baby 9,5 maand omgevallen vanuit zitten op de grond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wenrichtwan, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    hallo meiden,

Mijn zoontje van 9,5 maand.
    Die zat heerlijk te spelen op de grond.
    Maar doordat hij een speeltje niet goed te pakken kreeg.
    Viel hij op zijn zij op de grond.
    Hij huilde direct.
    Maar toen we hem vast pakten, was het nog eventjes huilen.
    Maar daarna was hij gelukkig weer rustig.
    Hij is nog in bad geweest en heeft een fles gehad.
    Hij reageerde de hele tijd wel weer normaal gelukkig.
    En lachte en speelde in bas.

Maar toch, zit het mij niet lekker.
    Zal er echt niks aan de hand zijn?

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hoi meid,

Ik weet niet hoe je zoontje precies is gevallen natuurlijk, maar mijn kleine wildebras van 9 maand valt gemiddeld zo'n 2 keer per dag (ook op zijn hoofd). Bij het opstaan of tijdens het spelen. Hij huilt natuurlijk ook erg, maar is het ook snel weer vergeten en speelt weer lekker verder. Ze kunnen gelukkig wel wat hebben.
    Als je het echt niet vertrouwt, kun je hem even wakker maken over een paar uurtjes om te kijken of hij goed reageert.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    niet te druk om maken, onze dochter van 7maand zit,kruipt en trekt zich op tot staan, en kukelt dus ook regelmatig om, eergister zelfs beetje bloed, t hoort erbij!
    Lekker troosten en weer verder!

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dat ie gehuild heeft is goed.
    Verder denk ik dat je je niet teveel zorgen moet maken, wel in de gaten houden of je geen rare dingen ziet maar je zegt zelf al dat hij gewoon lekker speelde in bad en zn fles goed dronk.

Mijn zoontje is nogal een wildebras en sprong gister bijvoorbeeld nog opeens van de bank, zo'n beetje met zn hoofd eerst. Waar ie dat vandaan haalde weet ik ook niet, en ik schrok me rot natuurlijk!! maar om maar aan te geven dat ze wel wat kunnen hebben ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het wel mee gaat vallen.. Kids vallen nou eenmaal, zeker op deze leeftijd en het komende jaar ofzo ;)

Als hij direct huilde en goed heeft gegeten (dus niet misselijk), dan zal het wel meevallen in zijn koppie.

Als je het echt niet vertrouwd, kun je hem vanavond nog wel even wakker maken als je zelf naar bed gaan. Even kijken of hij alert is. (maar met risico dat je hem daarna niet weer in slaap krijgt ;)

6. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor de reacties tot nu toe!
    Fijn om te lezen dat jullie kleintjes ook wel vaker vallen.
    Het lijkt ook zo zielig!
    Maar mijn zoontje, speelde gelukkig ook wel weer verder en ook in bad.
    Dus het zal dan ook wel goed gaan.
    Ze zeggen eigenlijk ook niets voor niets: "Het is vallen en op staan".

7. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Vanaf de bank :O dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ieder kind recht op zijn eigen bult! Van vallen leer je! Probeer dingen niet voor te zijn (alleen als het heel gevaarlijk is).. op die manier leren kinderen grenzen en is de wereld veel minder gevaarlijk dan als zij dit niet zelf leren!

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Sluit me hierbij aan! Wij laten haar ook wel eens expres vallen (als ze niet hard en gevaarlijk kan vallen;)) We zien dan al dat het fot (kan) gaan. Daar heeft ze al veel van geleerd:) En ze is een bikkel:p

10. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat jij jezelf nog wat 'harder' moet gaan maken, want we zijn maar heel weinig kinderen niet nooit van de bank zijn gevallen :D

Toen ik je post las vroeg ik me echt af 'is het echt de eerste keer dat ie zo valt dan?' Dan is dat behoorlijk knap!

Het zal echt nog HEEL vaak gebeuren, vooral als ie gaat kruipen, en later zich optrekken (en kaarsrecht achterover vallen), stappen (en elke 3 stappen vallen) enz. Dat hoort bij de motorische ontwikkeling, en het is veel beter als de ouders niet schrikken. Het hoort er gewoon bij.

Hier zijn ze op alle mogelijke en doodenge manieren gevallen. Achterover van een schommel, uit de kinderstoel, vanaf de bankleuningen enz.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je moet inderdaad niet zo schrikkerig reageren want dan denkt je kindje ook oei dit is niet goed en dan krijg je zon bangerikje :)
    Kijk als je kind nou echt behoorlijk valt is een ander verhaal.
    Ik reageer meestal maar luchtig op, niet te paniekerig zijn ;)

12. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik dacht hetzelfde, hoe vaak mijn dochter al niet is gevallen (ok, niet van de bank maar wel van mijn bed) en inderdaad bij het optrekken en het schuivelen, het beginnen met kruipen noem maar op en het is echt niet zo dat ik/we niet opletten hoor. Ze komen hun kindertijd nu eenmaal niet ongeschonden door.

Het ligt vaak aan jouw reactie hoe het kind (later) reageert. Wij gaan vaak "vrolijk" doen. Als jij zelf heel geschrokken reageert dan zal je kind ook schrikken en huilen.

13. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Mn zoontje kruipt en tijgert nog niet. Hij heeft er niet echt veel behoefte aan.
    Maar zitten vind hij super!! Dit was de eerste keer dat hij viel Zonder dat er een kussen naast en achter hem lag.
    Hij is verder goed de nacht door gekomen.
    Dus misschien moet ik iinderdaad minder schrikkerig over komen.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    hihi herkenbaar :) onze kleien wildebras heeft al heel wat bulten op zijn koppie gehad :) ff huilen en weer verder hop :)

Wat me vooral opvalt als hij valt en ik kijk of alles goed is dan gaat hij pas huilen. Als ik niet kijk gaat hij gewoon verder dus een aansteller eerste klas ;) maar vallen gebeurd echt wel vaker hoor wen er maar aan ;)

15. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hier ook een jongetje dat regelmatig valt. Dus regelmatig blauwe plekken op zijn koppie. Eerst liep ik er ook telkens achter aan maar nu niet meer hoor dan kan ik wel bezig blijven.

Deel Deze Pagina