Ik zit nu op dag 38 van mijn cyclus en heb vorige week maandag mijn ei gehad. Verwacht dat ik deze zondag of maandag ongesteld ga worden, dag heb ik een cyclus van 40/41 dagen en daar ben ik best blij mee Mijn temperatuur was ineens omlaag vandaag, dus dat is ook niet zo'n goed teken... maar ja, nu ben ik er op voorbereid dat ik niet zwanger zal zijn. Waarom nu pas.... het zit bij ons een beetje raar in elkaar: ik ging naar de HA vanwege mijn rare cyclus. Maar hij wuifde mijn probleem weg (ik moest nog maar even wachten) in de tussentijd kon het zaad van mijn vriend wel nagekeken worden. Ik vond dit een rare gang van zaken, maar ja, als hij het aanbied, waarom niet toch?! Toen bleek het zaad erg matig te zijn, maar omdat mijn vriend niet bij mijn huisarts zit werd hij met zijn resultaten terug verwezen naar zijn eigen huisarts. Geen probleem op zich, maar mijn vriend werkt op hetzelfde gezondheidscentrum als zijn HA, en hij wilde daar niet heen. Hij wilde zelf een afspraak met de fert.arts maken. Hij beweert ook dat er eerst een tweede test gedaan moet worden voordat ze andere dingen (oorzaken bij hem of evt mij) gaan onderzoeken. Was dat bij jullie ook zo? En aangezien hij nog een feestweek heeft over twee weken, wil hij pas vanaf dan 3 maaden gaan tellen voor het tweede zaadonderzoek. Dat is deus ook de reden dat hij volgende week pas gaat bellen ...... Dit is allemaal zijn besluit hoor, als het aan mij had gelegen ahd hij twee weken geleden al gebeld. Aangezien hij een medisch beroep heeft en ik niet, geloof ik hem daar maar in
Sorry voor het lange verhaal net Zat er bij jullie maar 2 maanden tussen de verschillende zaadonderzoeken? Dat is alweer korter dan 3! Ik hoop dus ook dat we al wel andere onderzoeken kunnen krijgen in die 2 of 3 maanden wachten op het 2e zaadonderzoek. Groetjes Mia
Hallo Allemaal, Wij hebben ook te kampen met slecht zaad. Na verschillende onderzoeken gaan we voor ICSI. Bij ons speelt erfelijkheid een rol, dus behandelingen voor de man zijn er helaas niet. Op welke termijn we gaan beginnen is nog niet duidelijk, maandag horen we meer hierover! Groetjes K
Hoi Kuikentje, Wat vervelend voor jullie! Nog even wachten tot maandag dus... spannend. Hou je ons op de hoogte? Groetjes Mia
Wel vervelend dat hij in hetzelfde centrum werkt als zijn huisarts, maar ik heb het idee dat paar keer goed op stap echt niet zoveel invloed heeft op het zaad...kan aan mij liggen, maar zoals ik van de gyn/andere personen begrijp.. De gyn zei dat we ervanuit kunnen gaan dat het tweede zaadonderzoek niet veel beter zal zijn, dus dat de uroloog daarom allerlei extra onderzoeken tegelijk doet met het tweede zaadonderzoek om zo niet onnodig lang te wachten op allerlei extra onderzoeken... Vind het wel vervelend dat ze mij niet verder onderzoeken, want bij mij duurt iedere cyclus zo ontzettend lang! Kuikentje, hoe slecht was het zaad? En uit welk onderzoek blijkt dat het erfelijk is? Mijn hubbie heeft bloed laten prikken wat naar Rotterdam en Nijmegen ging en dat zou heel lang wegblijven, zegt dat iets over de erfelijkheid?
Verhip, bedankt voor je antwoord op mijn vragen. Ik dacht al dat ze tussen de twee zaadonderzoeken al wel andere dingen zouden gaan onderzoeken. Ik hoop dus dat dat bij ons ook zal gebeuren, maar volgende week hoop ik meer te weten... Ik snap dat je het erg vervelend vindt dat ze jou verder niet onderzoeken, Mijn cyclus is ook niet zoals het hoort en daar wordt je behoorlijk onzeker van. Maar misschien moet je het zo maar zien: als het zaad enkel geschikt is voor IVF of ICSI dan wordt je vanzelf onderzocht omdat je dan dat hele proces moet ondergaan. Je krijgt dan hormonen en zo, dus dan maakt het ook niet meer uit of je een lange cyclus hebt toch? Ik weet er niet veel van, maar ik weet wel dat ze Nijmegen die erfelijkheidsonderzoeken doen... Groetjes Mia
hallo allemaal.... wat fijn om dit forum te vinden. mijn vriend zijn zaad was ook zeer slecht. Hij had 0,4 miljoen..... hier schrokken we erg en waren heel teleurgesteld... Toch hebben we wel ons eerste iui gehad! maar toch hebben we weinig hoop vanwege de slechte kwaliteit... moet dinsdag ongesteld worden dus afwachten... doei doei groetjes ignacia
Ignacia, wat vervelend voor jullie! We zullen allemaal duimen vor jullie eerste IUI! Misschien een beetje een domme vraag, maar was het zaad eigenlijk wel goed genoeg voor IUI? Ik dacht nl dat ze onder de miljoen al overgingen op ICSI. Of hebben jullie besloten om geen ICSI te doen, dat kan naturlijk ook. Hoe lang moet je nu nog wachten? We hopen met jullie mee hoor. Succes ermee. Liefs Mia
het eerste zaadonderzoek was het 6 miljoen en de tweede keer 5 miljoen... vandaar dat we over gingen op iui..... de gyneacoloog had de inseminatie al gedaan voordat ze de uitslagen van het zaad van de ochtend zag...... want normaal gesproken insiminiren ze niet onder de 1 miljoen... eigenlijk baal ik wel een beetje want je hebt maar zes pogingen en heb het idee dat we er nou eentje hebben weggegooid.... maar we wachten dinsdag af..er hoeft er maar eentje te zijn............ groetjes ignacia
Ignacia, dat is wel een verschil zeg! Ik snap dat je erg geschrokken betn. Maar inderdaad: er hoeft er maar eentje goed te zijn toch?! Nog even in spanning afwachten tot dinsdag.... Succes ermee! Groetjes Mia
Nog drie nachtjes slapen en we weten of het zaad echt slecht is of dat het toch een slechte momentopname is geweest..pff, wat zie ik op tegen woensdag! Ik wil de uitslag heel graag weten, als het maar goed is...maar als de uitslag niet goed is, dan blijf ik liever in onzekerheid, hoop dat hij goed genoeg is voor iui, dan gaat het nog op een redelijke natuurlijke manier.. En Mrs Mia heeft je hubbie al gebeld of wanneer ging hij dat doen?
Verhip, ik kan me goed voorstellen dat je in spanning zit! Ik zal voor je duimen dat het goed genoeg is voor IUI! Je moet de komende twee dagen gewoon lekker druk bezg blijven met andere dingen, dan gaat de tijd snel Mijn mannetje heeft nog niet gebeld. Hij beloofde me dat hij dat deze week zou doen. Maar dat zal dan wel niet morgen zijn, hem kennende, ha, ha. Ik wil gewoon graag dat hij/wij een afspraak maken. Die afspraak hoeft nog niet eens a la minute, want eind juli gaan we eerst lekker op vakantie, maar ik wil gewoon dat die afspraak er staat, zodat we ergens mee kunnen beginnen en ik ergens naar uit kan kijken. Ik laat het je weten als hij heeft gebeld! Succes met wachten! Liefs Mia
Heb net geprobeerd de uitslag te krijgen via poli urologie, maar die geven ze niet...dacht dat het misschien wel mogelijk was, maar helaas
Hoi Verhip, We hadden maar 200.000 (levende) zaadjes na de opzwemtest. Er is geen echte test waardoor de erfelijkheid kan worden bepaald. Omdat het nergens anders aan ligt (mijn man is door uroloog uitvoerig onderzocht) en hij verder niet rookt/drinkt of ongezond leeft en het feit dat twee broers en ooms er ook last van hebben is de conclusie op erfelijkheid uitgekomen.
Hee Verhip! Succes woensdag! Hopelijk is de uitslag nu beter. Er is voor lange cycli ook een middeltje. Teunisbloemolie. Elke ochtend 1 pilletje, dat zou een regelmatigere cyclus kunnen bewerkstelligen.. Succes!
Oh oke, ben wel benieuwd wat voor bloedonderzoeken er in die andere ziekenhuizen worden gedaan... Ben deze ronde overgegaan naar de kruidvat vitaal zwanger, hopelijk werkt dit..anders ga ik de volgende ronde teunisbloemolie proberen.. Thanks voor de tip.
He Kuikentje, wat naar dat er na die opzwemtest maar 200000 overblijft. Je zegt dat er geen erfelijkheidstest is, maar die is er toch wel? Vrienden van mij werden gestest (hij dan) op de erfelijkheid voordat ze ICSI gaan doen. Maar als je zegt dat broers en ooms het ook hebben, dan lijkt het mij inderdaad erg waarschijnlijk dat het in de genen zit. Verhip, heel veel succes morgen! Nog maar een nachtje slapen... Hier verder alles oke. Ben gister ongesteld geworded en heb nu een cyclus van 41 dagen gehad, dus het gaat de goede kant op! Ik ben zelf niet zo'n fan van die Teunisbloemolie (toen was mijn cyclus 61 dagen), gebruik nu Menodorondruppels van Weleda. Voor mijn gevoel werken ze dus ik ga er nog ff mee door Groetjes van Mia