Lieve allemaal , Onderstaande vraag ook gesteld aan de verloskundigen hier op het forum maar voel me zo ontzettend onzeker dat ik de vraag vast aan jullie stek en hopelijk herkent iemand dit .. Maak me zo zorgen Ik verlies regelmatig afscheiding maar vandaag verloor ik ineens een grote hoeveelheid water crème achtige afscheiding , ben toen naar het toilet gegaan te plassen en geprobeerd te defeceren want heb wat last van obstipatie , toen ik afveegde had ik ineens enorm veel dik eiwit achtig rekbaar slijm op mijn toiletpapier zeker wel 10 cm en behoorlijk dik , ik heb niet meer druk dan anders uitgeoefend tijdens toiletgang.. Ik maak me nu behoorlijk zorgen om bovenstaande , er gaat van alles door mijn hoofd ben bang dat ik misschien wel vruchtwater ben veloren of een deel van de slijm prop ? Of maak ik mij onnodig zorgen ? Normaal verlies ik kleine hoeveel heden water crème achtig afscheiding en af en toe iets slijm .. Ik voel sinds een week de kleine af en toe , soms een plopje en soms wat meer ook net nog wel de kleine even gevoeld Alvast bedankt voor het lezen
Klinkt als gewoon slijm hoor. Ben net iets verder dan jij en heb het ook geregeld. DE slijmprop, die ziet er toch wel kenmerkend uit. Google maar eens op 'afbeeldingen'. Bij de eerste werd in ingeleid en heb nooit een prop gezien, maar toen ik aan het einde liep van onze tweede wist ik zeker dat wat ik zag DE slijmprop was en niet gewoon slijm... Echt anders. En zelfs al zou je een deel van je slijmprop verliezen, dan groeit die gewoon weer aan als het je tijd nog niet is.
Ik ben ook een deel verloren, heb een echo gehad en alles zag er goed uit. Zolang je geen pijn hebt (pijnlijke harde buiken) is er niks aan de hand zei de gyn tegen mij..
ik verloor mn slijmprop en dat zag er zo uit als een half gedroogde pruim.. niet rekbaar, niet doorzichtig, maar veel oud bloed erdoor..
Het belangrijkste is volgens mij dat de slijmprop weer gewoon aangroeit. Als je zo onzeker bent zou ik gewoon even met je eigen verloskundige bellen, die kan je hopelijk geruststellen.
Dat klinkt als gewone afscheiding. Die kan tijdens je zwangerschap behoorlijk meer zijn heb ik ervaren... Niks om je zorgen over te maken!
Bij de echte slijmprop zit wat bloed. Mocht je m zijn verloren, zou hij weer aangroeien maar ik denk niet dat dit het geval is.