Help , Slecht zaad ! Wie weet er meer van

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Syl20, May 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Verhip, je bent niet egoistisch hoor! Hier kun je juist goed kletsen over je gevoelens. En voor anderen is het alleen maar fijn om te lezen dat er meerderen in hetzelfde schuitje zitten.
    Ik hoop voor je dat morgen wat oplevert.
    Hoe heb je trouwens dat eerste zaadonderzoek laten doen? Via de HA of was je al bij een gyn?

Ons zaadonderzoek ging via de HA en toen moest ik de boel op maandag inleveren en kreeg ik op vrijdag al de uitslag. Ik weet alleen niet zo goed wat het verschil is tussen een gewoon onderzoek of een uitgebreid onderzoek. Ik neem aan dat dit een gewone was. Het ging in ieder geval best snel.

Dan nog ff over ICSI of IVF. Wij zijn nog niet zo ver dat we voor een keuze staan of zo. Maar persoonlijk vind ik er niet zo veel verschil meer in zitten. Ik snap dat je bij ICSI de natuur meer dan een handje helpt, maar ik ben gewoon erg blij dat dat tegenwoordig kan. Voorde rest zijn de kansen op zwangerschap volgens mij gelijk en dat vind ik wel belangrijk om te weten.

Iedereen succes ermee! En Verhip: jij al helemaal succes morgen!

Liefs van Mia

2. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Wij zaten al bij de gyn omdat het bij mij niet normaal verloopt, in eerste instantie niet om het zaad te testen...Maar goed, achteraf gezien wel blij dat ze dat hebben gedaan..

Volgens mij is het vershcil dat bij een uitgebreid onderzoek direct gekeken wordt hoeveel er na bewerking over blijven voor ivf of icsi..

3. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Zo, had even een hoop te lezen. De keuze ICSI/IVF maken ze idd na het bewerken vh zaad. Anders zou je een hele behandeling voor niks hebben gedaan.
    En wat betreft dat egoisme, maak je er niet druk om. Als we daar iedere keer elkaar excuses over moeten maken, blijven we bezig. We moeten gewoon blij wezen dat we het kunnen delen op deze manier en elkaar op de hoogte kunnen houden. Het is voor ons allemaal leerzaam waarschijnlijk. En daarbij zitten we iedere keer in een andere periode van het traject, dus vangen we elkaar toch gewoon een beetje op!
    Ik heb ook tegen mn baas gezegd waar we mee bezig zijn: begrip 0%. Maar ga me er niet druk over maken.

Verhip: succes vandaag he!

Groetjes

4. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Miepie: Bij ons hebben ze alleen zaad en bloed onderzoek gedaan. Ik heb een echo voorgesteld, want ik dacht miss zit er wel een verstopping ofzo, je weet het niet, maar dat vonden ze onzin in het zhuis.

5. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Net zaad ingeleverd..is dat bij jullie hubbies ook zo weinig? Net een eetlepel vol ong?

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha, Verhip! Dat is echt herkenbaar!
    Ja, bij ons wel. Wij vinden het ook altijd zo weinig. In bed lijkt het veel meer, zeg maar. Klinkt een beetje raar, maar goed.

7. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Net terug..

Mijn hubbie heeft een echo gehad, maar daar zag de uroloog niets vreemds. We moeten 9 juli terug voor de zaaduitslag en deel van bloedonderzoek. Twee andere bloedonderzoeken moeten naar Nijmegen en Rotterdam, voor DNA ofzo. Hebben jullie dat ook gehad? Wat onderzoeken ze dan?

Nu weer afwachten...

8. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Misschien heb je hier wat aan.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Nog niks verder dus, Verhip :-? Wij hebben (nog) geen DNA-onderzoek gehad, ga er eigenlijk vanuit dat dat in het AMC wordt gedaan in augustus.

Merle, wat raar dat ze geen echo willen maken. Veel voorkomende oorzaak zijn spataderen, en die kunnen ze met een echo zien....

10. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Wat vreemd dat iedere aanpak van verminderde vruchtbaarheid anders verloopt, vinden jullie dat ook niet?

Die echo deed hij naast een hele vragenlijst..

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ja, inderdaad raar :-? Misschien dat het wel scheelt dat ik een heel regelmatige cyclus heb en een duidelijke eisprong... ze hebben gelijk mijn mannetje gebombardeerd met onderzoeken en nou pas (meer als extra check of alles idd klopt hier) heb ik een echo en bloedonderzoek.
    Ik las wel dat ze voor ICSI sowieso chromosomenonderzoek doen, dus dat zal dan in het AMC nog wel gedaan worden....

Blijf het maar raar vinden dat jullie geen echo krijgen, Merel. Mijn man heeft er 2 gehad; een scrotumecho en een prostaatecho (maar niks gevonden).

12. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Wat is het verschil tussen die 2 echo's?

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ik vind het ook raar. We moeten volgende week weer voor een afspraak, om in het IVF traject te komen, maar ik ga het nog een keer vragen. Of we moeten terug gaan naar de uroloog die ook de hersteloperatie heeft gedaan.
    Wat een gedoe eigenlijk he, meiden!
    Zoveel om over na te denken!
    Die DNA onderzoeken duren echt heel lang, volgens mij. Het duurt drie maanden tot een half jaar voordat je uitslag krijgt.
    Wij hoeven geen DNA onderzoek, omdat duidelijk is waardoor het slechte zaad is ontstaan. Maar de wachttijden bij klinische genetica zijn erg lang, geloof ik.

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Bij de scrotumecho maken ze uitwendig een echo van de ballen (zoeken ze naar verstoppingen, spataders) en de prostaatecho is anaal en daarbij kijken ze naar de prostaat (of er geen cystes op zitten ofzo). Niet heel fijn gevoel volgens mijn man, die laatste ;).

Ik heb vandaag een echo gehad en de uitslagen van mijn bloed, ben helemaal "normaal" ;) (op een wat verhoogd FSH na).
    Heb aan de gyn gevraagd of we dat chromosomenonderzoek nog gaan krijgen en aangezien dat volgens haar standaard is voor ICSI heb ik alvast het formulier meegekregen zodat we dat vast kunnen laten doen. Nou Miepman nog zover krijgen dat ie weer bloed gaat laten prikken ;).

15. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He hallo!

Alles oke met jullie?

16. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    vraagje:
    Als jullie mochten kiezen bij IVF/ICSI behandeling voor het terugplaatsen van 1 of 2 embryo's, wat zouden jullie dan kiezen en waarom?

17. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    He Merel,

Hier gaat alles wel ok. Ongi al weer paar dagen weg, maar het duurt nog zo lang totdat we weer voor het echie klussen...Belangrijker en spannender vind ik de uitslag die we volgende week woensdag gaan krijgen, hoe slecht/goed is het zaad werkelijk... En ik hoop zo dat de uitslag is: We kunnen IUI proberen, zie zo op tegen ICSI / IVF..

Hoe is het met jou?

Mijn eerste ingeving is 2 embryo's, puur omdat ik dan het idee heb dat we meer kans maken...

18. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Verhip, lijkt mij ook erg spannend die uitslag! Laten we allemaal voor je duimen.

Merel, lijkt mij een moeilijke keuze. Als ik mocht kiezen IVF met twee eitjes.

Hier alles rustig. Ik wordt waarschijnlijk een dezer dagen ongesteld. Wel gek als je bijna zeker weet dat je het gaat worden, omdat het zaad niet goed is.... Die andere keren was ik erg aan het hopen, dat doe ik nu enkel een heeeeeel klein beetje (ja, hoop moeten we altijd houden he ;) )
    Verder gaat mijn vriend volgende week eindelijk het ziekenhuis bellen, dus dan weet ik hopelijk meer hoe het verder gaat.

Vraagje: hebben ze bij jullie gelijk al andere stappen ondernomen na het eerste zaadonderzoek? Of wachten ze eerst een tweede onderzoek na 3 maanden af?

Groetjes van Mia

19. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Nou gelijk wil ik niet zeggen, tijd tussen de 2 onderzoeken (eerste en deze nu) is bijna 2 maanden. Wel al doorverwezen naar uroloog, ze zeggen wel beide dat ze pas iets kunnen concluderen als het meerdere malen achter elkaar slecht is...

20. verhip

verhip Fanatiek lid

Aug 23, 2007
    1,463
    0
    0
    Op hoeveel dagen zit je nu Mrs Mia?

en waarom pas volgende week? Wil hij even rust?

Share This Page