Tablet kindproof maken, welke apps?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Esmaralda, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn oudste zoon krijgt voor zijn verjaardag een tablet. Hij gebruikt die bij oma weleens en met mijn telefoon speelt hij ook vaak en hij kan er verbazingwekkend mee omgaan. Hij had een Storio, maar daar vind hij niet veel meer aan.
    Het is een Samsung, dus Android.

Nu wil ik de tablet wel beveiligen zodat hij niet zomaar in de app store kan komen en als hij op internet gaat, of youtube dat er een soort beveiliging op zit zodat hij geen rare dingen kan doen of zien.
    Natuurlijk zal hij de tablet onder toezicht gebruiken, dus ik hou het wel in de gaten.
    Hij is tot nu toe niet in de app store op mijn telefoon geweest, dus daar niet van. Maar zeg nooit nooit.

Bestaan er dergelijke apps die dit kunnen? En hebben jullie uberhaubt een soort van beveiliging erop?

2. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn zoontje van 5 speelt vaak op de ipad. Heb geen beveiliging op internet en hij dowload zelf spelletjes vanuit de playstore.....echter.....hij weet t wachtwoord niet dus hij roept me zws altijd en hij mag alleen een spel downloaden wanneer hij een ander weghaald. Maximaal 5 spellen mogen er op de ipad staan en op me tel max 3, ook daar weet hij te dowloaden, maar zonder ww. Internet gaat hij nooit op. Hij speelt zijn spelletjes en gaat op youtube, maar hij weet wat wel en niet mag. En ik kijk om de zoveel minuten bij hem, dus geen rare filmpies. Heb ook op youtube alleen kinder filmpjes op mijn "voorpagina" staan. Alle kanalen zijn op kids gericht. Zelfs mijn zoontje van 2 zit erop en kijkt filmpjes op youtube.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij heeft samsung zelf een app om een tablet kidsproof te maken. Kidsmode heet ie. Vaak zit ie er al op en anders kun je die uit de playstore halen. Dan kun je helemaal aangeven wat ze wel en niet mogen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de app kidsplace. Daar zet je alle apps in waar hij gebruik mag maken en je kunt er alleen uit als je de pincode weet.

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    onze kinderen hebben een Kurio tab (van Telekids). Lijkt erg op de Samsung maar dan helemaal ingesteld op de leeftijd van je kind. Je voert geboortedatum in en dan zijn alleen de apps die voor die leeftijd geschikt zijn beschikbaar. Natuurlijk kun je zelf (met je wachtwoord) andere apps toevoegen of weghalen. Ook zit er een tijdslot op, die je zelf kunt instellen en eventueel verlengen. Maar alleen met het wachtwoord via het ouder-gedeelte. Na die tijd kunnen ze alleen nog educatieve apps spelen, waar die van mij niets aan vinden ;)
    We hebben ook een iPad en daar kunnen ze ook prima mee overweg, maar voor de momenten dat ik niet altijd toezicht kan hebben vind ik die andere wel fijn. En hiervan konden we er twee kopen, dat lukte met een iPad niet:D

Deel Deze Pagina