bloed laten prikken ivm trage schildklier; TSH iets te hoog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annemarie76, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Net wel even schrikken, dat de assistente me vertelde dat de TSH een half punt hoger ligt dan "toegestane" waarde.. :(
    Ik kan zo, tussen 11 en 12 uur even bellen wat nu te doen..
    Ik hoop dat het eenvoudig blijft met een verhoging van mn tabletjes ( heb nu 2x 0.025 mg "die blauwe" ) Maar dat er sowieso nog weer een keer bloedprikken aan te pas komt is me wel duidelijk..

wordt vervolgt...

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

niet schrikken hoor, mijn tsh zat in deze zwangerschap ook te hoog maar dan VEEL te hoog, een halve punt is bijna niks ;) ik zat er 21 te hoog.

mijn medicatie is van 75 naar 225 thyrax gegaan en alles gaat nog goed met mij en de beeb! vaak heeft alleen mammie er last van en beebje niet.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik moet 0.025 mg extra nemen, dus van 2 naar 3 tabletjes.. Over 6 weken opnieuw laten prikken..

Zoiets verwachte ik eigenlijk ook wel..

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hartstikke mooi dat je het weet nu toch? nu kan er wat aan gedaan worden ;)

5. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Annemarie, hier het zelfde
    van 2 tabletjes naar 3, moet ook elke 6 weken prikken

was bij mij 3 weken geleden, en nu ik er 3 slik merk ik ook duidelijk verschil, vool me weer lekkerder

6. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Ook ik sta onder controle. Niet om de 6 weken maar om de 4 weken moet ik laten prikken. Ben nu al 3 keer voor controle geweest. Maandag krijg ik de uitslag van deze ronde weer. Ben benieuwd. Zit nog steeds op 150 mcg. Zal vermoedelijk gedurende de zwangerschap wel iets hoger worden. Moet zeggen dat ik wel sinds 2 weken weer sneller moe ben. In het begin kwam het door de zwangerschap, daarna weer energie, die nu weer aan het inkakken is. Ben benieuwd hoe het uit zal pakken maandag. Vind het wel heel fijn dat de endo zo goed controleert.

Succes jullie!

7. zohra

zohra Niet meer actief

hoi,

zodra je zwanger bent moet je al verhogen met je medicijnen.

je tsh is niet zo belangrijk tijdens de zwangerschap maar je ft4 is veel
    belangrijker voor jou en de baby.

je kan beter prikken om de 4 weken dan de 6 weken.

en laat ook eens je vit. b-12 meeprikken.

voor meer info zie het forum van: hypomaarniethappy.nl

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Er zei net iemand dat de waarden niet zo belangrijk zijn voor de baby maar wel voor de moeder,
    vindt het niet leuk om te zeggen, maar ik weet dat het wel belangrijk is. De FT4 waarde is erg belangrijk voor je baby omdat hij zelf geen schildklierhormoon annmaakt maar het wel nodig heeft om te groeien. Je FT4 moet dus mooi hoog liggen liefst boven de 16. TSH is niet belangrijk maar het moet ook geen hyper worden.
    In het begin van je zwangerschap heb je met afwijkende waarden meer kans op een miskraam en later op een kindje met een laag IQ.

Ik laat me om de vier weken prikken en probeer mijn waarden stabioel te houden. Mijn waarden zijn nu TSH 0,02 FT4 20,7

Wil jullie niet ongerust maken (al ben ik dat zelf ook) maar het is juist wel erg belangrijk voor je ongeboren kindje!!!!!!

Liefs

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Het is dat ik bij de VK een folder zag staan.. anders was ik er zelf niet op gekomen om mn bloed te laten prikken...
    had afgelopen vrijdag kunnen bellen voor de uitslag.. maar zoals wel meer dingen .. vergeten.. morgen dus in de herkansing..

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    vanmorgen even gebeld voor de laatste uitslag van bloedonderzoek.. Was niet veranderd.. kan zo doorgaan en over 3 maanden weer laten prikken.. :D

Deel Deze Pagina