Vaak vallen in de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Onlyme, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onlyme

Onlyme Lid

31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk met een lastige vraag.
    IN de zwangerschap val ik geregeld. Het is de laatste tijd zo heftig dat we 3x per week naar het ziekenhuis moeten. :( Ik ben nu 36 weken zwanger maar ben erg bang dat er iets met de kleine gebeurt. Ik hoef maar 1x goed te vallen en het kan mis gaan.
    Het vallen gebeurt volgens de artsen doordat mijn hart de bloeddruk niet aan kan.
    Ze doen er alleen helemaal niets aan.. Ze wachten maar af.. Als er iets met ons kindje gebeurt dan kom ik er gewoon niet meer overheen. (dit weet ik van mezelf..) wij vinden dit best een gevaarlijke situatie voor de kleine.. Ik kom niet meer alleen buiten of boven maar er dreigt gevaar genoeg. Vanochtend ben ik nog gevallen op een punt van een kast met mijn buik.
    Wanneer leiden de artsen de bevalling in? Wanneer is het voor hun een gevaarlijke situatie?
    Vanmiddag moeten wij sowieso naar de huisarts.. Maar ik maak me zorgen om ons kleintje, en de artsen doen er nogal makkelijk over. Hoe pak je zoiets nu aan?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven over hoe je je kan uiten naar een arts. Want ik ben ten einde raad.. :(

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
    Tereska

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar is bedrust dan geen optie? Hoe vervelend dat ook is.. En wanneer je gaat douchen (zittend) of naar de wc misschien onder begeleiding? Heb geen idee of dat binnen je mogelijkheden ligt?
    Heel veel sterkte in ieder geval!

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    IK heb er ook geen ervaring mee, enkel maar dat ik een stuk onhandiger ben geworden en vaker struikel over dingen of ergens tegenaan loop

als je je echt zorgen maakt, blijf dan andringen bij je vk of gyn of bij andere dokters!

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Rustig aan doen!!! Zoveel mogelijk bedrust!!!

5. MamaChan

MamaChan Lid

3 mrt 2009
    13
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind dat je dit zeker goed moet bespreken met de artsen! Mijn moeder had hier ook last van toen ze zwanger was van mijn broer (ze viel flauw) en nadat ze 2x zeer hard was gevallen hebben ze haar ingeleid bij 34 weken. Dit omdat ze het buiten de baarmoeder veiliger achtte dan in erin omdat vallen zeer gevaarlijk kan zijn voor de baby! Je hoeft maar 1x echt verkeerd terecht te komen. Luister naar je gevoel en maak je ongerustheid bespreekbaar. Bedrust is idd natuurlijk ook een goede oplossing.
    Veel succes!!

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wat voor bloeddruk heb je dan wel niet? Beetje vage verklaring van de artsen. Het lijkt mij ook heel eng, en zeker gevaarlijk voor het kindje. Maar wat als je nu een been of arm breekt? Ik snap dat 4 weken bedrust haast niet te doen is maar heb je wel een keuze?

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Wat vervelend dat je hier last van hebt, ik zou toch t zekere voor t onzekere nemen en geen risicos meer! dan maar bedrust of bankhangen en anders onder begeleiding verplaatsen. ik zou t mezelf ook nooooit vergeven mocht er iets met t kindje gebeuren en idd wat rianne zegt, als je je been of arm breekt heb je toch ook geen keuze. succes!

8. Onlyme

Onlyme Lid

31 okt 2008
    9
    0
    0
    Student
    Zutphen
    Hey allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties. :)
    Mijn bloeddruk schommelt nogal erg.
    Maar hoe ze precies aan de verklaring komen weet ik niet.
    Ze noemen het het Pots-syndroom of zo iets.

Als de kleine er over anderhalve week niet is gaan ze me inleiden ivm het gevaar voor de kleine.
    Ik wilde zelf nog even wat tijd uitzitten zodat ik zeker weet dat alles goed is ontwikkeld.
    Tot nu toe heeft ze er nog niets van overgehouden. Jammer alleen dat ik na de bevalling geen Borstvoeding kan geven omdat ik aan mijn medicijnen moet.. (slikte voor de zwangerschap ook al medicijnen voor de reuma) Voel me hier best schuldig over. :(

Groetjes!

9. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Hoi,

nu heb je er misschien moeite mee maar straks zul je blij zijn als de kleine er is. Dan is die in ieder geval veilig. Hoewel, ik bedenk me nu dat je ook echt op moet passen met de kleine oppakken en bijv de trap op of aflopen. He, wat vervelend!
    Ik kan je makkelijk zeggen dat je je niet schuldig hoeft te voelen ivm de borstvoeding maar ja, ik ben jou niet natuurlijk. Reuma is een vreselijke ziekte, wat enorm veel pijn kan bezorgen. Mijn moeder heeft het namelijk ook. Maar dankzij medicatie kun je straks (hopelijk, weet niet hoe erg je het hebt) wel met je kind bezig zijn, en dat is ook veel waard!

Deel Deze Pagina