Eten & verborgen reflux bij dreumes, wie ervaring?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanne1988, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1988

Sanne1988 Lid

12 jul 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Even van mij afschrijven..
    Sinds de geboorte heeft mijn zoontje reflux.
    Makkelijk en veel spugen..
    Keer op keer werd er door de kinderarts gezegd, dan en dan wordt het beter (met een half jaar, met een jaar, met 1,5 jaar)..
    Maar ondertussen is hij 20 maanden en heeft hij nog steeds reflux.
    Wat inhoud: heel makkelijk spugen.
    Hij eet ook heel lastig stukjes van een lepel oid, eet dus nog alleen gepureerd voedsel.
    Brood, koekjes en chippies etc kan hij wel zelf eten, en dus stukjes.
    Maar eten is voor hem niet bepaald leuk geworden door het vele spugen.

Zijn er mama's die hier ervaring mee hebben?
    Dat het lang heeft geduurd voor het eten goed ging en de reflux over ging?

Alvast bedankt!! :)

2. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Hi Sanne,

Helaas kan ik je niet zeggen wanneer het over gaat, ik zou je wel aan willen raden als het niet goed voelt om verder te laten zoeken.

Als dit niet bij je eigen arts kan, dan onmiddellijk zoeken naar een andere bij jou in de buurt.

Heb zelf meegemaakt dat het afgedaan wordt als "niet relevant" (ik kreeg zelf de schuld ?!) Maar als hij nu moeilijker eet als je zou mogen verwachten zit hem duidelijk iets niet lekker. Natuurlijk wil je weten wat er is.

Zijn er wel onderzoeken gedaan?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij de meeste kids groeit dat maagklepje gewoon dicht en dan is het meestal na het eerste jaar over.
    Maar dat is het dus: de meeste. Niet allemaal dus.

Wanneer is de laatste keer geweest dat je hierover contact hebt gehad met de kinderarts? Lijkt mij dat je het gewoon nog eens aan moet kaarten en duidelijk aangeven welke problemen er nog steeds spelen. Er kan namelijk eventueel een operatie gedaan worden om da maagklepje te sluiten!

4. Sanne1988

Sanne1988 Lid

12 jul 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Er zijn inderdaad onderzoeken gedaan.
    Toen hij 3 maanden was had hij een ontstoken slokdarm omdat, ze mij iedere keer niet serieus namen.
    Toen pas eindelijk zagen ze de ernst van de situatie met als gevolg een opname in het ziekenhuis van 1,5 week.
    Hij krijgt nu nog medicatie (ranitidine en motilium).
    Hij vindt eten ook niet zo heel boeiend..
    Zo heeft hij ook nog nooit zelf de fles vast gehouden als baby etc..
    Als ik het gepureerd geef smult hij ervan..
    Lust eigenlijk alles.
    Maar soms frustreert het mij wel.. En maak ik mij zorgen om het feit dat hij zo makkelijk spuugt..
    Vandaag gebeld naar de kinderarts, 19 juli moet ik langs komen...

5. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier ook een reflux kindje, en het makkelijk spugen heeft hij ook nog steeds. Gelukkig is het hier wel een stuk beter dan de "melkperiode", maar wat hoj wel heeft is dat hij eten niet boeiend vind. Heeft ook nooit de fles beetgehouden. Wat hij wel leuk vind is pindakaas, boter, geplette visstick, spinazie, etc in zijn haar te smeren, maar zodra je het in de buurt van zijn mondje brengt wordt hij heel driftig.

Gepureerd wil hij helemaal niet. Omdat er echt niets meer inging qua avondeten heb ik voor de zoveelste keer met het cb gebeld en nog een keer alles doorgenomen. Zij gaf aan dat hij door het vele spugen een nare ervaring met ten op zijn lipjes / in zijn mond kon hebben opgebouwd, en dat pre-logopedie daar verbetering in zou kunnen brengen. Misschien dat dat voor jullie ook helpt om hem aan vast voedsel te laten wennen, maar zeker aan de bel blijven trekken vwb de reflux!

6. mepeggy

mepeggy Lid

18 okt 2008
    60
    0
    0
    Klinkt als een bekend verhaal, mijn zoontje is nou 8 maanden en heeft ook moeite met eten. De fles heeft hij ook nooit zelf vast gehouden.

Een vriendin van me heeft een zoontje met reflux, die is nou ruim 2 jaar en heeft moeite met eten.

Op een of andere manier laat het me niet los dat er een verband is, dat dacht ik al en jouw verhaal versterkt dit. Ik stuur je mijn email in een pm, want ik zou hier graag verder over praten.

Wel superfijn dat je al zo snel terecht kan! Dat kan hier alleen op het moment dat mijn huisarts belt. Als ik zelf bel krijg ik over 2 maanden een afspraak! Te belachelijk voor woorden.

Hoop je verder te spreken!

7. Sanne1988

Sanne1988 Lid

12 jul 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn late reactie.. :)
    Bedankt meiden!
    Doet mij goed te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'.
    Hoe groeien jullie kindjes?

@MePeggy: ik ga je mailen!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ben je weleens bij een osteopaat geweest? Mijn dochter spuugde erg veel. Deze mevrouw heeft haar zo goed geholpen! Als je aanvullend verzekerd bent krijg je het ook nog voor 80% vergoed. Baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Deel Deze Pagina