Mijn jongste zijn eerste woordje was ijsje. Hij was nog geen/net 10 mnd. Dat oefende we echt niet met een waterijsje hoor Hij heeft er niks aan overgehouden, wij wel, een leuk filmpje
Ik vind dat je je helemaal niet aanstelt Dit is ook een kwestie van vertrouwen En op deze manier zorgt ze er voor dat jij haar niet kan vertrouwen Ik zou een goed gesprek aan gaan en mocht dat niet werken niet meer laten oppassen
Eens. Ik zou er ook niet meer op bezoek gaan en het je vriend ook verbieden. Als je zo geminacht wordt door je schoonmoeder........
Ooooh borstvoeding is dus helemaal niet zo goed als altijd word gedacht. Beetje expres suiker eten zodat het in de borstvoeding zit. Foei.
Als het daarom is kan ik je verzekeren dat je haar dan niet normaal gaat leren met voedsel om te gaan. Juist als je heel panisch gaat doen en gaat verbieden etc dan is het straks veel interessanter en gaan ze eerder de verboden producten eten. Als je ze leert dat je best af en toe wat lekker mag nemen en dat erbij hoort zal het al heel anders gaan. Vindt je dat moeilijk kijk eens of je daar eens met iemand over in gesprek kan gaan om zo jezelf en dus je dochter kan leren wat normale en gezonde eet gewoontes zijn zonder allerlei verboden producten en angst kweken bij een kind. Verder als je het moeilijk vindt dan idd oma niet meer vast laten oppassen maar dan gewoon echt oma laten zijn. Dan kan ze haar af en toe wel lekker verwennen.
Sorry maar overdrijven is ook een vak. En als je man niet achter je staat en vind dat je kindje wel ijs mag, waarom moet jouw wil dan wet zijn? het is toch net zo goed zijn kind.
Ja dit kan wel maar ik denk niet dat mijn schoonmoeder dit geeft. We hebben al een keer eerder eigen broodbeleg meegegeven maar dit werd ook niet gegeven. Ik probeer op iedereen te reageren
Ik geloof echt dat als je er zo bovenop zit en zo krampachtig ermee om gaat dat je een kind krijgt, die als ze over een paar jaar bij een vriendinnetje gaat spelen, geen maat weet te houden. Zo een kind die vooraan staat te springen als er een snoepje uitgedeelt word. Juist stiekem gaat snoepen en dan... je kunt het al raden, juist dik word of eetproblemen gaat ontwikkelen.
Tis nogal in uitersten denken. ... Je baby is nog niet te dik van 1 ijsje. Maak van jouw probleem niet dat van een ander. Je hoeft ook niet zo gezond mogelijk te eten. Is het voor een baby niet veel fijner om op een relaxte manier te leren eten? Gezond, verschillende smaken en soms minder gezond met meer mate. En een familie ruzie voor een likje aan een ijsje? Als schoonmoeder had ik vriendelijk bedankt om op te passen....
Als je zooo spastisch met eten om gaat en met suikers bereid je dan maar vast voor op een eetstoornis van je kind in de toekomst
Helaas is dit vaak de waarheid... Ts ik wil dat mijn kind gaat praten. Ik doe er alles aan. Er ligt teveel druk op. Wat doet hij? Juist niet praten dus... Mijn kind wilde nooit eten. Ik legde er druk op, wat deed hij? Precies, niet eten. Probeer er geen druk op te leggen.. vaak bereik je het tegenovergestelde. Jouw kindje wordt niet ongezond of dik of ziek van 1 ijsje per week. En als je er zo erg mee zit, leg je gevoel dan uit aan je sm en probeer samen een oplossing te vinden.
Tis maar waar je druk om maakt. Mijn nichtje mocht vroeger ook helemaal niks. Ze weegt nu 160 kg want ze heeft het allemaal dubbel ingehaald toen ze ouder werd. Dus succes ermee!
Suiker is suiker dus of je nu chocoladecake, ijs, een koekje, lepel witte suiker of fruit geeft,... Suiker is suiker en blijft suiker. Je lichaam neemt de suiker zelf echt niet anders op. Als je zo extreem tegen suiker bent waarom dan fruit? Omdat er vitaminen inzitten? Dan nog zit er suiker in. Volgens mij zit in een sinaasappel bijna evenveel suiker dan in cola. Alleen zit in een sinaasappel ook vitaminen. Kan je ook frisdrank geven met vitamines in gemikt. Met andere woorden. Overdrijf niet zo. Als mijn zoon later zulke extreme verwachtingen gaat hebben dan doe ik ook lekker wat ik wil. Dan neem je toch niks meer serieus van je (schoon)dochter of zoon. Dit gaat maar over 1 punt maar ik vermoed dat als je met dit punt al heel extreem bent dat je dat ook met meerdere punten bent. Mijn advies. Check je verwachtingen na. Is het overdreven, laat het vallen. Dan zal je schoonmoeder je ook serieuzer nemen en kan de band langs beide kanten hersteld worden. Hier passen m'n ouders ook op en ik heb 1 regel. Doe wat je wil, zolang we er thuis geen last van hebben is het goed. Ja hij wordt daar rotverwend maar thuis zeurt hij niet om om de dingen die hij daar krijgt en hier niet. Kinderen leren heel snel dat het bij iedereen een beetje anders is.
Dit geloof ik ook echt dat je ermee bereikt. Ik ben niet anti suiker en mijn dochter van 2 heeft op rozijntjes na nog nooit echt snoep gehad. Ze vraagt er niet naar dus ik geef het niet. Maar als oma een keer smarties wil geven, ga je gang. Mijn zoon is nu 10 en hier mag hij snoep, chips en koek pakken als hij trek heeft (wel even vragen maar als hij iets wil zeg ik niet snel nee) en juist hij kijkt er niet naar om. Vaak genoeg dat vriendjes een snoepje willen als ze hier een broodje hebben gegeten en hij zelf een handje druiven of een stuk komkommer pakt en ik denk dat dat komt omdat het niet iets is wat voor hem word weggehouden. Dat maakt het spannend en extra aantrekkelijk en dan willen ze het juist.