Help , Slecht zaad ! Wie weet er meer van

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Syl20, May 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hi, hi, toch weer het eeuwenoude verschil tussen de man en de vrouw: de vrouw wil het delen en er over praten met anderen. Terwijl de man het liever voor zichzelf houdt en er veel nuchterder over is :D

Wij vrouwen moeten het gewoon soms even kwijt. Ik heb ook een boek met veel info (echt voor de vrouw geschreven, met veel ervaringen en zo). Terwijl mijn mannetje alleen maar de droge medische boeken leest, dus zonder ervaringen er in.
    Ik wil altijd weten of er ook anderen zijn met hetzelfde probleem en gelukkig vind je die hier!

2. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Haha, wees blij dat hij wat leest. Kostte mij moeite om hem aan het lezen te krijgen hoor!

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    He Verhip,

Zie ik het goed, moet jij vandaag naar de gyn? Veel succes dan!

4. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Verhip,

Succes inderdaad! waarschijnlijk krijg je een hoop antwoorden op je vragen dan vandaag!

5. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Wat een k t gesprek.. :cry:

Hij heeft geen echo gemaakt, puur aangegeven dat het zaad van mijn hubbie zo slecht is dat de kans dat ik zwanger raak zo goed als nihil is. Mijn hoop op een positieve test volgende week is dus ook in één keer weg..Het zaad was zo slecht dat eigenlijk ICSI op dit moment de enige mogelijkheid is, voor IVF is het al te weinig..dus ja heb dus ook even goed uit moeten huilen, wat zijn dit rotdagen zeg...

Hubbie heeft volgende week dinsdag gesprek bij de uroloog, en word het zaad nogmaals onderzocht..

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hè, Verhip, wat een naar bericht :( Hoop dat de uroloog net zo snel te werk gaat als bij ons... en dat ie iets vindt waar hij wat aan kan doen!

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Wat ontzettend balen Verhip! :(
    Dat is geen leuk nieuws, ik begrijp dat je even flink van slag bent.
    Heeft hij verder nog wat over jouw situatie gezegd? Of alleen dat die echo niet nodig was?

Hopelijk heeft de uroloog volgende week betere dingen te zeggen.

Veel sterkte ermee! Liefs Mia

8. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Hij zei dat ik het kapotte achterlicht was en mijn hubbies zaad de kapotte motor. Hij wil mij daarom geen medicijnen laten innemen, omdat er eigenlijk gewoon helemaal nooit geen kans is op een spontane zwangerschap.

9. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Verhip,

We zitten zo ongeveer in hetzelfde schuitje dus!
    Het is moeilijk om positief te blijven, maar je moet blij zijn dat je nu dingen weet en dat je niet iedere cyclus jezelf afvraagt: ben ik zwanger of niet? Die onzekerheid ben je kwijt. Dat vond ik zelf echt een belasting.
    ICSI is ook een grote belasting en ik vind het idee al helemaal niks, dat spuiten, punctie etc. Maar je gaat wel weer een fase in, met nieuwe hoop en uiteindelijk met een realistischer doel.

10. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Alleen ik heb deze ronde nog steeds hoop, ondanks het bericht van gisteren. Alleen wat minder als alle eerdere pogingen..Ik hoop echt dat het zaad van mijn hubbie de volgende keer beter is en dat we in ieder geval bijv. 10% kans ehbben op een spontane zwangerschap en niet helemaal geen kans. Hoeveel zaadonderzoeken heb je al gehad en verschillen die veel?

11. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Na de hersteloperatie zijn er 2 onderzoeken gedaan, om de drie maanden. Toen we bij het Erasmus kwamen hebben ze weer 3 onderzoeken gedaan. 2 x omdat ze zelf de onderzoeken wilde doen en 1 x om te kijken of het zaad na opwerking geschikt was voor IUI. En alle drie de keren was de uitslag anders. Het enige rare vind ik dat bij mijn vriend na de operatie nooit meer gekeken is met een echo bijv. of alle 'leidingen' goed waren, er geen verstoppingen zijn etc. Dat gaan we de volgende keer wel vragen.

Dat je nog steeds hoop hebt, begrijp ik erg goed. Ik heb dat ook, ik probeer er niet over na te denken, maar toch denk ik stiekem, 28 juni kan ik testen! De wonderen zijn de wereld nog niet uit en het verhaal van Meerkat, de spontane zwangerschap in de wachtweken voor de ICSI, geeft me ook hoop!

12. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Heb je al wel een keer IUI gehad? Dat weet ik even niet meer, sorry!
    Want door die IUI ben ik er wel achter dat we misschien ook iedere eisprong te vroeg vrijen.
    Ik voel mn eisprong, maar door de echo's en het testen ben ik er wel achter gekomen dat je pas ong 2 dagen later een goed ei hebt.
    Het blijft een beetje gokken natuurlijk, maar je weet al wel weer wat meer.

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Verhip, wat kan die gyn van jou de boel toch lekker uitdrukken! Ik begrijp ook wel dat hij jullie alleen een duidelijk beeld wil schetsen, maar het komt allemaal zo bot over. Ik zou nog steeds een beetje hoop hebben deze week.

ICSI is niet niks, maar zoals Merel al zegt: je hebt dan een duidelijk doel voor ogen.

Merel, test jij ook met ovutesten? Zo ja, geven die iets anders aan dan de echo's? Of heb je het alleen uitgerekend en gevoeld? Volgens mij komt je ei nl na de ovupijn (als je die hebt).

Hier is het nog rustig. Ik hoop dat mijn mannetje deze week een afspraak wil maken. Ik moet wel zeggen dat toen we van de week aan het klussen waren, voor het eerst sinds de slechte zaaduitslag, ik me heel raar voelde. Al die keren ervoor dacht ik telkens: "misschien wordt dit hem wel". Nu dacht ik alleen: "we klussen wel, maar ik hoef er niks van te verwachten". Dat vond ik een vreemde gewaarwording. Hebben jullie dat ook gehad?

Liefs Mia

14. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Nee, wij hebben nog nooit een behandeling gehad..Ik heb tot de zondagochtend vroeg ovutesten gebruikt en daarna niet meer. Ik ben de dinsdag, terwijl ik de maandagavond zere tepels had gaan tempen en had toen een normale temp en de dag erna tot aan nu een hoge temp oftewel dat mijn ei echt is geweest. Ik verwacht dan ook dat ik volgende week maandag/dinsdag ongesteld moet worden of niet (wat ik natuurlijk hoop)...

Mrs Mia, ik heb dat ook. toen wij de eerste keer hoorde van de slechte zaaduitslag zei iedereen, oh het is een momentopname en de volgende keer is hij gewoon goed, terwijl het voor mij wel juist een wat gevoel van rust bracht, puur omdat ik al die tijd heb geweten dat er iets niet goed was en dat dit werd bevestigd. Ik verwacht er nu niet veel meer van, dat is wel fijn want dan kan het (als het spontaan gebeurd) altijd meevallen...

Over wat voor uitslagen praten jullie? De verschillen zeg maar, tussen 1ste/2de/3e keer? Denken jullie dat ziekte (weliswaar waarschijnlijk zonder koorts) en de avond voordat je zaad inlevert geklust te hebben, invloed heeft op de uitslag?

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Wij hebben pas 1 zaaduitslag achter de rug. Ik geloof dat we nu weer 3 maanden moeten wachten voor een volgende. Maar mijn mannetje wil in juli eerst nog wat feesten, dus die 3 maanden gaan daarna pas in.

Het heeft nl wel degelijk invloed of je in die 3 maanden koorts hebt gehad/ bent ziek geweest. Je moet ook echt zeker 3 dagen voor het inleveren geen zaadlozing gehad meer hebben, want dat kan de kwaliteit drastisch verminderen. Daarnaast heeft alcoholgebruik (en evt. drugsgebruik) een grote invloed.

Ik heb ergens nog hoop voor een betere uitslag de volgende keer, aangezien wij veel verjaardagen en feestjes gehad hebben de afgelopen maanden. Mijn manntje drinkt door de week nooit, maar als we een feestje of zo hebben kan hij wel wat dieper in het glaasje kijken ;)
    Daarom willen we pas een nieuwe zaadtest 3 maanden na eind juli. Dan kan hij die 3 maanden weinig tot niets drinken. Hij heeft daar geenprobleem mee, maar wilde die feestjes in juli niet "missen". Aangezien het traject daarna waarschijnlijk al zwaar genoeg wordt vind ik dit prima. Het is tenslotte al zo'n grote domper voor hem dat het zaad van slechte kwaliteit is.

Ik ga er trouwens niet van uit dat het zaad veel beter wordt hoor, maar wie weet goed genoeg voor IUI.

Liefs Mia

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Even een vraagje: hebben jullie trouwens tegen mensen verteld dat het zaad slecht is?

Mijn mannetje wil dat liever niet, maar ik denk dat als we eenmaal die molen ingaan ik het toch wel tegen een paar mensen wil vertellen...

17. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Merel, test jij ook met ovutesten? Zo ja, geven die iets anders aan dan de echo's? Of heb je het alleen uitgerekend en gevoeld? Volgens mij komt je ei nl na de ovupijn (als je die hebt).

Hier is het nog rustig. Ik hoop dat mijn mannetje deze week een afspraak wil maken. Ik moet wel zeggen dat toen we van de week aan het klussen waren, voor het eerst sinds de slechte zaaduitslag, ik me heel raar voelde. Al die keren ervoor dacht ik telkens: "misschien wordt dit hem wel". Nu dacht ik alleen: "we klussen wel, maar ik hoef er niks van te verwachten". Dat vond ik een vreemde gewaarwording. Hebben jullie dat ook gehad?

Liefs Mia[/quote]

Hoi,

Ja, ik heb getest, maar ik werd er niet wijs van en compleet gestresst op den duur. Er staat in de beschrijving van het zhuis dat je iedere ochtend moet testen en je moet bellen als je een licht streepje ziet. De test is pas positief bij een donker streepje, maar je moet wel bellen. maar omdat het de 1e keer was en ze je cyclus nog niet kennen heb ik 2 inwendige echo's gehad. Dus volgens mij ben ik het vruchtbaarst 2 dagen nadat ik mn eisprong voel. Ik ben toen vrijdags voor echo geweest en moest zaterdag bellen, toen had ik weer alleen een licht streepje, om af te spreken wat te doen. We hebben toen besloten om zondag te insemineren. Die dag heb ik niet meer getest, want de afspraak was toch gemaakt.
    Toch denk ik dat je met die testen best een eind komt om je vruchtbare dag te bepalen. Als je 12 uur na een positieve test 'klust' ( stom woord trouwens) dan zit je wel ong goed, lijkt me.

Wat betreft 'klussen' zonder verwachting, volgens mij is dat wel beter. Dan blijf je relaxter. Het blijft een nutteloos idee hoor, maar niet verwachten geeft wel rust!

18. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat vind ik een moeilijke...

Ik heb het wel tegen een paar mensen verteld, je moet uiteindelijk wel, maar het voelt wel een beetje als verraad aan mn vriend, het is echt wel een item voor een man, slecht zaad. Maar je kan het moeilijk verbergen.

Het is echt lastig hoor, van mensen waar je veel begrip van verwacht krijg je het niet en andersom. Plus dat er ook reacties zijn van: Je moet het gewoon lekker veel doen, en meer van dat soort dingen, daar word ik dus echt :x pissig van. Want als je niet in deze situatie zit, lijkt het altijd makkelijker.
    Gisteren met de voetbal dronk mijn vriend niks, sinds het slechte zaad geen alcohol meer, maar mensen blijven dan aandringen, doe niet zo ongezellig, ben je ziek, saai hoor! Dan zit ik me echt op te vreten en heb ik echt de neiging om heel hard te schreeuwen! :)

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Merel, ja "klussen" (inderdaad stom woord, hi, hi) zonder verwachting is ergens ook wel relaxed, zoals het nog was toen ik aan de pil was. Gewoon lekker klussen omdat je er zin in hebt!

Ik heb de vorige ronde ook ovutesten gebruikt. Aangezien ik een zeer lange cyclus heb, het duurde 61 dagen, heb ik over veel staafjes heen geplast. Ze hadden bij mij allemaal een heeeeeel licht streepje, aangezien er altijd wat LH in je lichaam zit. Ik dacht: ik heb helemaal geen ei en vlak daarna kreeg ik ineens een donkerdere streep te zien. De dag erop was hij even donker als de teststreep en de dag daarna werd hij lichter. Aan het einde van die 3e dag heb ik het nog eens gedaan en toen was hij weer weg.
    Ik geloof dat je ei komt 12 tot 24 na de positieve (donkere) test. Naar mijn idee is hij toen de ochtend van de 3e dag geweest. Mijn buik was al 2 dagen aan het rommelen en toen trok het ineens weg.

Volgens mij zijn die testen inderdaad best goed. Alleen jammer voor mij dat het zo lang duurt voorda ik een positieve in mijn handen heb....

Groetjes Mia

20. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Echt lastig dat precies in de zomer, tijdens alle feesten etc, je in dit proces zit. Ik voel me dan zo stom, dat ik dan zeg: ja eerstnog dat feestje etc. Dan voel ik me schuldig omdat je toch heel graag een kindje wil. Maar dan denk ik ook weer, wat is nu 3 maanden op een heel leven?
    En in het najaar kan het niet want dan komt de kerst er aan en dan is het weer pasen. Zo blijft het he?
    En dan denk ik ook ( maar dat is echt heel stom) als we dan toch ICSI moeten doen, dan maar liever in het najaar, voor het geval ik opzwel door de hormonen.
    Zo stom en dubbel!
    aan een kant denk ik: feestjes kunnen me gestolen worden en aan de andere kant denk ik: alles wordt waarschijnlijk nog moeilijk genoeg, laten we nog maar even ongedwongen genieten van het een en ander.

Share This Page