Alsjeblieft ga wat doen met jouw angst dat je kind dik wordt en projecteer dat niet op je kind. Het enigste wat je op deze manier doet is een eetstoornis kweken. Ik weet t en geloof me dit wil je niet. Ga met iemand praten of laat t los
Dat bestaat alleen uit beleg wat wij niet nodig vinden op brood zoals chocopasta hagelslag jam en worst. Omdat we samen hebben gekozen om geen suiker te geven. Ik wil natuurlijk helemaal niet dat mijn dochter een eetstoornis krijgt! Geef ik dat zo echt door? Maar toch lijkt zo gezond mogelijk mij het beste? En toegevoegde suikers zijn onnodig maar als fruit net zo slecht is moet er misschien meer groente gegeten worden.
Ja dat geef je zo echt door. Want t enige wat je nu benoemd na alle reacties is dus dat je fruit ook wil minderen? Wat je nu doet is juist alles behalve gezond maar juist een zieke manier van met eten omgaan. Een gezonde levenstijl bevat ook suikers en met mate een ijsje, een snoepje, hagelslag op brood noem t maar op. Dat allemaal niet willen is niet gezond! Het hoort erbij, en tuurlijk je kind is 9 maanden dus niet elke dag maar dat likje van ijs of bij smoeder zoet beleg op brood is normaal. Als je eerlijk naar jezelf zou kijken weet je ook dat jij niet dik bent geworden van fruit eten, een x een snoepje of een ijsje of zoet beleg maar waarschijnlijk hier geen maat in te nemen/houden. En door je kind t helemaal te verbieden ga je hem/haar die maat houden niet leren. Een leven zonder is gewoon niet te doen en niet gezond dus probeer dat niet eens na te streven. Luister naar je man. Die lijkt er realistisch in te staan. En nogmaals ik zou hier echt wat mee gaan doen.
Kom op Je doet alsof je dochter een bak ben & jerrys achterover heeft zitten eten Je stelt je aan En ik zou ook mijn excuus aanbieden aan je schoonmoeder voor je hysterische gedrag Je zult het nog zwaar krijgen naarmate ze ouder worden... Kinderen die nooit wat mogen staan altijd vooraan bij het uitdelen van chips etc
Chocopasta kan ook al niet meer? En hagelslag, mishandeling. Wat overdreven zeg. Sowieso vind ik het overdreven om zo tegen suiker te zijn, maar dit gaat nergens over. Ik heb medelijden met je schoonmoeder...het moet toch heerlijk zijn om met je kleinkind te genieten van een ijsje? Ik vind het knap dat ze nog oppast.
Ik denk juist dat het normaal is om je kind geen suiker te geven juist omdat je dat ook zovaak hoort de laatste tijd, dat mensen geen snoep aan hun kinderen geven. Ik ben zeker dik geworden door mijn eigen schuld en daarom wil ik mijn dochter daarvoor behoeden door haar geen slecht eten te geven.
Meid, ga alsjeblieft je excuses aanbieden bij je schoonmoeder en op je blote knietjes vragen of ze wil blijven oppassen. Hoe fijn is het om een oma te hebben die oppast! Dat heeft niet iedereen! En ja, juist door zo krampachtig om te gaan met regels leert een kind niet wat goed/fout is. Qua eten, qua alles. Je kind zal op latere leeftijd echt gaan experimenteren en dus ook met eten. Leer je kind wat de juiste keuzes te zijn en laat het zelf ontdekken. Even heel hard gezegd: als jij aanleg hebt om wat voller te worden, kies je er dus in weze zelf voor om wat meer/ongezonder te eten of juist minder/gezonder. Ik ben zelf ook voller en dat is echt mijn eigen schuld. Ik ben mij hier bewust van en mijn ouders hebben echt hun best gedaan om het mij goed aan te leren. Je kindje mag later ook zelfstandig beslissingen nemen. Voedt het op om later deze beslissingen te durven nemen, niet zich krampachtig vast te houden aan jouw regels. Edit: nee ik heb zelf geen kinderen, maar dagelijks wel ruim 25 kleuters onder mijn hoede. Nee, dat is niet hetzelfde als een eigen kindje, maar heb hierdoor wel bepaalde ideeën over opvoeden. Heb alle stijlen voorbij zien komen.
Nogmaals door haar geen slecht eten te geven behoed je haar niet maar maak je het alleen maar erger. Daarnaast is het ook geen slecht voedsel. Maar je leest alleen wat je wil lezen blijkbaar. Genoeg mensen die t zelfde zeggen en dat je juist de andere kant en eetproblemen hiermee opwekt.
We hebben het over ijs toch??? Serieus... Get over yourself. Ga vooral zo door en gegarandeerd dat je krijgt wat je niet wilde. Zoek een professioneel iemand om je angst mee te bespreken en laat je kind gewoon normaal met eten omgaan. Als mijn schoondochter met beleg aan zou komen zou ik heb vriendelijk verzoeken om een andere oppas te zoeken. Doe normaal zeg...
Ik ben net bevallen en eigenlijk even niet actief hier, maar ik kan het niet laten om te reageren. Het is té herkenbaar. Alsjeblieft, stop met wat je aan het doen bent. Serieus. Je bent echt te obsessief bezig met wel/niet gezond eten en deze situatie klinkt als de perfecte casus voor jouw dochter om een ongezonde relatie met eten te krijgen. In mijn ogen schaad je haar meer dan je helpt. Leer haar normaal om te gaan met eten en doe niet zo krampachtig. Af en toe wat lekkers (ongezonds), maar als basis gezonde voeding en vooral gezonde gedachten!
Oh mijn zes jarige heeft net zeker 1/6 bak ben jerry’s cookie Dough op! Jemig wat zal hij dik worden... net z’n moeder
Je gaat nu precies het tegenovergestelde bereiken. En ik weet echt waar ik over praat. Mijn moeder is zoals jij. Ik wist op mijn vierde al hoeveel calorieën er in crossaintjes zitten. Niet goed. Te obsessief met die angst van jezelf bezig zijn, die je daardoor juist op je kind overbrengt. Ik (en mijn zusje) hebben er een eetstoornis aan overgehouden. En echt het laatste wat je moet doen is je kind geen fruit meer geven omdat er ook suiker in zit. Als ik jou was zou ik heel, heel snel hulp in roepen.
Ik woon naast een school en als je ziet hoe die kinderen zich stiekem volstoppen met chips, snoep en cola.. omdat het thuis niet mag! Meid, je creëert zo precies het tegenovergestelde. Mijn dochter krijgt gewoon wat lekkers, maar met mate. Als ik haar de keuze bied, dan kiest ze net zo makkelijk komkommer of water. Terwijl vriendinnetjes die suikervrij worden opgevoed niet van het snoep kunnen afblijven. En, laat oma oma zijn. Laat je kind daar lekker verwend worden, ze weten heus wel wat goed en fout is. Ze heeft je man toch ook opgevoed?
Kan wel begrijpen dat je het bijvoorbeeld ook een princiepen kwestie vind en ze het eigenlijk had moeten overleggen, Mijn eigen moeder geeft soms ook iets of juist iets niet waardoor ik geïrriteerd raak maar dat komt gewoon door de band die ik met me moeder heb en daar probeer ik me zoon buiten te houden, Mijn zoontje krijgt wel suiker maar wil wel alles weten wat er in gaat iet dat het bij oma en papa al suiker heb gehad en ik het ook nog is ga toedienen, Koop van die ijsbakkjes en maar zelf ijsjes met fruit ?
Ik heb niet alles gelezen, maar als ik het goed begrijp wil TS niet dat haar dochter (veel) suiker binnenkrijgt en valt bijna iedereen daarover. Ik snap dat men zich wat druk maakt om de “van suiker wordt mijn kind dik”-reactie van TS, maar verder... Dan ben ik misschien ook gek, maar mijn kinderen zijn 7 en 8 en ook ik ben voorzichtig met suikerinname. Natuurlijk krijgen ze wel eens ijs, snoep of koek, maar zeker niet op dagelijkse basis, er mag ook echt niet elke dag zoet beleg op brood en thuis drinken ze alleen water, melk of thee. Niet overigens omdat ik bang ben dat ze er dik van worden, maar wel omdat ik geloof dat er over het algemeen veel te veel suiker wordt gegeten en dat m.i. niet goed is. Mijn suikerhoudende dranken-verbod heeft overigens te maken met het krijgen van gaatjes. Ik snap dus heel goed dat TS niet wil dat haar dochter van 9 maanden, een baby dus, ijs krijgt van schoonmoeder. Ik zou ook echt not amused zijn als iemand mijn kind, wanneer duidelijk is gemaakt dat wij als ouders dat niet willen, ijs geeft. Mijn vader heeft er ook zo’n handje van om stiekem dingen aan mijn kinderen te geven (nu ze wat ouder zijn speelt dat natuurlijk minder) waarvan ik niet nodig vind dat ze het eten, donuts enzo aan een peuter. En echt, ik vind/vond dat heel frustrerend, dat iemand dus gewoon schijt heeft aan wat jij vindt als ouder. Men hoeft het echt niet eens te zijn met wat ik vind, maar je kan toch op zijn minst het fatsoen opbrengen om het te accepteren en respecteren. Dus TS, ik snap je. Ik denk wel dat je de suikerinname wat los moet proberen te zien van overgewicht. Alhoewel het zo is dat als je altijd HEEL VEEL suiker eet, dat je dan een grotere kans op overgewicht hebt, ben ik wel van mening dat een normale suikerinname (dus van fruit en als kinderen wat ouder zijn van eens een snoepje, koekje, ijsje, hagelslag op brood) bij het leven hoort en dat je daarbij niet bang hoeft te zijn voor overgewicht. Overgewicht wordt veroorzaakt door veel meer factoren.
Oh nu krijgen we de troefkaart met fruit. Fruitsuikers zijn natuurlijke suikers en daar zitten naast suikers vitaminen in die werkelijk iets goed kunnen doen voor je lijf. Zo zit dat niet met ijs...
@Ffion ik denk niet dat de meesten per se vallen over de openingspost, maar over de statements die daarna door TS worden gemaakt.
En jeetje wat een belachelijke respectloze reacties zitten er tussen. Als iemand blijkbaar een andere mening aangedaan is dan word je hier met de grond gelijk gemaakt. En ts geeft haar kindje een eetstoornis door?! Doe eens volwassen allemaal. Ga naar buiten en blijf van je toetsenbord af!