help schoonloeder doet moeilijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahahaha schoonloeder hahahaha

ik heb geen tips voor je!

ps respect hoor als mensen de 1e week geen visite ontvangen, ik zou dat dus niet durven, maar wel willen

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja idioot zeg. M'n schoonloeder (echt!) was ook op vakantie, dat was heerlijk. GEen visite is voor ons niet weggelegd, ik ben zo supertrots op m'n kereltjes dat ik ze wel aan de hele wereld zou willen laten zien.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Haha, met andere woorden of jij, en de baby, niet even kunnen wachten tot zij terug zijn. Het is hun keuze geweest om zo dicht tegen je uitgerekende datum op vakantie te gaan. Het risico bestaat altijd dat de baby te vroeg komt. Dus dat is gewoon een domme fout van hunzelf. En om daar nu ruzie over te gaan maken... Het is niet alsof jij er veel aan kunt doen. En idd, ik zou lekker pas (laten) bellen dan als je bent bevallen. ;)

4. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou dat de mijne dan haar vakantie geboekt had :-<
    Ik zou me er als ik jou was niet te druk om maken... zij boeken die vakantie en zij weten ook dat een baby zich niet aan de datum en tijd houd dus als zij willen gaan rond jouw uitgerekende datum is dat hun fout!!
    Ik heb het juist weer anders bij mij is het mijn vriend die een kleine maand voor ik ben uitgerekend op wintersport gaat met zn werk voor 4 dagen :( We zien wel hoe dat gaat :)
    Maar meid laat je niet gek maken het is jouw bevalling jouw gezin en jouw leven dus ook met kraamvisite is het nog altijd jouw beslissing succes

5. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    mijn schoonouders gaan altijd de hele zomer varen en die gaan dus eind maart al weg en ik was 23mei uitgerekend. Ze gingen dus iets later weg omdat ze toch de baby wel wilde zien na de geboorte dus dan ga je natuurlijk 10april weg, das logische toch? Maar goed of ik niet even wilde vragen of ze het niet even eerder konden halen voor hun zodat ze op vakantie konden gaan.
    Oh wat was ik boos mijn vader was in maart overleden en die wilde ook heel graag nog de baby zien voor hij ging. Dit was te vroeg dus kon niet. Waarom het dan wel voor hem zou kunnen en niet voor hun zodat ze op vakantie konden.
    Nou je ik was woest en zo kwaat dat ik ze nieteens meer wilde zien als de baby was geboren. Mijn vriend was ook furieus en heeft het ze duidelijk gemaakt.
    Ze zijn toen weg gegaan met de boot (gelukkig) ik was echt zo blij dat ze weg waren luchte gewoon op. eind mei ben ik bevallen en mijn vriend belde zijn ouders op dat de baby was geboren en wanneer ze van plan waren om te komen zodat we daar rekening mee konden houden ivm visite enz. Nou na de vakantie zouden ze wel even kunnen komen. Dat was dus eind september dus mijn vriend heeft gezegt dan hoef je helemaal NOOIT meer te komen en heeft opgehangen.
    Ze lagen gewoon in Nederland met de boot dus ze konden zo een dagje op de trein stappen en langs komen konden ze nog komen logeren als het nodig was ook maar nee gewoon zeggen we komen in September wel.
    Ze belde een uurtje later terug dat ze in de trein zaten en dat het niet zo bedoeld was. Of hij ze even wilde halen bij het station als ze er waren. Mijn vriend heeft ze wel even wat langer laten staan op het station als nodig maar hij had gewoon even de tijd nodig om het te verwerken voor hij ze onder ogen zou komen.
    Daarna zijn ze nooit meer zo raar geweest gelukkig want het zijn best lieve mensen maar oh wat waren we kwaad toen zeg.

Ik zou zeggen als jij die 2 dagen nodig hebt om je zoon te laten wennen aan zijn broertje of zusje dan moet je dat gewoon doen en dan gaan ze maar wat eerder of wat later op vakantie als jullie je maar fijn voelen met jullie beslissing toch?

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind niet dat ze zo moeten zeuren.. dan verzetten ze die vakantie maar en anders moeten ze er vrede mee hebben dat het kan gebeuren als zij weg zijn.

En nee het is niet gek dat jullie rustig aan willen doen met visite. Wij hebben de eerste week ook alleen naaste familie en vrienden op bezoek laten komen. Eerst maar eens bijkomen en wennen.
    Nu bij de 2e gaan we dat zeker weer zo doen.

Ik moest trouwens wel lachen om schoonloeder :D Die had ik nog niet gehoord :D

7. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Dat is hun probleem wat vinden ze nou belangrijker hun vakantie of hun kleinkind?

ik wil t liefst ook de eerste week helemaal geen bezoek maar ja dat kan ik niet maken tegen over schoonfam. jammer genoeg.

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

nou ik vind toch ook wel dat je minstens die 2 weken wel ff kunt wachten met bevallen totdat je schoonouders er weer zijn.....
    Geintje natuurlijk

Maar wat een verstand zeg, sommige mensen. Kindje komt wanneer kindje komt, daar kun je niks aan sturen. (meestal dan he, geplande bevalling natuurlijk wel. Maar niet al maanden vantevoren0

Mijn schoonouders gaan 2 weken na de uitgerekende datum weg, want een baby wordt altijd vroeger geboren... Jaja. wij denken maar: hun verlies. Ze missen zelf de periode dat hun zoon naar papa veranderd. En hoeven hier na de vakantie ook echt niet elke dag langs te komen om verloren tijd in te halen.

9. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    haha heb echt gelachen om de titel schoonloeder.. hahaha zo kan ik mijn schoonmoeder ook wel omschrijven..

Maar als ik jou was zou ik me echt niet druk gaan maken over zoiets doms. Is toch haar "probleem"
    Echt belachelijk dat ze daar boos om wordt! Dus lekker genieten van je zwangerschap en vooral geen zorgen maken om je schoonloeder haha. Lekker rustig toch als ze op vakantie is als jij gaat bevallen.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Probleem bij je schoonouder laten! Het is hun vakantie. En het is jouw kraambed!

Ik snap dat ze de kleine direct willen zien, maar als jij rust wil de eerste dagen... En je bent pas 12 weken zwanger. Ze hebben nog een lange tijd om zelf uit te vogelen wat ze gaan doen.

Jij lekker genieten van je zwangerschap!

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    jij bepaalt niet wanneer je gaat bevallen hun bepalen wanneer hun op vakantie gaan.

gewoon lekker van genieten en dat je eerst paar dagen rust wilt hebben groot gelijk!

ga ik ook doen wil ook eerst een week rust met alleen de kraamverzorgster zodat ik helemaal op adem kan komen en aandacht kan geven aan de 2 andere schatten die rond lopen :)

12. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

Jemig ik snap je schoonouders niet, je kunt moeilijk je benen dicht houden wanneer je schoonouders nog op vakantie zijn.
    Plannen gaat lastig met bevallingen :p

Als jullie rust willen, geef ik jullie groot gelijk.
    Wij hadden met ons eerste iedereen op visite, eerst in ziekenhuis en ze kwamen iedere dag terug. pfff.
    ik was kapot nadien.

Met de 2e informeren we alleen de directe familieleden en wij beslissen wel wanneer en hoe lang ze langs mogen komen.

succes!!!

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Gewéldig.. schoonloeder! Ik heb al vele benamingen gehoord, maar deze is echt top (alhoewel ik een hele lieve schoonmoeder heb hoor!).

Ik zou er niks meer over zeggen dat je misschien eerder wordt ingeleid. Lekker voor jezelf houden, het loeder op vakantie laten gaan en genieten van een rustige kraamtijd.
    En als ze daar dan trammelant over gaat maken als ze terug komt, moet manlief haar maar stevig bij kop en kont pakken en buiten zetten. Klaar!

Succes ermee..

Deel Deze Pagina