Finn is al een tijdje steeds ziek, nu heeft hij vorige week een antibiotica kuur gehad, waarvan hij nu een schimmelinfectie heeft gekregen. Nu heeft mijn schoonmoeder hem gisteren een aantal keren in een badje warm water gezet, kon hij lekker ontspannen zei ze...maar dat is toch helemaal niet goed? Toen ze het gisteren zei, niet zo over na gedacht, maar vandaag vroeg ik het me toch af...
Jawel joh, waarom zou je niet in bad kunnen bij een schimmelinfectie? Ik zou er alleen geen douchegel oid bij doen zodat dat niet kan irriteren. Verder gewoon in badje en daarna heel goed afdrogen. Dat vervolgens op 60 graden wassen.
Een aantal keer in een warm bad op een dag lijkt me sowieso niet zo goed voor de huid van zo'n kleintje. Maar het lijkt mij dat je met een schimmelinfectie toch wel gewoon in bad mag... Als een kindje luieruitslag heeft bij bijv. spruw, dan mag het ook gewoon in bad. Daarna inderdaad wel alles goed schoonmaken en kleertjes an handdoeken wassen op 60gr.
tenzij je zelf een schimmelinfectie hebt en de baby niet, zie ik geen reden om je kindje niet in bad te doen. door het warme water voelt hij even geen jeuk en dat is superlekker voor je kleintje.