Onze laatste aanwinst heeft inmiddels drie keer een oorontsteking gehad...blijkbaar is de standaard drie keer een oorontsteking dan mag je de KNO met een bezoekje gaan vereren! Nou hebben wij beide slechte oren dus aan de ene kant begrijp ik de huisarts zijn beslissing. Nou zijn we bij de KNO geweest en die vond de oren er nog steeds geïrriteerd uitzien terwijl d'r net een hele pittige antibioticakuur is afgerond, veel vocht achter de trommelvliezen. Deze KNO is ook mijn eigen arts en die van de andere kindjes en laat ook altijd zien wat hij in het oor ziet door middel van een camera en zelfs ik zag het zitten. De arts vond het toch wel heel erg nodig dat de kleine buisjes kreeg en zowel vrij direct, hij wilde ze binnen de week geplaatst hebben. Ik neem zeker aan dat ze dit niet zomaar doen bij zo'n kleintje (nog geen zes maanden) maar toch krijg ik er de kriebels van. Ik maak me echt druk, zo klein en dan al narcose. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. De ene kant denk ik ja ja het is toch ook een arts die aan zijn provisie moet komen zal het wel nodig zijn dat de buisjes geplaatst worden. Aan de andere kant denk ik het zal toch echt wel nodig zijn want zo jong doen ze niet zomaar. Maar het idee dat de kleine narcose krijgt en ik deze moet toevertrouwen aan een team in de ok ik krijg er nu al een brok van in mijn keel... Ben ik nou zo'n onzekere twijfelkont of niet. Zouden jullie er vertrouwen in hebben dat de arts dit niet voor niks doet?
Ik zou het doen, het voorkomt een hoop pijn, gehoorverlies maar ook de kans dat de ontstekingen naar de hersenen gaat. Liever 1x narcose dan steeds ab etc. Hier was zoon net 1 toen hij buisjes kreeg, ook erg jong maar het helpt hen wel.
Mijn zoontje kreeg met net 7 maanden buisjes en wat een verademing was dat! Nu zwanger van de tweede en als het weer zo loopt met oorontstekingen, dan mogen ze er van mij eerder in. De ingreep stelt niets voor, helemaal op die leeftijd en de problemen waren gelijk over. Nu moet ik wel zeggen dat wij de mazzel hebben dat de buisjes er nu hij 2 jaar is nog steeds in zitten, dat had ook anders kunnen zijn. Ik weet niet hoe erg het is bij jou kleine, maar mijn zoontje had onwijs last van dat vocht achter de trommelvliezen, al liet hij dat alleen 's nachts merken. Hij had ook meerdere ab-kuren gehad, maar gedurende de kuur kwam de oorontsteking al terug. Ik heb dan liever de buisjes dan de ab
Hier is het de afgelopen drie maanden raak geweest, nu is de antibiotica kuur net gestopt en vandaag was het weer gillen en naar de oren graaien en een temp van 38.6...denk dat er dus weer iets aan het rommelen is. Onze dochter kreeg haar eerste buisjes ook net voordat ze een werd en ondanks dat ik weet dat het kleine ingreep is maakt het me toch heel bang nu. Mede omdat de KNO zei ga er maar van uit dat ze met de voorbereiding extra goed kijken want ook hun vinden het niet prettig om zo'n klein kindje onder narcose te brengen. Ik weet van mijn dochter ook echt niet meer wat de grote verandering was, zij bleef ondanks alles extreme looporen houden dat wel. Zat zo om de paar weken aan de oordruppels. Nu vier jaar later heeft ze voor de derde keer een vernieuwing van de buisjes gehad de KNO heeft gezegd dat dit ook echt tot haar zesde zal gaan duren. Inmiddels heeft ze nu zo'n twee keer in het jaar flinke looporen dus het begint rustig aan beter te worden.
Klinkt als mijn zoontje dus. Bij mijn zoontje zeiden ze achteraf dat het echt heel erg nodig was, dat er onwijs veel zooi en vocht achter de trommelvliezen vandaan kwam en hij daar absoluut veel pijn van had. Nu heeft hij inderdaad regelmatig looporen, maar daar heeft hij totaal geen last van en met oordruppels is het snel weer over. Het is voor mij een teken dat de buisjes een goede keuze waren, want elk loopoor was anders een oorontsteking geweest. Ik snap je twijfel overigens wel hoor, ik vind het idee van mijn zoontje of dochtertje straks onder narcose ook helemaal niets, hoe klein de ingreep ook is.
Hier met net 8 maanden, zaten met 5 maanden al voor de eerste keer bij de kno ivm nachtelijk gegil. Achteraf hadden ze er nog eerder on gemogen. Hierbij beide kinderen altijd vocht achter de trommelvliezen waardoor drukverhoging, echter geen daverende ontsteking waarvoor AB nodig was, huisarts zag het daarom ook niet zo. Dus doen! Maakt niet uit hoe oud je kindje is, de narcose vlijf je tegenop zien. En na het in slaap brengen was het hier maar 10 hele lange minuten wachten. Daarna lekker in de draagdoek gedaan en de narcose laten uitwerken.