Wanneer vieren jullie pakjesavond?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liefje13, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Misschien een hele gekke, vroege, vraag. Maar als pakjesavond op dinsdagavond is, vieren jullie sinterklaas dan op die dinsdagavond of op de zondag ervoor?

Mijn dochter is namelijk in het weekend vóór pakjesavond jarig dus dan wil ik het graag vieren op die zondag. Maar ik ben bang dat niemand kan komen als ze pakjesavond in het weekend vieren.

Ik vierde het als kind altijd gewoon op de dag zelf, wat jullie?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vier alles op de dag zelf (en verjaardagen nog een keer extra in het weekend ivm familie die doordeweeks niet kan/wil komen.)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij vieren eigenlijk altijd alles op de dag zelf: pakjesavond, verjaardagen, trouwdag etc. In principe altijd.

Ik denk echter wel dat de kans bestaat dat anderen pakjesavond (of een extra Sinterklaasavond/middag met bijv. familie of opa's en oma's in het weekend zouden kunnen vieren). Maar jullie kennen jullie naasten het beste en anders eens informeren. Hier zou het voor familie echt geen probleem zijn, iedereen houdt eigenlijk altijd rekening met kinderverjaardagen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    ik zou gewoon in de telefoon klimmen met de mensen die jij het belangrijkste vind dat ze er zijn (opa/oma , oom/tante, vrienden etc) en gewoon eens peilen hoe ze er tegenover staan (je bent tenslotte op tijd genoeg) Als het merendeel er geen problemen mee heeft zou ik gewoon de uitnodiging versturen en wie dan komt die komt er (van de rest)

Zo doe ik het tenminste wel, hier alleen niet met sinterklaas maar 2 kinderen die in de zomervakantie jarig zijn.
    Dit jaar kon het ene weekend mijn ouders niet en het andere weekend mijn nicht niet. Heb ik de verjaardagen gepland in het weekend dat mijn ouders wel konden omdat ik die iets belangrijker vond dat mijn nicht.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier doen we pakjes avond in het gezin op de dag zelf. Meestal met de (kleine) familie van mijn man er gelijk bij.

In het weekend ervoor vaak bij mijn ouders.

Maar inderdaad even informeren bij de belangrijkste mensen... en er anders rekening mee houden dat mensen korter komen.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Wij vieren het nooit op een doordeweekse dag, omdat we het met mijn hele familie vieren dus de agenda's van 9 volwassenen naast elkaar moeten leggen. Dan zijn er ook 5 kinderen bij, waarvan één heel kleine baby, daar houden we ook rekening mee, dus vieren wij het bijna altijd op zaterdag, en ik denk niet dat we de kinderen kunnen laten wachten tot 9 december, dus zal het waarschijnlijk de zaterdag voor 5 december zijn.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Even voor het goede maar 5 december valt op een maandag ;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het valt op de maandag, maar met mijn schoonouders vieren we vast de 4e, misschien de 3e.. We wonen te ver van elkaar af om het maandags te doen.. De week ervoor naar mijn ouders (ook ivm hun trouwdag eind november). Die maandag doen we niet zoveel denk ik. Wat restjes cadeautjes vaak nog. Ze worden vooral door de familie verwend met sinterklaas..

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij vieren het altijd op de dag zelf dus 5 december en dat geldt ook voor verjaardagen.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij vieren het altijd in het weekend.
    ligt er net aan wat beter uit komt of het het weekend ervoor of erna is.
    doordeweeks heb ik geen zin in gedoe

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij vieren het dit jaar 2 keer.. bij mn ouders en schoonouders. Denk de een het weekend ervoor en de ander het weekend erna.. Dan heeft de Sint gewoon nog wat pakjes laten bezorgen door bezorgpiet omdat hij weer terug naar spanje moest :p

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zolang als de kinderen nog jong zijn, doen wij niet aan Pakjesavond, maar aan Pakjesmiddag.

Het valt dit jaar op een maandag. Dan ben ik sowieso vrij. Mocht mijn vriend 's middags vrij kunnen krijgen, dan vieren we het maandagmiddag 5 december. Anders zondagmiddag 4 december.

13. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier wordt het door de regeling van mijn zwager met zijn over hun kindje waarschijnlijk al op vrijdag of zaterdagavond gevierd.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik gok dat het bij ons zaterdag 3 december wordt.
    Wij vieren het met vrienden en zoontje is nog de enige gelovige, we doen dan eerst de zakken met cadeautjes en als zoontje op bed ligt komen de surprises op tafel. Avondvullend programma dus en dat wordt qua werk en school doordeweeks niks. We kunnen ook de ene dag dit en de andere dag dat doen maar blijf je bezig. Ga het ook in de groep gooien hoe en wat :D

Zou in jou geval deze vraag neerleggen bij je naasten en nav die antwoorden een beslissing nemen.

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Pakjesavond vieren wij ook gewoon op pakjesavond. Van huis uit ook altijd zo gedaan. Het vieren op een andere dag vind ik raar, maar dat is persoonlijk. Naar mijn idee is het echt een kinderfeest en zolang mijn kinderen in Sinterklaas geloven vier ik dat op geen andere avond dan pakjesavond zelf.
    Er zijn genoeg mensen die het in het weekend plannen. Hetzelfde geldt voor verjaardag. Dat vier ik ook het liefst op de dag zelf. Wil niet zeggen dat ik daar nooit van af wijk.

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Gewoon op pakjesavond.

In die tijd van het jaar is het gelukkig vroeg donker. Dus hier altijd:
    -rond 16.00u in bad+ pyjama aan.
    -16.30 eten (iets makkelijks)
    -dan hopelijk om 17.00u op de bank liedjes zingen en wachten op de komst van Sint :D

Wel gewone bedtijd 19.00/19.30 want de oudste moet de dag erna gewoon naar school (ze mogen een uurtje later komen).

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wij vieren het, denk ik, 3/12 of anders 4/12. We vieren het met meer mensen dan alleen ons zelf en niet iedereen woont in dezelfde stad, dus dan zit je toch meer vast aan het weekend, zeker met jonge kinderen (die de datum zelf bovendien nog niets tot weinig zegt). 6/12 moeten ze ws ook gewoon weer om 8.15u op school zijn, dus dat zou ook geen succes zijn. ;)

Maar vind de tip van mensen bellen en vragen een goede, want als ik vooraf zou weten dat mijn neefje/nichtje/kind van vrienden/... zijn of haar verjaardag 4/12 zou vieren, dan zou ik Sinterklaas op 3/12 vieren of andersom.

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.884
    5.137
    113
    Met het gezin vieren wij het op de dag zelf. Met mijn kant van de familie in het weekend. Dat zal nu waarschijnlijk de zaterdag ervoor zijn.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij vieren dat soort dingen vaak in het weekend. Maar zou voor pakjesavond da liever de zaterdag kiezen, kunnen ze er zondagochtend nog mee spelen. Dus als je me nu vertelt dat ik zondag 4 december ben uitgenodigd op een verjaardag, plan ik Sinterklaas op zaterdag. Of andersom.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    tupp, dat is hier ook vaak de reden voor zaterdag, dat ze zondag nog lekker kunnen spelen. :)

We hebben het ook wel eens twee keer gevierd, in het weekend met familie en op pakjesavond zelf, maar dat was echt te veel van het goede, omdat we ook kerst vieren (met de andere kant van de familie ook met cadeautjes). We houden het sindsdien dus bij twee 'cadeautjesmomenten'.

Deel Deze Pagina