, Ideaal ! Ik zou er meer moeite mee hebben dat ze twee uur moeten wandelen over het strand, dat vind ik wel erg lang en eerlijk gezegd geloof ik niet dat mijn zoon dat leuk zou vinden......Daar zou bij mij de schoen wringen...
nee ik zou dat niet willen. veel te laat en ook veel te ver van huis zeg maar als je een uur moet rijden
Ik persoonlijk zou dit niet doen. Onze dochter wordt in januari 8, maar ik zou ze zelf ook niet naar zo'n soort feestje laten gaan. Ik zou dit gewoon voor je gezinnetje houden en met het feestje iets anders organiseren.
Ik zou de tijd niet zo erg vinden. Dat is voor een keer en ze kunnen daarna uitslapen. Misschien dat het voor andere kinden wel teveel is. Ik denk alleen dat niet ieder kind dat wandelen zo leuk gaat vinden. Het is best lang en sommige kinderen wandelen nooit. En dan is het wel heel erg ver....
Ik vind het een heel leuk feestje maar misschien voor wat ouder, wel een heel leuk idee om in mijn achterhoofd te houden. Ik zou het alleen doen vanaf 10 a 11 jr.
Ik zou het eerst met hun ouders overleggen als ze geen problemen hebben dan doen! Als onze dochter later zo'n feestje heeft en ik weet dat ze.bv dit zou doen zou ik het geen probleem vinden
Dik 6 uren een feestje. Ik vind dat wel heel erg lang. Half 11 ook wel veel te laat. Ze waren daarvoor gewoon naar school geweest dus ook al vanaf 7 uur ongeveer wakker. En wandelen.. Nee daar zou mijn dochter zeker niet naartoe gaan. Niet omdat het niet erg leuk is ( want dat lijkt me wel) maar omdat het te lang en vermoeiend is.
Hmmm nee , dan liggen ze allang op 1 oor (die van mij van 6 dan hè) maar kan me niet voorstellen dat ie dat over twee jaar al wel trekt, bovendien sta ik er zelf ook niet zo achter als ie zo ver en zo laat van huis nog zou zijn voor een feestje...
Nee ik zou mijn kind van 8 niet mee laten gaan. Te laat thuis, te lang in de auto en te lang lopen. Ik heb ook kinderen van 12 en 15, die zou ik wel mee laten gaan.
Waarom ga je niet op een zelfgekozen middag lekker naar het strand + wandelen, picknick etc? Het idee voor een feestje is namelijk erg leuk, maar half 11 is wel heel erg laat (op een doordeweekse dag zou het sowieso niet mogen van ons).
Nee, ik zou mijn kind van 8 waarschijnlijk ook niet mee laten gaan naar een feestje dat tot zo laat duurt. Ik vind een uur rijden ook best lang, kun je niet even snel een kindje wegbrengen/laten ophalen als er wat is.