@Ladyxochi... die extreme gevallen daar gelaten, Maar hier zijn al meer dan 10 reacties van meiden met de meest vreselijke schoonmoeder... ligt het dan al alle schoonmoeders of aan de meiden zelf? het is ook iemand wat gunnen... ik snap de meiden ook wel.. het is niet je eigen moeder.. maar bemoeit zich er wel zo mee... maar het is wel de moeder van je partner.. dus zij vindt dat ze net zoveel mag als de moeder van de dames in questie... Maar als je bij voorbaat iemand al niet mag.. eomdat je diegene niet snapt of dingen doet op een manier die jij niet leuk vindt.. ligt het aan jezelf.. want je kan zoiets normaal bespreken.. en dan niet.." geen bezoek bij voeden".. maar het echte onderwerp.. dat jullie verschillen ..maar wel samen door 1 deur willen en het leuk willen hebben voor je kindje.. tis wel zijn/haar oma
Ja goed maar die kan dan toch ook schoonmoederterug roepen? Maar goed.. @Schoonmoeders/schoondochters ga voor de gein eens een goed gesprek aan. Wij hebben hier2 jaar lang geen contactgehad en na een gesprek tussenschoonmoeder en mij is er een hele hoop veranderd beter gezegt kom er nu bijna wekelijksover de vloer! Compromissen sluiten noemen ze dat Probeer het eens werktecht!
Ik denk dat er veel moeders zijn, die de partner van hun kind (m/v) niet goed genoeg vinden. Of vinden dat zij het beter kunnen of beter weten, want immers hebben zij hun kind hun hele leven al op zien groeien en kennen zij hun kind beter dan hun partner. Althans, dat denken ze. Ik denk echt dat er een groter percentage is van moeders die zo denken, dan van moeders die het allemaal prima vinden en hun kind en partner alle ruimte geven. Maar goed, dat kan ook een vertekend beeld zijn, want als iemand een hele fijne schoonmoeder heeft, dan valt er weinig over te klagen. En zoals met alle onderwerpen, is de behoefte om iets te vertellen groter als het niet lekker gaat, dan als alles op rolletjes loopt. Misschien even een polletje starten Gaat beide kanten op. Denk niet dat die opmerking van toepassing is op TS. Vind ik ook, hoor! Beide oma's evenveel rechten. Maar veel moeders hebben zelf het idee dat zij meer rechten hebben dan de andere oma... Maar da;s een tweede. Voor mij geldt: Als ik wil dat er niemand boven komt, dan komt er ook niemand boven. Schoonmoeder niet, maar mijn eigen moeder dus ook niet. Mijn eigen moeder heeft dan vaak wel het idee, dat zij dan wel een uitzondering is Mijn schoonmoeder daarentegen, respecteert mijn wensen wél.
Jij weet toch niet hoe hun huis er uit ziet? Misschien was schoomoeder al boven, voor manlief doorhad, dat ze weg was!
Gesprek met schoonmoeder, tja dat werkt ook niet voor iedereen heb ik hier allang geprobeerd, enige wat ik krijg is "het is allemaal jou schuld, brul brul brul, ik bedoel het goed (hoe kan je zulke gemeene opmerkingen goed bedoelen?) Ik heb zoveel energie in haar gestoken en heb dus opgegeven, mijn man trouns ook die heeft ook alleen opervlakkig contact met haar.
Mij lijkt het me ontzettend vervelend als iemand je grenzen niet respecteerd en dan ook nog doet alsof ze het dan niet snappen. Helaas kom je dit soort mensen vaak tegen. Normaal ban je ze dan uit je leven, maar met een schoonmoeder/ familielid is dat natuurlijk een stuk lastiger. Ik wil de dames hier sterkte wensen die zo'n grensoverscheidend familielid om zich heen hebben en daar last van hebben.
Vervelend dat ze niet luistert nar jouw wensen en die blijkbaar dus niet zo respecteert. Succes ermee!
Ben blij dat ik ze niet heb mijn moedefr en schoonmoeder. Ja mijn moeder wil zich er nog ewel eens mee bemoeien maar ik ben niet op mijn mondje gevallen. Gewoon heel duidelijk zijn en zeggen wat je wel en niet wil. Als mijn moeder het in haar hoofd haalde om mijn kind van boven te gaan halen terwijl ik wil dat hij/zij afkoeld dan had ik haar heel streng aangesproken en verzocht beneden te komen. Meteen ook even duidelijk verteld dat ik de baas ben en niet zij.
Plus 1! Mijn schoonmama is overleden aan longkanker. Ze heeft haar eerste kleinzoon maar heel kort mee mogen maken... Nu ben ik weer zwanger en m'n schoonzus ook, ze zou het prachtig gevonden hebben Het doet mij serieus weleens pijn als ik lees hoe sommigen hier zo vreselijk respectloos over hun schoonmoeder schrijven..
Dat was hier precies het geval!! Ik was niet goed genoeg, zou hem toch wel dumpen na een paar maanden enz. (ook mede ingefluisterd door mn schoonzus, die mij niet mag) Nou sorry, maar als je dan al zo begint, ipv mij eerst beter te leren kennen, dan hoef je mij ook niks te verwachten. En dan denken ze nog dat het normaal is dat ze dan wel alles mogen na de bevalling? Nou nee... En hier is het net zo als LadyXochi, ik wilde mijn moeder ook niet overal bij hebben. Dus daarin werd mijn sm echt niet achter gesteld. Maar als er geen vertrouwensband opgebouwd is vanaf het begin, dan is het toch niet raar als veel meiden bepaalde dingen niet op prijs stellen? Sowieso snap ik niet dat mensen het normaal vinden als ze over je grenzen heen mogen stappen. Je geeft niet voor niks aan wat je grens is en daarmee klaar. Wat mensen daar nou niet aan snappen...
Ik snap de irritaties héél goed! Respect moet je verdienen en dat doen sommige schoonmoeders nu eenmaal niet.
Sorry, maar jammer dat het jou pijn doet. Jouw schoonmoeder was misschien een heel aardig persoon, maar er zitten ook echt vreselijke loeders tussen. En omdat jij je schoonmoeder helaas niet meer in je leven hebt, wil dat niet zeggen dat iedereen dan maar respectvoller met die van hen om moet gaan. Ben ik het ook weer niet mee eens Ik heb initieel respect voor iedereen, maar iemand kan dat wel verliezen. En mogelijk ook weer terugkrijgen, maar dat is lastiger.