Help!! Schoonmoeder

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ovan, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    2 jaar vind ik iets heel anders dan een baby.

2. Tienn

Tienn Niet meer actief

Omdat hagelslag hier gewoon bij het broodbeleg hoort. Hier krijgen ze beleg op hun brood, de ene keer is dit hagelslag, chocopasta en de andere keer is het kaas/pindakaas of wat dan ook. Ik maak daar niet zo'n heisa van, broodbeleg is broodbeleg. Wat is er nou precies erg aan om een baby hagelslag te geven? Volgens mij houden ze er niks aan over?

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Dat zeker weten! Gelukkig is ze ook verzot op fruit :oops:

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je geeft je baby toch ook geen blokje van je chocoladereep?
    Ik denk er anders over iig..

Evanesco, Chocolat en Stampertje1 vinden dit leuk.
  5. Ovan

Ovan Lid

24 jul 2018
    46
    13
    8
    Vrouw
    @goblins Nou ik vind chocola aan een baby geven niet nodig en die worst is heel vet en zout.

Ja ik ben dik door mijn eigen schuld daarom wil ik niet dat mijn dochter stevig wordt. Ik dacht dat ik het zo goed deed maar blijkbaar niet en daar wil ik wat aan doen. Toch wil ik dat mijn schoonmoeder zich daar aan houdt en niet opeens alsnog suiker gaat geven. Het is niet alleen een ijsje maar ook broodbeleg, soms een toetje en diksap.

6. Tienn

Tienn Niet meer actief

Nee geen blokje, maar als het in stukjes is zie ik het probleem niet.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat is het verschil dan?

8. Tienn

Tienn Niet meer actief

Haha nouja zo'n groot blokje in z'n geheel geven. Bedoelde meer dat ik qua hoeveelheid dat best zou geven.

9. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Ze waarschuwen niet voor niks voor teveel zout en suiker
    Dit heeft niet altijd met dik zijn te maken maar ook met je gezondheid!
    Snap echt niet dat je een baby allemaal zoetigheid gaat geven
    Weet je wel hoe slecht dit is voor dat inimini lijfje!

10. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Je kan ook samen naar oma in plaats van 1 op 1

Succes met de situatie!
    Lastig probleem

11. Tienn

Tienn Niet meer actief

Nou, vertel?

Angel1980 vindt dit leuk.
  12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb een keer in zo'n blad voor opa's en oma's gelezen in een wachtkamer. Wel eens leuk om van de andere kant de gedachtengang te lezen. Maar goed, ze kregen dan natuurlijk ook commentaar van een ervaringsdeskundige en die bleef maar aanhalen dat zij niet de ouders zijn en zich wel een beetje moeten schikken naar de wens van de ouders. Ik vind dat zelf eerlijk gezegd ook. Als jij niet wil dat je kindje suiker eet, wie is dan een ander (in dit geval oma) om dat wel te geven als je dat duidelijk hebt gezegd?

Ik moet mijn schoonmoeder er vooral in deze periode ook steeds op wijzen dat mijn kinderen géén meloen mogen. Ja maar de anderen (nichtjes en neefjes) zijn er zo dol op. Dat zal best, maar die van mij zijn allergisch! Ander fruit is geen probleem. Maar ieder jaar komt die meloen weer tevoorschijn hoor, dat is bij ons o.a. reden om ze nooit alleen met oma en opa te laten. Die letten nergens op.

13. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Tja, misschien gaat het niet overal zo, maar die baby'tjes van mij kregen met 9 maanden BV, KV, volkoren broodkorsten/broodstukjes zonder beleg of een beetje boter, banaan in stukjes en ander fruit/groente, zo nodig geprakt wegens kokken en eventueel overgeven van te grote stukjes, potjes voor het gemak en in de avond een paar stukjes vlees/aardappel/rijst/pasta van het bord van papa en mama. Mijn 9 maanden oude baby's aten nog niet hele stukken brood met beleg en avondmaaltijden als een peuter. Misschien heb ik ze ondervoed :confused:. Al hebben/hadden ze altijd een uitstekend gewicht...

Ik was niet direct ontploft van een hapje ijs, maar 'onnatuurlijk zoet' vroeg leren kennen, doet in mijn ervaring ook snel zeuren om snoep en ijs. Daar heb ik dus voor één jaar oud ook niet voor gekozen, maar ook tot 4 jaar oud niet gestimuleerd. Een eerste hapje taart op hun eerste verjaardag wel hoor ;).

En ja, ze mogen nu als schoolkinderen ijsjes, traktaties en waar het mag/kan/gewenst is, snoep elders zoveel ze willen (thuis met mate maar nu wel iedere dag ijs, ook water-ijsblokjes die erg populair zijn :roflmao:). En toch vind ik het fijn als ik vraag wat mijn mannetje wil bij de schoolpicknick, en hij zegt als eerste "snoeptomaatjes" en pas als tweede "mag ik ook snoepjes uitdelen, mama?". Beide vond ik ok ;).

En heel eerlijk: ook als klein kind (onder de 6 al) vond ik extra verwennen door oma of opa omdat ze populair wilden zijn, niet zo leuk. Ik had liever dat ze toonden dat ze rekening hielden met mijn ouders uit liefde en respect voor hen, en de regels hetzelfde hielden bij oppassen. Ik vond het ook toen al niet leuk als zij regels van mijn ouders in de wind sloegen..
    Mijn mening, ik vind niet dat iedereen het zo dus moet doorvoeren, maar als ouder mag je wel wat vinden en te zeggen hebben over het eetpatroon van jouw kleine baby'tje hoor. TS gaf al aan dat het over veel meer zaken gaat dan happen ijs, en dat iedere week.

Nogmaals TS: niet-oordelend om tafel met jouw man zodra jullie afgekoeld zijn (haha, lastig met de huidige temperaturen), en hij kan jullie mening doorbrieven aan SM.
    Enne, liever niet dreigen met het contact breken tussen jullie dochter en schoonouders, daar bereik je niks mee en is zover ik kan beoordelen, uit proportie.

Chocolat vindt dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Het is gebeurd dus laat het los. Daar in tegen mag je best tegen je schoonmoeder zeggen dat je niet wil dat je dochter ijs krijgt. Niet oppassen wel heel overdreven maar probeer er eens met haar over te praten. Jouw idee van opvoeden aan haar uitleggen en kijken of jullie op een lijn komen. Uiteindelijk zijn jullie de ouders.

Als mijn dochter bij overgrootoma komt dan word ze goed verwent die 1 keer in de maand ( oma woont ver weg) . Echter kreeg dochter met 9 maand ook nog geen ijs, ook geen hagelslag op brood. Eerder smeerkaas, Philadelphia, fruitspread. Dochter drinkt verder voornamelijk water en met mate eens wat anders. Het gaat om de balans en met mate.

Chocolat en Nescio vinden dit leuk.
  15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor 1 jaar chocopasta of hagelslag op brood vind ik echt overdreven. De jongste krijgt roomboter of een beetje avocado, de twee oudsten kipfilet, (smeer)kaas, ham en jam en hagelslag. De regel is: eerst een broodje hartig, dan een broodje zoet. Maar vaak vragen ze niet eens naar dat zoet.

Verder koop ik geen bewerkte vleeswaren, wit brood of chocopasta. Wij vinden dit zelf niet lekker en dus geven we het de kinderen ook niet.

Koken uit pakjes en zakjes doen we ook nooit trouwens, maar een koekje of ijsje gaat er gemakkelijk in (behalve voor de jongste).

Biny vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Oh hahaha dat begreep ik dan verkeerd ;)

Tienn vindt dit leuk.
  17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Idd, vanwege de toegevoegde suikers.

Evanesco vindt dit leuk.
  18. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje van nu bijna 5 maand gaat dat ook gewoon allemaal krijgen hoor.

Tienn vindt dit leuk.
  19. Tienn

Tienn Niet meer actief

Okee. Ik zie niet in wat daar erg/slecht aan is.

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Al eens aan de tandjes gedacht?

Evanesco en Stampertje1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina