Help, slapeloze nachten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sterre82, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het is dus precies het idee dat het WEL uitmaakt. Waarom zou het niets uitmaken? Stel je eens voor, het kleintje wordt half wakker (ervan uitgaand dat het geen honger is he, want met die leeftijd is het met bv heel gewoon om elke 3 u te willen drinken bijv) en hoort de adem van papa en mama, en ruikt ze. Dat is toch super bemoedigend om zich veilig te voelen? En dan weer lekker door te dutten? Of zo niet heb je het zo gepakt, even geknuffeld, (of aangelegd bij bv) en weer teruggelegd.

De andere wereld, een stil donker kamertje, waar het kindje misschien niet weet waar het is en al helemaal niet weet waar papa en mama zijn. Het lijkt me dus zeker wel kunnen uitmaken en dus ieg het proberen waard.

@TS, heb je al eens uitgeprobeerd of het niet toch gewoon honger is? Kleinere flesjes geven, en wat vaker? Dus bijv elke 3 u? En als dat beter zou werken, proberen voorzichtig wat te rekken?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

O ja, nog een idee voor toch een wiegje bij jullie op de kamer, is een hangwiegje boven je voeteneind. En dan zou je nog eens kunnen overwegen om omstebeurt een nachtje in de babykamer te gaan slapen om bij te tanken - of op zolder, als je die hebt.

Zo, nu stop ik, voor ik nog meer suggesties ga bedenken :D

Hopelijk heb je er iets aan!

3. MissT

MissT Niet meer actief

Kijk mijn vorige antwoord.
    Ik ben het ook zeker eens dat je je kindje veiligheid moet bieden, maar ik bedoel meer, als het niet in zijn/haar eigen kamertje slaapt, zal het vast ook niet bij papa of mama slapen... dus moet er misschien een andere oorzaak zijn?
    Misschien een klein griepje onder de leden... voeding(tijden) wat veranderen, of misschien heeft het kindje nog geen goed ritme?

4. fafje

fafje Niet meer actief

uit mijn ervaring is met met die eerste periode wel huidhonger en kan het wel degelijk schelen..

juist omdat mijn zoontje met 12 wkn al 12 uur doorsliep en dat op BV...in zn kamertje gelegd....nou ehct GEEN succes...hij wa snie ziek helemaal niks aan de hand..terug bij mij op de kamer et voila meneer sliep heelrijk door..

en met 5 mnd nogmaals geprobeerd en tone kon het ineens wel..

en dat terwijl hij overdag wel gewoon alleen in zn ledikant in zn kamer kon slapen..maar was er blijkbaar snachts nog niet aan toe...

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@MissT: Ik snapte je wel, maar ik ben het niet met je eens ;) Kijk maar naar mijn volgende antwoord. Ik denk dat het zeker wel KAN uitmaken, en dat je dat zou moeten uitproberen.

Het maakt ieg uit voor diegene die eruit moet, want je kindje is een stuk dichterbij en het scheelt een wandeling door je huis heen en terug. En het maakt nog meer uit als een van beide ouders dan op de babykamer gaat liggen of op zolder :)

6. MissT

MissT Niet meer actief

Zoals ik in mijn eerste antwoord al zei, je moet doen wat je mama gevoel zegt :)!
    Ieder doet zijn eigen ding, en denkt wat goed is.
    Jenaya heeft 1 maand bij ons in een ledikant gelegen, daarna geprobeerd in haar eigen bedje, en wij hebben nooit problemen gehad.

Ze ligt ook precies naast ons op de kamer, én ik loop met 2 stappen bij haar binnen.
    Ik vind het gewoon zelf, persoonlijk, belangrijk dat je kindje zijn plekje weet en zo een goed ritme krijgt.
    De papa en mama zijn de hele dag bezig, en in de nacht (en avond) vind ik dat zij ook tijd voor elkaar vrij moeten maken, en zelf hun eigen rust plekje hebben.

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Denk dat het erbij hoort :)

esmee is net 1 jaar en word standaard nog 2x wakker..

8. giraf

giraf Niet meer actief

Als je DE oplossing hebt, mag ik hem dan ook weten? :D

Hier ook een slecht slapend kindje, niet de jongste, want die slaapt goed maar juist de oudste van 17 maanden...
    Wat wij allemaal geprobeerd hebben (misschien heb je er wat aan)
    -laten huilen
    -juist wel troosten (sussen, zingen, wiegen)
    -boos worden :) (ben er ook niet trots op)
    -kiekeboe methode
    -met slaapzak / zonder slaapzak
    -ledikantje helemaal omwikkeld met dekens, zodat ze niet meer uit haar bedje kan kijken.
    -lichtje aan / deur open
    -bed verplaatsen
    -andere knuffels
    -bij ons in bed
    -campingbedje op onze kamer
    -osteopaat
    -calmomel siroop
    -later naar bed / vroeger naar bed

Je probeert alles, want soms wil je gewoon een paar uur achter elkaar slapen :(
    Als we er echt doorheen zitten en allebei slaap nodig hebben, dan brengen we haar een nachtje naar opa en oma. Kunnen we even bijtanken....

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    #29 Sterre82, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt: 14 nov 2011
    Snowtje: Alle tips zijn welkom hoor dus ook zeker die van jou, bedankt!

MissT: Bedankt ;)

Fafje: Mijn kleine man is 11 weken ;) Maar evengoed nog erg klein natuurlijk :)
    Ik dacht ook dat hij het misschien koud had. Maar toen ik hem wat warmen neer had gelegd lag hij ook te mieren. Hij zweet heel snel dus hij was toen gelijk helemaal klam :)

Babel: Jij ook bedankt voor je tip! Die van het aankleedkussen vind een erg goeie!
    Ik heb tot voorkort bv gegeven dus we hebben inderdaad de flesje anders ingedeeld. Hij dronk steeds kleine beetjes uit een fles. Bij de bv clusterde hij 's avonds heel erg en lag na 21.00u helemaal voor pampus. Dan legde ik hem lekker in bedje en sliep hij tot 3 a 4 uur. Nu kreeg hij maar 1 flesje rond 21.00u en was het dus steeds kassa 's nachts. We geven hem nu sinds het weekend om 19.30u een klein flesje en om 22.00u nog een kleintje. We hebben nu al 2 nachten in één keer door mogen slapen tot 4.30u :$:D

Giraf: Oef jij hebt ook al heel wat geprobeerd zo te lezen. Tja ik lijk de oplossing gevonden te hebben *klopt ook weer heel hevig af* maar dat is voor jou natuurlijk geen optie meer hihi.

10. fafje

fafje Niet meer actief

sterre, oh nou dat klinkt goed...idd als hij clusteren gewend was...of wie weet nog steeds wilt..dan is dat een goed eoplossing, die kleine flesjes! nou succes ( ohja 11 weken alweer hhh nog klein hoor :p:p)

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Herkenbaar, alleen is mijn zoontje al bijna een half jaar. Hij wordt zo'n 5 keer per nacht wakker, krijsend. We worden er echt gek van en hij beland eigenlijk elke nacht tussen ons in, waar hij dan wel lekker slaapt. Vanaf vanavond gaat hij weer terug bij ons op de kamer, misschien dat dat helpt.
    Laten huilen vind ik hem echt nog te klein voor.
    Het is supervermoeiend, maar het verbaasd me nog hoeveel je eigenlijk kan hebben, je went er echt aan.
    Onze dochter was een superslaapster, dus wat dat betreft waren we verwend.
    En het gekke is dat hij overdag prima slaapt en heel lief en tevreden is, maar 's'nachts veranderd hij in een klein duiveltje...

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha debster, duiveltje, hij mist jullie gewoon, hij is nog klein! Je geeft geen bv denk ik? Het is raar, maar in bv-land is dit soort slaapgedrag "heel gewoon" zeg maar, de mama's leggen dan gewoon aan en het kindje slaapt gelukkig meestal lekker verder. Lastiger natuurlijk met flesje.

@TS, goh, wat super! En slim, het bv-schema een beetje teruggebracht :) Hopelijk. werkt dit een tijdje - ritmes veranderen natuurlijk weer na zoveel tijd.

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Boaz is 8,5 maanden en heeft in totaal denk ik 10 nachten door geslapen. Regelmatig werd hij ook 15 keer wakker per nacht. Gaat nu gelukkig wat beter, maar jouw kindje is nog zo klein. Vind het nog niet echt uitzonderlijk eigenlijk.... Vervelend is het wel.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik denk dat het heel normaal is hoor. Mijn beide kindjes hebben dit gedaan, zelfs tot 2 jaar. Mijn oudste kreeg fv en die gaven we idd constant speentjes etc. Mijn jongste krijgt bv en die legde ik gewoon aan en dan sliep ze weer verder. Als ze heel onrustig waren nam ik ze bij mij in bed en dan was het vaak ook klaar.

Deel Deze Pagina