Jammer dat je niet gewoon even mag klagen zonder gelijk weer te moeten horen dat er mensen zijn die hun schoonmoeder verloren hebben en dat ik meer respect moet tonen zodra zij dat ook doet en niet steeds over mijn grenzen gaat of mij blijft beledigen dan zal ik ook niet hoeven klagen. Tegen haar klaag ik niet want wil de lieve vrede bewaren is toch de moeder van mijn man. Over dat mijn man er iets aan moest doen ik heb het nagevraagd en ze zei dat ze naar de wc ging maar is stiekum naar boven gegaan. Vandaag was ze eens niet onwijs beledigend en heeft niets gezegd over dat ze vond dat ik het allemaal verkeerd deed in de opvoeding of slecht voor hem zorgde of dat hij a,leen maar op mijn man lijkt (terwijl echt verder iedereen zegt dat hij op mij lijkt) ze begon ook niet over mn gewicht. Dus het viel achteraf wel mee. En tuurlijk weet ik ook dat als ik er bij voorbaat van uitga dat het een lange middag word dat het dan een oeizame middag word maar meestal staat zo'n bezoek gelijk aan de hele middag beledigingen en opmerkingen aanhoren over wat ik allemaal niet goed doe. Kvind het heel fijn voor al die mensen die wel een leuke sm hebben en ik hoop ooitdat die van mij ook wat milder wordt dan wordt ikzelf ook minder gestresst en zal het contact beter worden. Maar omdat er andere mensen zijn die dus wel een leuke sm hebben mag ik niet af en toe even klagen?
Je mag zeker klagen. en ik vind het heel netjes dat je het verder aan je man overlaat. En ook dat je die beledigingen van je af kan schuiven. Ik weet niet of ik zoiets zou kunnen als ik zo'n schoonmoeder zou hebben. Ik weet wel dat ik daar dan zeker geen middag bij ga zitten en me laat beledigen. Daarom Respect.
ik heb een schoonmoeder waar ik het normaal gesproken goed mee kan vinden, geen dikke vriendinnen maar gewoon contact. nu is ze afgelopen april geopereerd aan haar voet en kon/kan ze dus niet werken. hier is ze helaas niet gezelliger op geworden, kan iet wachten tot ze weer volledig gerevalideerd is en ik hoop dat haar humeur dan ook weer beter is. ze kan gelukkig weer autorijden en werkt weer een paar uurtjes en past ook weer op, maar ze heeft van die dingen waarvan mn nekharen rechtop gaan staan. wees vooral duidelijk ook al is dat niet altijd de aardigste manier. liefs doris
WHAHAHA dat zou toch wat zijn!!!! Als je wat zegt en daarna op haar moet gaan letten alsof ze nog niet snapt wat ja en nee is. Of het nu je schoonmoeder, broer, zus, beste vriendin of de buurman is, in jou huis horen ze zich aan jou regels te houden. Als dat inhoud dat je beneden blijft als er gevoed wordt mag je er als volwassene toch vanuit gaan dat dit gewoon gerespecteerd wordt?
TS tuurlijk mag jij klagen! Ik zou er zelf ook helemaal niet tegen kunnen, kom nou. En helemaal dat stiekeme gedoe. Ik vind je een lieve schoondochter hoor, ik had haar zonder pardon buiten gezet.
TS klagen mag altijd, daar hebben we toch een forum voor of zie ik het nou verkeerd? Positieve dingen delen is ook fijn hoor daar niet van Jammer dat je schoonmoeder toch stiekem naar boven komt tijdens het voeden. Bij mij hebben ze dat gelukkig nooit gedaan, later voedde ik gewoon waar hun bijwaren dat gaf geen probleem. Ja, best onwennig als iemand boven je staat toe te kijken, als ze de kleine maar rustig laten drinken dan vind ik het best. Hier eerder problemen met moeder dan schoonmoeder. Moeder doet dingen waar ik het niet mee eens ben en moet echt afgeremd worden soms, gelukkig let mijn vader daar ook op en tikt haar op haar vingers. Vind ze niet altijd leuk maar pech gehad dan maar! Enkele voorbeelden: speen uit de mond trekken omdat ze hem ander niet kan zien lachen (is ze mee gestopt), verse ananas willen geven zonder eerst te vragen totdat mijn vader zegt zou je niet eerst eens vragen of hij dat wel mag. Prompt werd ze knalrood en voreg het toch maar haha. Ik geef dus als hij bij hun is standaard alleen mee wat hij mag hebben, of wat ik wil dat hij eet.