Help!! Schoonmoeder

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ovan, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovan

Ovan Lid

24 jul 2018
    46
    13
    8
    Vrouw
    Ja omdat ze het leuk vindt en mij overdreven vindt met eten.

Ja maar babyvoeding is noodzakelijk. Mijn vriend wil er niet meer over praten omdat hij er klaar mee is.

Ja dat is zo

Hij wil er helaas niet meer over praten

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja omdat ze het leuk vindt en mij overdreven vindt met eten.

Ik zou ook eerlijk gezegd haar niet meer als oppas willen dan als ze dit blijft doen.
    Ze kan het overdreven vinden uiteraard, maar tis wel jouw kind. En als jij dat nou erg belangrijk vindt, waarom het dan toch doen omdat zij het zo leuk vindt.

Ja maar babyvoeding is noodzakelijk. Mijn vriend wil er niet meer over praten omdat hij er klaar mee is.

Jammer. Jullie zullen toch tot een compromis moeten komen.

Oh mn quote is weg:confused:

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Serieus bijna 350 berichten over een super coole oma die haar kleinkind heeft vermaakt met een paar hapjes ijs?

Omg waar kan je je tegenwoordig al druk om maken.
    Dat je zelf flinker bent wil niet zeggen dat je kindje de zelfde aanleg heeft als jij.
    Er is zelfs op het nieuws geweest nu dat als kindjes geen water willen drinken, je ze maar ranja of prik moet geven. VOORAL iets waar suiker en zout in zit. Door de hitte.

Man wat overdrijf je en ja ik snap je man wel. Hij heeft net zo goed iets te zeggen erover dus ik zou het laten die 1 a 2 X per week.
    Daar zijn opa en oma voor verwennerij

Bootcamp babe vindt dit leuk.
  4. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Nou nou
    Iemand kan toch een andere mening hebben?

Beetje last van de warmte?!

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ook:)

Maar neemt niet weg dat ik dit wel heel erg overdreven opgeblazen vind.
    Om een beetje ijs.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dus als het noodzakelijk is, geeft het niet? Voor oma is het blijkbaar noodzakelijk, zou je dan kunnen denken.
    Overigens is niks noodzakelijk, je kan ook borstvoeding geven, of baby voeding kopen zonder suiker. Maar het bestaat dus allemaal, het mag kortom van de dokter, er gaat niemand aan dood. Het kan best een keer, al heeft het jouw voorkeur niet.

7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Als je mijn schoondochter was geweest had ik gezegd : hier heb je je kind, zie dat je het groot krijgt.
    Ik pas niet meer op
    Maar kom later ook niet meer zeuren als het moeilijk word om oppas te vinden.

Tienn, Bootcamp babe, Marchella en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Ovan

Ovan Lid

24 jul 2018
    46
    13
    8
    Vrouw
    In borstvoeding zit toch ook suiker. Het is niet dat ze dood gaat aan een keer maar als het telkens gebeurt wordt het wel veel.

Dus jij zou alle regels van je kind weigeren en je eigen gang gaan.

9. Ovan

Ovan Lid

24 jul 2018
    46
    13
    8
    Vrouw
    Ja helaas wil hij echt niet dus weet het ook niet meer.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.244
    28.258
    113
    Tja, het is ook zijn kind dus je zal tot een compromis moeten komen.

Oma geeft 1x per week suiker, dat is dan blijkbaar gewoon een feit vanaf nu, helaas pindakaas. Je kunt zelf dan de overige 6 dagen van de week geen suiker geven.

Syane en Oceanna vinden dit leuk.
  11. Pantoffelheldin

#371 Pantoffelheldin, 26 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2018
    Je kunt ook overdrijven met je regels.
    Nou moet ik zeggen ik heb niet van die regels dus is wat makkelijker allemaal
    Ik zou mijn kind zeggen dat ie zich niet moet aanstellen.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind ook dat ts overdreven reageert, maar ik hoop dat ik als schoonmoeder ook zou terugdenken aan mijn eerste jaar met de oudste en hoe lastig ik het vond en hoeveel ik daardoor soms vasthield aan regels die ik achteraf overdreven vind. Ik hoop dat ik er rustig voor om tafel zou gaan zitten met mijn schoondochter en zoon en proberen duidelijk te maken dat we allemaal zielsveel van het (klein)kind houden en daar best samen een weg in kunnen vinden. Ts is namelijk vooral een onzekere jonge moeder en daarnaast een schoondochter.

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Joh meid, over 5 jaar kijk je hierop terug en dan denk je, tjonge dat ik daar zo’n halszaak van maakte... Zelfs al is het 1 keer per week, dan is dat nog steeds met mate.
    Bij de eerste dacht ik dat ik best relaxed was, maar als ik erop terugkijk moest het eigenlijk toch wel precies op mijn manier gaan. 6 jaar later en 3 kinderen verder ben ik gelukkig écht wat relaxter geworden. En mijn kinderen worden net zo goed groot (en ze zijn ook nog gezond en niet te dik) Ik zou een relatie met oma niet stuk laten lopen om wat suiker zo nu en dan. Het is geven en nemen. Waarschijnlijk heeft oma zich verder op de dag 10 keer ingehouden en andere lekkere dingen NIET gegeven.

Syane vindt dit leuk.
  14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan ben je wel niet echt een empathische schoonmoeder.

Je verwijt TS dat ze te stellig is in haar visie en geen compromissen kan sluiten. Maar jouw fictieve reactie is toch even compromisloos?

tuc vindt dit leuk.
  15. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Beste @Ovan , misschien moet je het beheer vragen je topic te sluiten. Je krijgt een hoop narigheid over je heen nu. Er wordt wel heel cru en kort door de bocht gereageerd.

Of je je kind nu wel of geen suiker wil geven, feit is dat je je baby bij je sm brengt die zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.
    Daar zul je uit moeten komen, met of zonder haar hulp als oppas.

Trirani, Shakes en NdNk vinden dit leuk.
  16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Serieus? Dat is gewoon een feit dan?
    Nou bij mij niet hoor. Als wij overeengekomen zijn dat wij onze kinderen voor het eerste jaar geen suiker geven in wat voor vorm dan ook, dan volgde hierna ook een stevig gesprek.
    Oma bepaald niet de regels. Ik bepaal wat mijn kind wel of niet binnen krijgt, juist in dat eerste jaar! Dat het daarna wat soepeler wordt best. Maar nu heeft ze het maar te schaffen met wat wij graag willen voor ons kindje.
    Oma heeft haar regels en tijd om te bepalen bij haar eigen kinderen gehad. Dat is een feit!

En je wordt makkelijker, maar op.dit vlak niet hoor, ik niet tenminste. Voor het eerste jaar geen troep en onnodige suikers. Kind heeft alleen maar moedermelk nodig. Dat is niet voor niets de hoofdvoeding tot 1 jaar.

Riverdale87 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou echt niet blij worden als iemand dan maar ook m’n kind van 9 maand suiker zou geven. Ijs, babykoekjes, chocola, slagroom of wat dan ook.
    Sowieso heeft een kind van 9 maand niks anders dan wat (moeder)melk en wat groente, fruit, brood nodig. Zelfs gezonde tussendoortjes zou ik niet nodig vinden, maar daar zou ik niet boos om worden.

Ik snap je goed, groot gelijk!

tuc vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.244
    28.258
    113
    Chill :rolleyes: We hebben het helemaal niet over jou maar over de situatie van TS.

Ts wil geen suiker, haar man vindt af en toe suiker geen probleem en wil er (op dit moment) niet over praten. Dan is de conclusie nu dus dat er wel suiker wordt gegeven door papa en oma.

19. Pantoffelheldin

Ts mag blij zijn dat schoonmoeder überhaupt nog op wil passen.
    Áls ik zo zou doen tegen mijn schoonmoeder dan zou ik er niet raar van staan te kijken als ze zou weigeren.
    Ik geef men schoonmoeder dan nog groot gelijk ook

Tienn vindt dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat mag. Maar dan moet je TS niet verwijten dat ze te heftig reageert op een situatie, want je doet exact hetzelfde.

Deel Deze Pagina