Help , Slecht zaad ! Wie weet er meer van

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Syl20, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Beste Verhip ,

Wat erg , we weten hoe je je voelt. wel heftig ook em tjonge dat het dan bij beide niet goed is lijkt me helemaal heftig .

Kunnen jullie ook wel snel weer terecht voor verdere onderzoeken ?

Liefs Silvana

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ja vrijdag moet ik terugkomen voor een nieuwe inwendige echo dan kijken ze of dit eiblaasje is gegroeid. De verwachting is dat het wel gewoon groeit, alleen dat het net wat langer duurt..dus met mij hoeft op zich nog niet veel mis te zijn ik heb alleen wat rare cyclussen..maar ik had wel eiblaasjes, dat is op zon moment een hele geruststelling moet ik zeggen.

Hebben jullie meerdere metingen gehad van hubbie of maar 1? Want ben benieuwd of dit veel afwijkt? Mijn fert.arts zei dat een beetje koorts al invloed kan hebben. Mijn hubbie heeft in februari niet lekker in zijn vel gezeten, hij was continu aan de diarree, waarschijnlijk vanwege het overlijden van oma en we waren aan het verbouwen. Dat neemt natuurlijk ook wel wat druk met zich mee..

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @sarake gefeliciteerd! doet me goed om zulke wonderverhalen te horen! :D

@miepie ja het duurt echt ontzettend lang!echt niet leuk meer!

@verhip wat naar zulk nieuws :(
    en dat klopt hoor,mijn man heeft verschillende testen gehad en ze verschillen altijd,niet erg veel maar toch.
    en je leest vaker hoor dat er verschillen zijn bij elk zaadonderzoek.
    sterkte en succes!

@syl20 over 6 dagen mag jij weer naar de dokter toch?is dat voor onderzoeken of gesprek?

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Waar moet ik aan denken, als je praat over verschli tussen de zaadtesten?

5. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey ,

Mounia , Ja maandag weer naar het ziekenhuis dan word er bloed afgenomen en hebben we een gesprek met de uroloog. Ook moeten we in de middag naar een ander ziekenhuis voor een echo van het scrotum. Dus ja een volle maar spannende dag.

verhip , nou ik hoop dat het bij jou in ieder geval goed zit dan. Tja bij ons is nog maar 1 meting gedaan, maar omdat het zo slecht is willen ze gelijk onderzoeken. Het kan natuurlijk niet dat er nu ineens bij de volgende meting 20 miljoen goede zitten.

6. sabrine

sabrine Actief lid

11 jun 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij moeten maandag naar het Vu ziekenhuis en daar is een professor die er veel vanaf schijnt te weten....Ik vind het moeilijk allemaal...veel mensen in onze omgeving vragen elke keer zoooo en al zwanger of nog steeds niet....ze lopen erover te geinen maar ik weet wel beter....tja je kan het die mensen ook niet kwalijk nemen...

Maar lieve meiden ik wil jullie echt heeel erg veel succes wensen met alles wat komen gaat en we houden elkaar op de hoogte

Veeel liefs Sabrine

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je onderwerp naar vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Elmo

8. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik ben zojuist weer naar het ziekenhuis geweest, voor een 2de inwendige echo, maar helaas. Er is niets gegroeid, maandag weer terugkomen..

Ik vind het wel jammer dat ik zolang moet wachten op een nieuwe meting van de zaadcellen. Kan ik dat zelf niet? (vraag ik me weleens af)..

Hoe is het bij jullie, wanneer staat de volgende date met de gyn?

9. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Syl,

Mijn vriend en ik zijn laatst naar het Erasmus MC geweest. We zijn naar dat ziekenhuis doorverwezen. In het Westeinde ziekenhuis zei de arts dat mijn vriend zijn zaad 'lui" was. In het Erasmus MC zeide ze dat er maar 10% "bruikbaar" is zeg maar. Ze stelde voor om gelijk over te gaan naar IVF. Dit was best schrikken voor ons omdat we dachten dat we wel gewoon eerst met KI zoude beginnen omdat het toch "alleen maar lui was". Bij het ene onderzoek vonden ze er 13 miljoen bij die andere iets meer. Nou moeten we 23 Juni weer terug voor een bloedafname, echo en nog een sperma onderzoek. We zijn best zenuachtig natuurlijk en door dat we zo geschrokken waren hebben we ook niet echt alles kunnen vragen wat we wilde vragen. Toen we thuis waren kwamen er opeens allemaal vragen naar boven. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes

Groetjes Maaike

10. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Oeps wat een verhalen allemaal en wat een herkenbaarheid wat het slechte zaad betreft.

Bij ons helaas ook slecht zaad. Sinds nov. 2007 weten we dit. Inmiddels 4 zaadtesten gedaan, het resultaat varieert van 0,7 tot 4,2 miljoen. Maar meestal onder de miljoen. Daarom staan wij nu op de wachtlijst voor ICSI. IVF doen ze niet meer bij ons, de kans is te klein.

Bij mij alles goed, daarom zo frustrerend dat het niet lukt, maar voor m'n man natuurlijk net zo erg. Maar wij zijn niet de enigen zo te lezen, ik wens jullie allemaal veel sterkte. En inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Er zitten levende zaadcellen in bij ons, niet veel, maar je hebt er maar 1 nodig........

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Verhip, balen dat ie niet gegroeid is :-?

Annerie, heb jij enig idee hoe lang de wachtlijst in het UMC is? Wij zijn nu nog in behandeling bij het Mesos, maar moeten voor ICSI (wat het bij ons waarschijnlijk ook wordt) door naar het UMC...

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik baal er ook van, morgen weer terug en ben wel benieuwd hoe het met mijn eieren staat..

Annerie, hoeveel % is beweeglijk bij de zaadcellen? En wanneer kom je wel in aanmerking voor IVF?

13. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    hallo dames,

graag wil ik me aansluiten bij deze topic.

Ik heb pco geen eisprong, en mijn mannetje had wel genoeg zaadcellen maar geen beweeglijkheid, ziet er op het moment ook niet goed uit.

Sloeg er behoorlijk in, al helemaal omdat mijn mannetje al twee kinderen heeft, hoe kan dat nu was onze eerste reactie.

Mrge opnieuw zaadonderzoek, ik heb ondertussen bloed laten prikken en dan afwachten tot 4 juni krijgen we de uitslag en dan de mogelijkheden.

deze waren beweeglijkheid, dan mijn eisprong opwekken door middel van hormonen.

was er wel beweeglijkheid maar niet zo veel kunstmatige intemidatie en anders optie ivf.

Ja dat hakte er behoorlijk in, ben al wat over de ergste schrik heen, maar dat onzekere daar worden we gefrustreerd van.

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Zojuist weer in het ziekenhuis geweest, moet 30 mei weer terugkomen..Dat is wel de laatste keer, want ze kan me niet iedere keer naar het ziekenhuis laten komen vond ze..

Er is namelijk geen enkel eitje gegroeid, dus het zal weer een hele lange cyclus gaan worden...Volgende week sta ik op de bespreking en grote kans dat ik dan medicijnen krijg voorgeschreven om mijn cyclus te herstellen..daar word je toch niet goed van!

15. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wij zitten sinds 2007 in de medische molen.
    bij mij alles goed, baarmoeder/eierstokken. behalve trage schildklier en daardoor een onregelmatige cyclus.
    mijn man: geen enkele zaadcel! 3 keer een zaadonderzoek gehad. 2 keer een echo van scrotum, 3 keer bloedprikken hormonen en 1 keer bloedprikken chromosomen. uitslag: helemaal geen zaad, verder geen afwijkingen gevonden.
    net een mri scan en echo gehad weer, en daar krijgen we halverwege juni de uitslag van.

ik wil iedereen veel sterkte wensen!

16. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi, de wachtlijst is ongeveer 3 maanden. Het mooie is dat wij vanaf onze eerste afspraak (maart) op de wachtlijst gezet zijn. Het minder mooie nieuws is dat m'n man een genetisch onderzoek moet laten doen en dat ook nog eens drie maanden gaat duren :cry: maar goed, het is te overzien.

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hoi Verhip, ik weet niet meer precies hoeveel er nu beweeglijk waren, we hebben al 4 keer een zaadtest moeten doen en je krijgt zoveel uitslagen per test. In elk geval weet ik wel dat het een heel klein aantal was, wat echt goed beweegt en lekker doorzwemt :( .

ICSI wordt bij ons toegepast omdat de zaadcellen van mijn man meestal niet veel meer dan rond de 1 mln. liggen (met een uitschieter naar 4,2 mln). Ze doen IVF als je meer dan 2 mln. zaadcellen hebt. Maar pin me er niet op vast hoor... ;)

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Thanks! Hmmm, vraag me dan af of we niet beter al direct door kunnen gaan naar het UMC. We zitten nou midden in de onderzoeken in het Mesos, maar moeten voor ICSI sowieso door naar het UMC (en het zal wel ICSI gaan worden waarschijnlijk :rolleyes:) Zal het morgen gelijk even navragen bij de gyn, dank je wel! En heel veel succes, hoop dat het genetisch onderzoek snel kan...

19. Syl20

Syl20 Lid

5 jan 2008
    80
    0
    0
    zelfstandige
    rijsbergen
    Hey Allemaal.

Pff ik heb weer veel te lezen. Mijn vriend werd er wel een beetje moe van en we hadden besloten om ons een paar dagen op elkaar en de winkel te storten. Even alles eromheen proberen te vergeten. Vandaar ook dat ik hier een paar daagjes niet ben geweest, al was dat niet makkelijk haha.

Nou ik zal even uitleggen hoe de onderzoeken zijn geweest. Bij de uroloog zijn we nog niet gek veel wijzer geworden en moeten pas 16 juni terug. Ook van het bloed weet je natuurlijk nog niks. Wel is er bij het maken van de echo een klein lichtpuntje gekomen wat ons toch weer een beetje hoop geeft !
    Er zit namelijk een spatader heel dicht langs de bal en dit kan dus het slechte zaad veroorzaken. Laten we hopen dat het dit is want dan zou dat erg makkelijk te verhelpen zijn en oke dan duurt het een half jaar. Maar dan weet je dat er na een half jaar hoop zou zijn !

Nog steeds zitten we ook te hopen dat er een wonder gebeurt en al die artsen ongelijk hebben.

Ook moet er morgen weet nieuw zaad worden ingeleverd.

Nou dat was de dag gisteren weer wel.
    Liefs Silvana

20. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    ja heftig allemaal he, probeer je er niet te veel mee bezig te zijn maar ja dan moet je weer na het ziekenhuis en dan weer die onzekerheid.

Hopelijk is het dat inderdaad syl, postief proberen te denken, het valt niet mee he!

Deel Deze Pagina