Help!!! Slaapritme na start werken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mempie, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Hoi,

Dochterlief is 14 weken. Vanaf week of 6 slaapt ze al door, gigantisch dankbaar voor want bij zoon duurde 't maar.
    Nu sinds ik 4 weken werk (3 avonddiensten per week tot 23 u) heb ik haar ritme daardoor flink verknalt volgens mij. Ik voed haar dan als ik thuiskom en ga dan dus laat naar bed. Ze gaat nu al 3 weken pas slapen na 01 u. Gerust tot half 3 wakker. Ze slaapt dan tot 08.00 en dan voeden en weer om 12 u wakker. Ik heb geprobeerd dus om 21 of 21.30 de laatste voeding al te geven maar dan blijft ze alsnog gewoon wakker tot zo laat. En ze ligt dan vooral te kletsen, kraaien, op 'n duur wel piepen maar niet brullen ofzo.

Heeft iemand tips? 's avonds laten huilen uurtje om haar moe te maken?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Haar een uur in dr sop laten gaarkoken omdat jij wilt slapen? Nee dat lijkt me niet de oplossing.

Sowieso verandert het ritme van kinderen steeds.

Maar wat zou je zou kunnen doen is al tijdens het werken een extra flesje laten geven ipv voeden als je terug komt. En dan kolven als je thuis komt.
    Dan kan je op het oude tijdstip haar naar bed laten brengen ipv zo laat. Ze zal op een gegeven moment sowieso eerder naar bed gaan en misschien de late voeding laten vallen, dus is wel handig als ze dan niet afhankelijk is van jou.
    Verder kan het natuurlijk ook een deel te maken hebben met mamahonger. Ze mist je als je er niet bent, dus wilt die tijd heel graag weer inhalen als jij er wel bent, heel begrijpelijk. Ze zijn nog zo klein, ze horen bij mama.

Je kunt ook bij thuiskomt lekker samen gaan slapen. Dan voldoet de behoefte aan mama, kan jjj wel lekker slapen.

Overdag extra knuffelen en dragen kan ook helpen. Als overdag de behoefte aan mama al voldaan wordt, zal ze savonds misschien ietsje minder nodig hebben.

Celika, Zoe123 en Blijdorp vinden dit leuk.
  3. Mempie

Mempie Actief lid

2 sep 2018
    185
    161
    43
    Vrouw
    Ja maar ze heeft de hele dag mama en ik ga 18 naar werk, om 20 u kom ik naar huis en voed ik haar en dan ben ik 23u weer thuis en voed ik weer. En samen slapen doen we altijd, maar dus na die laatste voeding niet tot middennacht anders had ik geen probleem. En 't is echt elke nacht al paar weken dus ook de dagen dat ik niet werk en ook als ik laatste voeding eerder geef..

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    En als je een voeding gekolfd klaar zet dat je partner die nog ff geeft? Bv babies (en fv eigenlijk ook) hebben van nature dat clusteren er in zitten. Ff lekker voltanken met veel kleine slokjes en huidhonger voordat we slapies gaan doen.

Deel Deze Pagina