Help!! Schoonmoeder

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ovan, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik sta daar ook een beetje van te kijken. Ik was al verbaasd dat er blijkbaar echt mensen zijn die hun jonge kindjes die "baby"koekjes van de bekende merken geven. Maar al dat suikerrijke broodbeleg vind ik ook wat bijzonder.
    Naar mijn mening heeft een jong kindje niet echt broodbeleg nodig, dan alleen wat roomboter.
    En daarna zijn er toch plenty mogelijkheden die geen toegevoegde suikers bevatten?
    Ze kunnen hun hele leven nog suiker eten/drinken...

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Uhm ja
    Mijn dochter eet al vanaf 4 maand alles mee en met 9 maand zat ze toch echt nog maar op 2 flessen.
    Hier krijgt ze ook pasta , hagelslag , jam , worst op brood. En ze smikkeld er heerlijk van.

Een hapje ijs groeit het kind geen 5 kilo van. Ik zou me er niet zo druk om maken als oma maar 1 dag oppast. Maar ik kan me er echt niet sruk om maken.

En cola verslaafd zijn en stiekem drinken uit zich van je dochter ook niet heel eerlijk?

Evanesco, Marchella, Lindalovesmo en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sorry, ik had het verkeerd onthouden.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wauw... ja, dat vind ik ook lekker. Maar gezond is wel anders, in mijn ogen.

Evanesco, Chocolat en Biny vinden dit leuk.
  5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Welnee, natuurlijk geef je dat zo niet door. Dikke onzin.
    Een kind heeft geen toegevoegde suikers nodig, dat kun je je kind prima leren. Fruit bevat suikers, maar door het hele fruit te eten zorgen de vezels ervoor dat je lijf er niet mee aan de haal gaat. (Dus niet geperst of gepureerd)
    Er zijn heel veel mensen die hun kind geen toegevoegde suikers geven en dat zelf ook niet eten. Daar krijg je niets van en bezorg je je kind ook geen stoornis mee. Ken je de fb-groepen over Rapley en kleintjes bijvoorbeeld? Of de smakelijck-groep over gezond suikervrij en e-nummervrij leven? Daar heb je zo al een paar duizend mensen bij elkaar die zichzelf en/of hun kinderen geen toegevoegde suikers geven.
    Een beetje nuchterheid is wel op zijn plaats lijkt mij.

Chocolat vindt dit leuk.
  6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Gezien onze zoon gigantisch reageerde op veel suiker met herpes uitbraken, hebben wij besloten om hagelslag ed in het weekend te gebruiken. Anders kreeg hij geheid om de week een aanval. Maar ik liet dit wel los bij opa’s en oma’s. Snoep ed ook. Hadden ze bij oma snoep op, dan thuis niet.
    Al onze familieleden eten met mate suiker, bewegen veel en hebben allemaal een laag gewicht. Beperk je inname, maar helemaal niets hoeft toch ook weer niet?

Ik heb onlangs samen met mijn man besproken dat de kinderen niet meer bij zijn moeder mogen slapen. Ze maakt er nl een rommeltje van mbt de allergieën van de kinderen. Ze kan of wil het niet snappen en geeft ze dingen waar ze allergisch voor zijn.
    Onze keuze is een medische en al moeilijk zat. Je mag blij zijn dat er niets medisch achterligt en gewoon blij zijn dat je kindje ook kan genieten van zulke traktaties ;)

7. Tienn

Tienn Niet meer actief

Hagelslag is toch gewoon broodbeleg? Wat is daar zo erg aan? Ik vind het juist raar dat mensen zo panisch doen. Ik drink ook gewoon cola in het bijzijn van de kinderen, waarom zou je dat niet doen? (verslaving is natuurlijk wat anders, maar toch)

Hahaha ja blijkbaar wel:roflmao:. Ik vind het ook overdreven, ze zijn toch wel gewend aan de smaak van zoet.

Pantoffelheldin vindt dit leuk.
  8. Tienn

Tienn Niet meer actief

Wat moet je dan op brood geven wat helemaal geen suiker bevat? Hagelslag etc. is toch gewoon broodbeleg wat erbij hoort? Naast al het andere wat je op brood doet, gewoon afwisselen. Ik snap dan niet wat er erg aan is om met 9 maanden hagelslag te eten ipv later?

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Jee wat een heisa om een beetje suiker.

(Likt verder aan een waterijsje)

Bloem2310, Biny, Angel1980 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Niks stiekem maar als ze op bed ligt. Dus uit haar zicht. Overdag dus water. Of een keer cola. Ik ga idd geen zak snoep leegeten en tegen haar zeggen nee jij mag dat niet. Dus ik pas mn eigen eetpatroon aan. Samen gezonder leven.. en imo past daar bij een baby geen hagelslag oid in

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    I
    k heb eerder al wat tips gegeven.
    Google eens op gezind broodbeleg.

12. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ik vind afwisseling in broodbeleg gezond.

Anna009 vindt dit leuk.
  13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Ik zou pleiten om de balans er zo vroeg mogelijk in te vinden. Zo werk je verslavingen aan cola niet in de hand. Ik zou veel meer waarde hechten aan een gevarieerd patroon waarin dus ook ongezonde dingen mogen maar waarin je het voorbeeld meekrijgt dat dit met mate is. Met een stiekeme cola verslaving kun je je afvragen in hoeverre dat gebeurd

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Vooral vanwege de toegevoegde suikers die ze niet nodig hebben.
    Hier thuis hoort hagelslag er niet bij hoor. .. (lekker op beschuit in het weekend)
    Fruitspread, 100%pindakaas, avocado, jonge kaas, banaan. En de jongste krijgt niets of een beetje roomboter op brood.

Madeliefke vindt dit leuk.
  15. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Helemaal terecht maar als je daar vervolgens zo ver in doorgaat dat het uitloopt op een familieruzie zou op dat vlak ook enige nuance wel op z'n plaats zijn

Bloem2310 vindt dit leuk.
  16. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Die tips die je gaf eet ik zelf niet eens op brood.
    Ga men kind dat dan ook niet voorschotelen.
    Er is een balans tussen elke dag of 1 a 2 keer in de week.
    Mijn zoon van 2 krijgt gewoon alle soorten beleg van kaas tot hagelslag.
    Zijn broertje krijgt straks niet anders.
    Zie er de ernst niet van in

bloem82 en Tienn vinden dit leuk.
  17. Tienn

Tienn Niet meer actief

Hagelslag is dan toch juist bijzonder? Als het voor beschuit in het weekend is? Ik zie niet in waarom hagelslag 'slechter' is dan jonge kaas, pindakaas etc. Alleen vanwege die 'toegevoegde suikers'?

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja dat geef je zo echt door...

Ff serieus... je wilt fruit minderen omdat daar ook suikers in zitten... doe eens normaal joh..

Ik zou hulp gaan zoeken

Deliana en suus1983 vinden dit leuk.
  19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Uhh het gaat hier niet om mij hoor en ik heb geen moeite met de cola die ik drink..

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Deze reactie begrijp ik niet helemaal?
    Wat heeft dit te maken met een baby hagelslag geven?

Variatie is er genoeg hoor ook gezond..

Deel Deze Pagina