Hallo allemaal Onze zoon bijna 22 maanden,wil niet alleen in de tuin spelen. hij wil dan naar buiten,nou jas aan ,muts op ,handschoenen aan,schoenen aan.Leuke loopauto en graafauto`s mee.Maar als ik de deur dicht doe dan krijst meneer alles bij elkaar! Zelfs als ik achter de schuifpui zit en hij kan me zien,zelfs dan is het nog niet goed. Kennen jullie dit en wat is dat voor een gedrag?
Misschien wil hij gewoon samen met jou spelen? Ik zou het ook niet zo leuk vinden als ik naar buiten wil en de rest blijft binnen zitten.
Ik zou hem dan alleen buiten laten spelen als jij of ieder anders ook met hem mee kan gaan om samen te spelen. Denk dat hij het erg leuk vind om buiten te spelen maar niet alleen
Ik denk niet dat het gaat om alleen moeten spelen. Ik denk dat het ligt aan het feit dat de tuindeur dicht gaat. Het gaat er niet om dat hij je kan zien...hij voelt zich gewoon opgesloten met de deur dicht. Heb dit ook gehad met me 2 jongens. Als de deur open stond was het in de tuin spelen geen probleem...maar als de deur dicht ging dan was het buiten spelen niet meer zo leuk. Heeft ook te maken met een stukje veiligheid. Met de deur open voelen ze zich veilig...want als er wat aan de hand is (in hun ogen...ergens van schrikken of iets engs vinden) willen ze meteen naar binnen kunnen lopen. Misschien moet je het is uitproberen. Gewoon de deur op een kier zodat hij zelf ook weer naar binnen kan.
Kan me dat wel voorstellen, mijn zoontje zou ook gaan huilen als ik hem 'buiten zou sluiten'. Ook al is het de bedoeling dat ie gewoon lekker gaat spelen, ik denk dat hij het zo zou zien. Bovendien heb ik een onwijze koukleum, die is echt niet blij de laatste dagen als we een stukje gaan lopen of zo, terwijl hij normaal dol is op wandelen. Misschien vindt jouw zoontje het gewoon ook te koud om buiten te spelen?