Help - slaaptips gezocht....

Discussion in 'Zwangerschap' started by poema, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Pfff... ik word er nu echt letterlijk en figuurlijk erg moe van. Sinds de derde maand ofzo slaap ik geen nacht meer door. Ik ga naar bed, heb geen probleem om in te slapen, maar wordt meestal zo rond een uur of drie, vier wakker om te plassen en daarna is het gedaan. Ik kan doen wat ik wil (rechterzij, linkerzij, rug, kussen), maar slapen ho maar. Wie heeft hier ook last van en wat is er aan te doen. Misschien homeopatisch middeltje ofzo?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Poema,

als je langer dan een half uur/drie kwartier wakker ligt, is het sowieso handig om even uit bed te gaan en wat anders te doen. Een half uur tot een uur even buiten bed lezen, computeren, tv kijken, wat dan ook en dan nog eens proberen.
    Verder drink ik zelf vaak even een kop warme anijsmelk, waar ik wat extra slaperig van word.
    En: ga jezelf vooral niet liggen pushen dat je MOET slapen! Ben je 's ochtends te moe om naar je werk te gaan, dan blijf je gewoon nog even liggen en kom je wat later: heb ik wel steeds gedaan als ik het 's ochtends nog niet trok, en daar was alle begrip voor, (bij mij speelde extreme misselijkheid dan ook wel mee, maar OK).
    Hoe meer je kunt accepteren dat je gewoon even wakker bent, hoe gemakkelijker je ook weer in slaap valt...

3. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    overdag veel naar buiten, wandelen etc, goed boek lezen
    eh kop warme melk voor het slapen gaan
    en voor de rest ben ik bang dat het ook bij de zwangerschap hoort.

wat mij altijd wel hielp was lekker fantaseren over je komende kindje, de naam, hoe hij er uit zal zien etc
    voor de rest weet ik t niet

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb ook moeite om weer in slaap te komen als ik geplast heb. Na de eerste keer val ik zo weer in slaap, maar moet ik een tweede keer na 4.30 uur, dan is het gedaan. Warme melk helpt bij mij niet en vind ik ook vies! Ik ga met de hond wandelen, da's lekker! En dan duik ik weer in mijn warme bedje, heerlijk!
    Ik ga nooit liggen draaien, dan krijg ik pijn in mijn rug en ga ik malen.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Bij mij gaat het de laatste nachten beter. Ik slaap nu met een voedingskussen, die doe ik tussen mn benen en ik slaap er dan half op (lekker duidelijk :rolleyes: ).. Bij mij werkt dit. Ow, en ik drink 's avonds niet teveel, dan hoef ik hopelijk 's nachts niet te plassen.
    Succes ermee!

6. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    dank voor de tips dames! Voedingskussen heb ik inderdaad ook in bed en dat ligt zeker lekker. Maar nog slaap ik daar niet lekker mee.... het is wat ;) Denk dat ik inderdaad de komende nacht maar eens uit bed ga en iets ga doen. Want van dat liggen in het donker met een slapende man naast je wordt je ook niet echt blijer (en als ik dan net in slaap ben gevallen, gaat zijn wekker... grrrrrr)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Herkenbaar! :evil:

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Mijn man moet er elke morgen om halkf 5 uit, en gaat er pas uit wanneer ik hem wakker maak, hij laat de wekker gewoon afgaan ;)

Maar goed ik slaap daarna dus niet meer, erg vervelend want de laatste loodjes zijn niet de lichtste... ben heel de morgen al misselijk dus slapen is hierna ook nig niet gelukt... zo ff lezen en misschien lukt het daarna ;)

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Herkenbaar, moet m er soms uit schoppen, terwijl ik mag blijven liggen. Ik slaap de laatste paar dagn heel slecht, last van m'n benen, last van m'n buik. Ik ga er regelmatig uit om even beneden op de bank te zitten. Van de week heb ik om 3 uur 's morgens zitten ontbijten ;) Vannacht heb ik ook heel slecht geslapen, toen ben ik er vanmorgen om 7 uur uitgegaan en om half 9 weer gaan liggen, en toen werd ik om 11 uur weer wakker, voelde me een stuk beter.
    Ik moet ook wel vaak naar de wc, en minder drinken voordat ik ga slapen helpt niet, ik moet nog steeds naar de wc. Ach hoort er allemaal bij, nog maar eventjes.

10. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    hm, maar ik moet nog wel een paar weken...

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

doe je ook aan een middagslaapje? misschien is daardoor je slaapritme verstoord geraakt?

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    @ Ons Kleintje, nee helaas. Ik ben nog gewoon hele dagen aan het werk en dat begint dus aardig op te breken zeg maar. Moet nog zes weken doorwerken... dus zonder middagslaapje...

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    @ poema wel een beetje saai hoor.. maar ik ga om half 9 al naar bed na een ontspannende douche of bad... dan is het minder erg als ik vroeg wakker ben ;)

14. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    ja, ben gisteren ook al vroeg gaan slapen. vannacht wel wakker geweest maar op zich redelijk doorgeslapen tot vanmorgen 6 uur... is al een mijlpaal! ;)

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik had voor ik zwanger was heel veel last van slaapproblemen (nu ik zwanger ben ben ik veel moeer dus het gaat nog goed)Mij is verteld dat je in iedergeval niet moet blijven liggen en piekeren ga er dan even uit want anders kun je je bed gaan associeren als: ik kan toch niet slapen. Dus met iets negatiefs.

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier ook al weken drama :x

Of ik nu vroeg of laat naar bed ga, tussen de middag een uurtje op de bank lig of niet. Het maakt allemaal niet uit.
    Krijg standaard 3 a 4 uur slaap per nacht....ben er zoooo zat van!
    Vandaag zat ik weer vrolijk om 4uur in de kamer en sindsdien nog steeds wakker :cry:

Hopeloos word ik ervan!

17. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

May 6, 2008
    230
    0
    0
    huismoeder
    Almere
    Dit klinkt heel bekend... :(
    Ach ja, het hoort bij de zwangerschap he..
    Dit moeten we maar voor lief hebben..

Wat ik doe is; stap even uit bed, ga even in de woonkamer op me laptop of een boekje lezen.

Dat helpt meestal wel bij mij.. en idd een kopje warme anijsmelk drinken..

18. Carla78

Carla78 Actief lid

Apr 14, 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    eerst is het bij mij in slaap komen. ook al ben ik echt moe. Dan moet ik vervolgens elke 30 min naar de wc ook al drink ik s avonds niet zoveel en nee heb geen blaasonsteking.
    Dan lig ik te wachten tot mijn vriend naar zijn werk gaat en dan val ik meestal voor 3 uurtjes in slaap en zo gaat dat al 4 weken.
    Draaien doet ook steeds meer pijn en gaat steeds moeilijker.
    Er uit gaan heeft geen nut ben wel moe het slapen wil alleen niet en ben bang dat als ik op de bank in slaap val er helemaal niet meer in mijn eentje af kom.

Share This Page