Verdrietig om uitnodiging

Discussion in 'De lounge' started by Madeleine82, Jul 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeleine82

Oct 26, 2013
    31
    19
    8
    NULL
    NULL
    Sorry, ik moet dit gewoon even anoniem kwijt. Lang verhaal, maar ik probeer het in te korten. Mijn zwager (broer van mijn man) gaat binnenkort trouwen. Verhouding tussen ons is sinds een aantal jaar verslechterd. Mijn man en zwager waren beste vrienden. Na de scheiding van mijn zwager met zijn eerste vrouw ging het bergafwaarts met de vriendschap. Zwager neemt het ons kwalijk dat wij er niet voor hem waren na de scheiding en dat we ‘partij’ hebben gekozen voor zijn ex. Wij hebben dat zelf anders ervaren. We hebben geen partij gekozen, maar gaan wel normaal om met zijn ex. Hijzelf had een nieuwe relatie (reden van de scheiding) en wij hebben niet echt begrepen dat hij in een zware periode zat. Daarnaast zat ikzelf in een depressie en had ik een burn-out, maar dat weet ik nu, toen zat ik in de beginfase en wist ik nog van niets.
    Enfin, de laatste jaren gaat het allemaal wat moeizamer. We spreken elkaar nog wel gewoon, komen bij elkaar op de koffie, op feestjes etc. maar we lopen de deur niet meer plat bij elkaar en delen ook niet alles meer. Hij gaat nu dus opnieuw trouwen en wij zijn daggasten. Superleuk, MAAR onze kinderen zijn niet welkom. Nu ben ik nooit een moeder-moeder geweest en heb ik altijd gezegd dat mensen de mooiste dag van hun leven echt helemaal moeten organiseren zoals zij dat willen. Je doet het toch nooit goed voor iedereen. Maar nu het onszelf betreft, ben ik ineens heel verdrietig.
    De zwager heeft zelf twee kinderen en dat waren onze bruidskinderen op ons huwelijk. De zwager zelf was onze Babs en heeft ons getrouwd, zijn inmiddels ex-vrouw was onze ceremoniemeester... Zij speelden allen een belangrijke rol op ons huwelijk. Dat je geen kinderen op je feest wil hebben, daar kan ik inkomen. Ceremonie misschien ook nog wel (kids zijn 1 en 4). Zeker omdat ze helemaal geen rol spelen (geen bruidsmeisje oid). Al vind ik dit zelf al erg jammer. Mijn man heeft maar 1 broer. Een andere bruiloft van dichtbij zullen ze niet meemaken. Maar ze zijn dus ook niet welkom bij de taart aansnijden, het diner, de tijd tussen ceremonie en feest in.
    Ik had het misschien minder erg gevonden als er helemaal geen kinderen mochten komen, maar op de uitnodiging staat: kinderen vanaf 6 jaar welkom. Zij (bruid) is enigst kind, zwager heeft alleen mijn man als broer, met dus beide kinderen onder de 6. Andere daggasten zijn de ouders van het bruidspaar, een ander stel met kinderen van 8 en 10 en een nicht van de ex-vrouw met ook 2 kids boven de 6. Die komen dus wel. Eigenlijk zijn onze kids de enigen die niet welkom zijn.
    Verdorie, toch nog een lang verhaal. En tja het enige wat ik eigenlijk wil is dit even kwijt. Hopelijk lucht het wat op. Ik ben er gewoon echt verdrietig over. Onze bruiloft zou gewoonweg niet hetzelfde zijn geweest zonder onze neefjes. Ik vind het echt verdrietig dat mijn zwager daar ook niet zo over denkt. Maar nogmaals het is HUN dag, dus tja....

2. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Tsja, je zegt het zelf al.... Het is hun dag die zij volledig zelf vorm mogen geven en iedereen doet dat anders. Dat moet je accepteren en respecteren. Dat het je zo verdrietig maakt vind ik dan wel wat vreemd.
    Ik krijg het gevoel dat je jullie dag met die van hun vergelijkt en dat kan niet, mag eigenlijk niet. Zij hadden bij jullie huwelijk duidelijk een grotere rol, maar je geeft zelf al aan dat de relatie wat veranderd is en jullie niet meer zo close zijn.
    Jullie kindjes zijn ook nog heel klein, ik weet niet of je hun nou zo'n presteert doet met een huwelijksvoltrekking van een hele dag. Het zegt ze nog vrij weinig natuurlijk een zullen er ook niet veel van begrijpen of herinneren.
    Geniet gewoon zelf van de dag en respecteer de wensen van het bruidspaar

DastyQueen likes this.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je mag het natuurlijk jammer vinden, dat is jouw gevoel. Maar onlogisch is het toch niet, als jullie relatie inmiddels zo slecht geworden is?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hoewel het niet mijn keuze zou zijn, mogen zij natuurlijk besluiten dat ze geen kleine kinderen van onder de 6 willen uitnodigen. Ik snap wel dat je het heel jammer vind.

Je zegt dat alleen jullie kinderen niet mogen komen. Dat is natuurlijk niet waar, alleen voelt het op dit moment zo voor jou. Alle kinderen onder de 6 zijn niet welkom. Ook niet de kinderen van vrienden en collega’s die nog geen 6 zijn. Zij zijn misschien geen daggasten, maar komen wellicht alleen op het diner of de receptie. En ook zij mogen hun kinderen niet meenemen.
    Waarschijnlijk is er gewoon een leeftijdsgrens getrokken, waarvan zij die acceptabel vonden, om geen onderscheid te maken.

De relatie is niet meer zo goed tegenwoordig. Je zwager voelt zich in de steek gelaten en jullie geven aan dat dat eigenlijk helemaal niet zo is. De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Jullie zijn gewoon niet meer zo close als voorheen en daarom is er geen speciale rol voor jullie op de bruiloft. Dat is heel jammer natuurlijk, maar niet heel raar.

Als het jullie verdrietig maakt, is dit misschien een mooi moment om dingen uit te spreken en te kijken of je juist de relatie wat kan verbeteren. Nodig ze uit voor een drankje en geef aan dat jullie het heel jammer vinden dat de relatie zo is veranderd. Dat jullie dat graag weer anders zouden willen in de toekomst, en dat je hoopt dat zij dat ook willen.
    Misschien veranderd dat helemaal niets aan de bruiloft, maar wel aan de band tussen je man en zijn broer. En dat lijkt me toch belangrijker.

5. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik begrijp jouw gevoel wel, zeker gezien de eerdere goede band. Maar zoals de band nu is, vind ik het niet raar.

puzzelstukje likes this.
  6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het wel raar. Vooral omdat dat het zijn enige 2 neefjes/nichtjes zijn en zoals ik lees komt er een nicht van zijn ex wel met 2 kinderen die dus iets verder van hem afstaan. Dat snap ik eerlijk gezegd niet.
    Voor de rest is het natuurlijk wel dat het hun dag is, maar sowieso vind ik het gek als neefjes/nichtjes niet mogen komen op de bruiloft van oom/tante. Lees je steeds vaker tegenwoordig opgedirkte bruiloften vind ik dat.

Manana, Kerstster, PBV and 3 others like this.
  7. Madeleine82

Oct 26, 2013
    31
    19
    8
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties. Jullie kijken hier van buitenaf naar en dat is de meest objectieve kijk. Dan word ik weer met beiden voeten op de grond gezet. Onze relatie is dus blijkbaar zo slecht dat zijn enige neefjes/nichtjes niet komen. Jammer.

De bruiloft wordt heel klein gehouden, sinds de scheiding zijn er weinig andere vrienden overgebleven. Er zijn, naast de mensen die ik al noemde, geen mensen met kinderen meer. Ze hebben met zn twee een eigen zaak en twee (jonge) werknemers zonder kinderen. Daarom voelt het echt alsof het alleen onze kinderen betreft.

Onze oudste weet natuurlijk van de bruiloft omdat ze iedere week met hun neefjes (kinderen van de zwager) bij opa en oma zijn. Hmmm het is lastig.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik heb meer het idee dat hij het expres doet, want alle kinderen zijn dus welkom behalve zijn eigen neefjes/nichtjes.

Ik zou er ook verdrietig om zijn :(

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Praat eens over met zijn ouders.
    Wie weet kunnen zij het eea betekenen in deze kwestie.

DastyQueen likes this.
  10. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik vind het raar.. je bloed eigen neefje/nichtje weigeren op je bruiloft! Ik snap dat je het jammer vind!

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,244
    28,259
    113
    Je teleurstelling is logisch vind ik. Misschien kun je erover praten? Compromis sluiten? Niet aanwezig zijn bij de ceremonie, misschien wel bij het snijden van de taart?

DastyQueen likes this.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zijn de kinderen van je zwager ook onder de 6 jaar oud? En zo ja: zullen zij dan wel aanwezig zijn?

13. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik denk toch dat je het niet helemala goed interpreteerd, geen enkel kind van onder de 6 is welkom.. dichtbij zijn dat toevallig alleen jullie kinderen.

Mijn keuze zou het niet zijn..maar ja.. die van hun blijkbaar wel..
    Kennen jouw kinderen hem nog wel goed?
    Kinderen van 1 en 4 vinden het wrs ook heel moeilijk om die lange tijd stil te zitten, ik denk dat daarom deze keuze gemaakt is. Dat zie je dus ook wel eens bij kerkgebeurtenissen..dat ze liever geen baby's/peuters hebben..
    Maar snap dat je het jammer vind hoor.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Nee want ze schrijft dat het klein gehouden wordt en haar kinderen de enige onder de 6 zijn.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,872
    5,148
    113
    Home
    tja omdat hun kinderen een grote rol speelden op jullie bruiloft wil dat niet zeggen dat het andersom ook zo moet zijn
    er is veel veranderd tussen jullie dus aan die kant begrijp ik dat wel
    het voelt nu natuurlijk alsof expresse jullie kinderen er niet bij mogen zijn maar jullie band is gewoon verslechterd
    en het is maar een bruiloft ik snap die ophef om bruiloften echt totaal niet

je zou natuurlijk binnenkort met hem dingen kunnen uitpraten want het gaat vast niet alleen om deze dag

DastyQueen likes this.
  16. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Wat een gezeur toch altijd die bruiloften. Alles voor hun dag:rolleyes::rolleyes:. TS ik begrijp je wel...alle kinderen onder de 6 zijn niet welkom maar heeeel toevallig zijn alleen jullie kinderen van familie dichtbij onder de 6??:|.

Ik zou misschien met ze gaan praten maar mochten ze geen enkele compromis willen sluiten dan zou ik persoonlijk niet gaan. De band is toch al slecht? En bruiloften zijn stom. Maarja snap dat voor jullie niet gaan misschien geen optie is.

K0pjeThee, Kerstster and Chocolat like this.
  17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou binnenkort even een bakkie bij ze gaan doen. Ze van harte feliciteren maar aangeven dat je super helaas jammer de bammer niet er bij aanwezig kunt zijn.

Als ze zeggen: “oké jammer maar is niet anders”.

Dan kun je het beste maar denken: tis zoals het is en dat is ‘prima’.

Als ze zeggen: “oh nee wat jammer! We hadden jullie er graag bij willen hebben” en dan vervolgens vragen: “Waarom kunnen jullie eigenlijk niet?”

Dan zou ik zeggen: “omdat mijn kinderen, jouw neefjes/nichtjes niet welkom zijn. Dat doet mij zoveel pijn dat ik er voor kies om die dag met mijn kinderen door te brengen i.p.v. naar jullie bruiloft te gaan.”

Een andere optie zie ik niet.

Je hebt dan verschillende mogelijkheden:
    Wie weet krijg je een mooi gesprek en wordt daardoor jullie band weer versterkt. Of je krijgt een knallende ruzie. Beide opties zouden voor mij prima zijn. De situatie zoals die nu is doe je jezelf en dat stel ook geen plezier mee. Je bent dan tenminste eerlijk geweest.

Kerstster, RSL, Chocolat and 4 others like this.
  18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het ook verdrietig vinden. Net wat bloem zegt. En anderen die zeggen van 'ja maar je band is toch minder dus dan is het toch niet gek ? ' dan denk ik, ze zijn wel belangrijk genoeg om daggast te zijn - dus blijkbaar is de band daar goed genoeg voor? En dat alleen hun kinderen nu dus buiten de boot vallen vind ik vreemd. Natuurlijk een 1 jarige kan de ceremonie verstoren. Prima - dan laat je ze daar buiten.. maar de rest is ook hartstikke bijzonder om mee te maken... Het zou mij ook echt pijn doen en ik zou het niet kunnen begrijpen denk ik. Door je als daggast uit te nodigen geven ze aan, dat je belangrijk genoeg bent- maar door je kinderen volledig buiten te sluiten - zeg je eigenlijk weer het tegengestelde??? Wat is het nou?

Chocolat, lies276 and bloem82 like this.
  19. Madeleine82

Oct 26, 2013
    31
    19
    8
    NULL
    NULL
    Ik wil mn schoonouders niet betrekken in onze ‘onenigheid’. Ik weet dat zij het al heel erg vinden dat de broers geen beste vrienden meer zijn.

DastyQueen likes this.
  20. Madeleine82

Oct 26, 2013
    31
    19
    8
    NULL
    NULL
    Nee die zijn 11 en 15. Dat zijn de ‘grote’ neven van onze kids.

Share This Page