Flesje melk na warm eten (dreumes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geven jullie die nog gezellig beneden op de bank of boven als de kleine al in de pyama is?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij geven deze nog gezellig op de bank. Ze heeft dan al wel haar pyama aan want die doe ik na het badderen aan.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet. zijn we met 11mnd mee gestopt.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Flesje bij een dreumes?!
    Ik weet niet hoe oud hij/zij is, maar dat gebeurde hier allang niet meer...

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier nogsteeds, nouja geen flesje meer dan maar wel een bekertje warme melk voor het slapen gaan.
    Gezellig boven :)

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier beneden, in pyjama en slaapzak

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb eigenlijk geen zin om dan weer naar beneden te gaan, dus dat wordt m denk ik niet. En als wij badderen dan is dat na het warm eten en dan blijven we meestal boven. En waar lezen jullie voor dan? Ook beneden of dat wel weer boven?

Hij is anderhalf, maar drinkt nog niet zo heel veel melk uit een beker en dat samen met de yoghurt maakt maar iets van 250cc per dag, en ik had begrepen dat ze minstens 300 cc moeten hebben, daarom geef ik 's avonds nog ongeveer 100 cc.

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Oohw zo.. idd wel handig, slaapt hij misschien lekker van?!
    Moet zeggen dat ik me nooit aan alle cc's en grammetjes heb gehouden.
    Ze eten wat ze eten en drinken wat ze drinken, kan het er niet in proppen. Als ze gezond, vrolijk, allert enz. zijn vind ik het prima...

Maar als je niet meer naar beneden wil, is de keuze toch al gemaakt? Doe jij het met hem beneden,toch?! of je neemt je beker mee, maar dan zal hij niet meer warm zijn eer hij klaar is om te gaan slapen..

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij kleden haar eerst om, zodat ze klaar is om in bed te gaan en dan krijgt ze beneden nog een flesje en dan meteen het bed in. Maar dit had ook boven gekund, ware het niet dat de stoel op haar kamer vol ligt met kleertjes die te klein zijn geworden die ik nog steeds moet opruimen ;)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zoon tot 12 maanden na het omkleden en voor het tandenpoetsen. Wel lekker op de bank..
    dochter tot 13,5 maand voor het omkleden en tandenpoetsen. Nog even lekker op de bank

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Onze dochter heeft tot ruim 2 jaar nog lekker warme melk gehad (was erg dun dus kon het hebben). Heerlijk in bad, pyama aan, slaapzak aan, flesje melk, tanden poetsen en naar bed. Ze heeft altijd erg genoten van dit ritueel.

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook nog steeds :) Pyama en slaapzak aan, flesje warme melk, knuffelen met papa en mama, tanden poetsen, verhaaltje lezen, het voor-het-slapen-gaan-liedje (tekst zelf bedacht, slaat nergens op ;) ), het naar-bed-gaan-liedje (dito), slapen... :)

13. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hier ongeveer half uurtje na het eten op de bank, zomaar een klein flesje. Het zou ook zonder kunnen, maar Hij geniet er nog zo van! Dan douchen, pyama aan , verhaaltje en naar bed.

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier is het vaak na het eten in bad, dan flesje melk (beneden op de bank), dan nog even spelen, knuffelen, samen opruimen (nou ja, samen...). Dan gaan we naar boven, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen op ons bed, dan naar z' n eigen bedje, muziekdoosje aan, en dan gaat onze zoon lekker slapen. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij misschien wel zonder die laatste fles zou kunnen, maar hij doet het er goed op, dus we laten het nog even lekker zo.

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Waar je het zelf fijn vindt, maar niet naast of al in bed om lekker slaperig te worden, want na de melk moet nog gepoetst worden! (Tenzij het bv is).

Hier beneden languit op papa :D. Dan poetsen, naar boven, wassen/omkleden, aan de borst en heerlijk in bed.

Flesje doen we nog omdat ze weinig drinkt: sterk verdunde kv. Als ze weinig eet iets meer dan als ze goed heeft gegeten, ook ivm doorslapen, nog altijd een puntje van zorg.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wij geven ook nog een flesje hoor! Ze krijgt er nog 3 op de dag.. Ze is niet zwaar dus ze heeft het ook nodig.. Als wij gaan melk geven dan slaapt ze ook slecht...

Wij geven het beneden op de bank in pyama.

Ik zie dat jullie ook voorlezen.. Hoe doe je dat met een dreumes? Ik kan nog geen sec het boek vasthouden of madame heeft het boek al afgepakt.. Of ze slaat mega snek de bladzijdes om hahaha:)

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook hoor, met dat voorlezen. Soms luistert ze ook helemaal niet naar wat ik vertel ;) Ik heb veel van die vingerpopboekjes, dat lijdt soms wel af.

18. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik gaf altijd de borst voor het slapengaan, dat deed ik als allerlaatste voor het slapengaan op ons bed. Toen ze ging weigeren hebben we geen fles meer geintroduceerd. Overdag voor het slapengaan krijgt ze er nog wel een, maar waar dat is wisselt heel erg. Soms beneden, soms boven.

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha, ik moet ook echt niet voorlezen vlak voor het slapen gaan. Ze wordt juist zo heerlijk slaperig van de warme melk, dan ga ik haar niet weer actief maken.

Lezen doen we overdag. En inderdaad komt er qua verhaal amper wat terecht, zij kan veel sneller lezen dan ik ;)

20. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oh ja dat 'voorlezen' wordt hier ook niks. Ik laat haar zelf bladeren en probeer af en toe een verhaaltje er tussen te wurmen, vaak lukt dat niet en kom ik niet verder dan 'kijk winnie, kijk konijn, kijk teigetje' :) En als ze het zat is duwt ze het boekje wel weg en dan gaat ze slapen.

Deel Deze Pagina