Wij hebben het alleen tegen mensen verteld die ons dichtbij staan en met wie wij ons verhaal goed kunnen delen...En aan onze beide ouders natuurlijk. als blijkt dat de volgende uitslag ook zo drastisch slecht is, weet ik niet of ik het nog geheim kan houden tegen veel mensen..Het doet zo'n pijn om de ene na de andere te horen zeggen, "wij moeten jullie iets vertellen"..En dat is (helaas) nu aan de gang..Wij waren samen met een ander stel de eerste die waren begonnen (bleek overigens achteraf pas), en inmiddels zijn al 3 stellen zwanger, waarvan 2 binnen een maand en het andere stel wat ook zolang al bezig was.. Mrs Mia ik begrijp wat je bedoeld, want zo krijg je maar 8 of 9 keer de kans om zwanger te raken in een jaar ipv 12 bij een gem stel...Balen hé? Mijn hubbie is een gezelschapsdrinker, zodra er vrienden over de vloer zijn, pakt hij een flesje bier. Doordeweeks niet hoor, alleen met het voetballen nu is dit wel lastig en drinkt hij gewoon een pilsje mee..
Ja, precies zo gaat het! Zo'n lange cyclus lijkt me ook echt een ramp. Dan heb ik het echt getroffen met 26 dagen. En dan vind ik het af en toe al wat, dat ga ik nu wel ff beter relativeren! Ik ben meestal wel blij voor anderen als het lukt, maar je voelt jezelf dan ook rot. Ik vind het alleen moeilijk dat mensen die dichtbij je staan en weten in welke situatie je zit, heel enthousiast gaan vertellen wie er zwanger is en hoe leuk het wel niet is dat die en die opa of oma worden. Dan denk ik: Denk Na! Maar ik zeg dan niks.
Hoe doen jullie het eigenlijk met je werk? Ik heb het vorige maand verteld omdat ik naar het ziekenhuis moest voor een laparoscopie en er dan hopelijk meer begrip zou zijn. Aan 1 kant is dat er wel, aan de andere kant ook niet.
Na de hersteloperatie van mijn man, kregen wij van de uroloog in eerste instantie goed nieuws. Er waren weer levende zaadcellen. Snel alles regelen om in te vriezen, omdat je niet weet wanneer de verbinding eventueel weer dicht kan gaan en toen kwam de klap. Geen levende zaadcellen meer. Door de medische technieken kunnen ze op verschillende manieren alsnog zaadcellen krijgen. Zoek ook eens op mesa/pesa of tese. Ons laatste redmiddel was tese en maar liefst veertien rietjes ingevroren met levende zaadcellen. In februari begonnen met eerste icsi behandeling. slechts 1 goede eicel weten te broeden, maar dit was genoeg. Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van ons eerste kindjes. Al met al is de hele behandeling ontzettend meegevallen.
Ja echt? Hebben ze bij jou man ook nooit gekeken naar het uiteindelijke resultaat van de hersteloperatie? Ik ben dus zo bang dat het zaad alleen maar slechter wordt.
Dank je wel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dus blijf hoop houden. De medische wereld is erg ver en er is van alles mogelijk. Natuurlijk hebben er hier eerst ook wel wat traantjes gevloeid. Eerst goed nieuws, daarna slecht nieuws en nu gaat het super. In eerste instantie leek alles goed, maar dus niet. Op echo was er niks te zien en leek er niks de levende zaadcellen in de weg te staan, maar ze kwamen toch niet naar buiten. Wij zijn overigens via onze arts in wirdum uitgeweken naar dusseldorf voor de icsi. Hierdoor is het bij ons een iets minder klinisch verhaal geworden, omdat dit niet echt een ziekenhuis gevoel met zich meebracht.
Hallo meiden! Ben je even werken en dan kun je gelijk een hoop bijlezen Maar dat vind ik alleen maar leuk! Beter dan geen reacties toch? Allereerst: foofur, Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij houden van deze succesverhalen. Verhip, vervelend he, van die lange cyclussen, om gek van te worden! Ik had nu al in ronde 5 kunnen zitten en zit pas in ronde 3. aar ja, we kijken het dus nog maar even aan. Met dit slechte zaad erbij zal ik toch wel aan de hormonen moeten. Ik vind het moeilijk om helemaal niks te zeggen tegen mensen. Maar het is nu nog te doen. Als we eenmaal echt in die molen zitten en ik vaker naar het ziekenhuis moet zal ik op mijn werk wel iets moeten zeggen. Op zich heb ik wel het idee dat ik het daar kwijt kan. Tenslotte heeft een van mijn bazen zelf een IVF tweeling. Ik vind het vooral moeilijk omdat mijn mannetje tegen niemand iets wil zeggen. Ik snap het wel van hem, maar ik denk dat je zo iets niet heel lang geheim kan houden. We hebben al wel besloten dat, als we eenmaal bij een arts geweest zijn en meer info hebben, ik het tegen mijn ouders ga vertellen. Ik kan dat nl niet te lang verzwijgen. Hij wil het zijn ouders nog niet vertellen, maar dat vind ik ook aan hem om dat te doen. Het moeilijkste is dat iedereen weet dat ik heel graag kinderen wil en dat ik er helemaal klaar voor ben. Daarom komen er steeds meer vragen.... om gek van te worden! Helemaal omdat de halve vriendenclub wel zwanger is en nog binnen twee maanden ook (ik heb al van 8 stellen "goed" nieuws gekregen sinds februari). Daarom ben ik erg blij dat ik hier wel mijn hart kan luchten en mensen je begrijpen Liefs Mia
Hey Allemaal , noui is weer even geleden dat ik hier ben geweest. Afgelopen maandag terug geweest naar de uroloog. Er was niks te vinden het is nu alleen nog wachten op de DNA test. Waarschijnlijk ligt het hieraan. Wel was de zaad deze keer van iets betere kwaliteit en zullen we waarschijnlijk as donderdag bij de fertiliteitsarts te horen krijgen dat er icsi gestart zal worden. Dat zei de uroloog. NOu ik ga weer proberen het hier een beetje te volgen. Maar ja druk geweest met onze winkel en de bruiloft dus dan schieten dingen er weleens bij in. Liefs Silvana
Hier van mij ook nog even een kort berichtje. Vandaag contact gehad met het ziekenhuis. Ze adviseren ICSI. Dus we hebben iets om over na te denken. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!
He Merel, Had je verwacht dat het ICSI zou gaan worden? Of kwam het als een schok? Succes met jullie stof tot nadenken. Verhip, ik zie dat jij weer bijna een afspraak hebt: succes! Groetjes van Mia
Ja ergens hadden we ICSI wel verwacht, je hoopt toch dat het zaad beter wordt, maar het zhuis zei dat ze eerder dachten dat het slechter zou worden dan beter. Dat hadden we niet verwacht. Toen ik vroeg of er ook niet naar 'de leidingen' gekeken moest worden ivm littekenweefsel etc na de hersteloperatie van mijn vriend zeiden ze dat dat niet nodig was aangezien er wel zaad is gevonden. Ik vind dat toch een beetje raar! Maar goed. We bevinden ons allemaal in een beetje rare situatie als je het goed beschouwt!
Wij moeten dinsdag inderdaad zaad inleveren en hebben we een afspraak bij de uroloog..Maar ik ben tot nu toe nog steeds niet ongesteld..! En heb toch echt al sinds 9 juni s'avonds, nu 13 dagen geleden zere tepels...Dit heb ik nog nooit gehad, heb ook een rare streep over mijn buik lopen maar goed, afgelopen vrijdag toch maar eens een test gedaan, maar negatief! Dus voorlopig, tot vrijdag hebben wij afgesproken, ga ik niet meer testen en gaan we dinsdag dus ook gewoon zaad inleveren en naar de uroloog voor een intake.. Vind het wel raar en spannend zeg Hoe is het verder met jullie?
He Verhip, Rot periode is dat he, als je van alles voelt en test is negatief etc. Je houdt toch hoop! En het is zeker moeilijk om niet te testen. Wel prettig dat jullie naar de uroloog gaan. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik heb voor mn ongesteldheid altijd een week daarvoor zere borsten, maar die heb ik nu niet. Dat vind ik ook vreemd!
Nou, het is weer zover. Het is over en uit, de gyn zal wel gelijk hebben. Ik kan niet spontaan zwanger raken, ben vanochtend weer ongesteld geworden..
Oh wat rot voor je! Ik leef met je mee. In ieder geval ben je van die onzekerheid af, maar dat helpt je niks verder he! Volgende stap IVF/ICSI of eerst afwachten wat de uroloog zegt?
He Verhip, wat vervelend zeg! Zeker als je even over tijd bent krijg je toch weer hoop. Dat is heel logisch en hebben we allemaal wel denk ik. Gewoon dinsdag lekker naar de uroloog en kijken wat hij zegt. Probeer het positief te bekijken en bedenk dat het fijn is dat er stappen ondernomen worden (hoe moeilijk dat ook is). Hier alles oke. Ik had gister een positieve ovulatietest, dus deze cyclus gaa op 41 a 42 dagen uitkomen Dat is alweer een hele verbetering. Natuurlijk even goed "geklust", mar of het werkelijk zin heeft.... het was in ieder geval leuk Merel, heb je al een volgende afspraak gepland of hoe gaat het vanaf nu in zij werk? Verhip, succes morgen! Groetjes van Mia