De titel zegt het al.... Ben beetje aan einde van mijn latijn omdat onze 2,5 weken oude zoon elk uur komt snachts. Hij krijgt namelijk (denk ik) niet genoeg binnen omdat hij na een paar minuten aan de borst in slaap valt en niet meer wakker te krijgen is. Ik verschoon hem, stimuleer heb door hem te knijpen en te kriebelen maar zonder reslutaat. Ik laat ook eerst de melk na de tsr laten weglopen zodat hij harder zijn best moet doen en de vettere voeding krijgt...maar hij ligt gewoon na 5 min. prinsheerlijk te slapen tot het uur voorbij is en wil dan weer drinken....Overdag is het iets beter, dan laat hij er 2 uur tussen en soms wat meer. In het begin liet hij er snachts wel rond 3 uur tussenzitten, maar lijkt steeds minder te worden...Hij komt wel goed aan. Ik heb mijn andere 2 kinderen zonder enig probleem en/of moeite 7 maanden full time borstvoeding gegeven dus dit is wel een beetje een tegenvaller...zeker omdat ik dus ook gewoon nog een gezin met 2 kleintjes heb, heb ik mijn slaap hard nodig. Iemand tips???
He meid, pittig voor je! Super pittig, en slopend! Maar het hoort er (vaak ) wel een beetje bij... Hij heeft ook nog geen dag-nachtritme waardoor hij 's nachts vaker komt. En hij gedraagt zich net zoals in de buik steeds een slokje en dan weer lekker dommelen. Het is voor hem natuurlijk super dat je hem dat kunt bieden nu. Heb je extreem veel melk, of normaal, dat je de tsr laat weglopen? Dat is op zich niet nodig voorzover ik weet. Misschien moet je juist niet de tsr weg laten lopen? Zodat hij juist wat meer zijn best moet doen om de toestroom te verwerken? Misschien verslikt hij zich een keer - als je erg veel melk hebt - maar daar wordt hij dan ook vast goed wakker van . En hij krijgt in die 5 minuten dan waarschijnlijk ook wat meer binnen, door het snellere stromen. Hij wordt vast ook erg moe van het harder werken ná de tsr en valt ook daardoor maar weer in slaap als de melk niet hard genoeg meer komt. En dan zou je ook nog kunnen overwegen hem bij je in bed te nemen, evt op een 2e aankleedkussen met lakentje en dekentje, zodat hij toch wat apart ligt. Je kunt dan zo makkelijk mogelijk aanleggen en terugleggen, of zelfs liggend voeden. Dat heb ik zelf allemaal trouwens niet gedaan in de eerste weken omdat ik zoooo moe was en nog brak van de ks, en het hummeltje nog zo klein dat ik dat allemaal niet durfde. Maar dat is voor elke moeder anders heb ik al begrepen. En overdag zvm slaapjes pakken met je kleinste, hopelijk kun je de af en toe op de andere twee laten passen of gaan ze naar school/kdv? Je hebt het wel echt nodig deze weken, het is nog je kraamtijd natuurlijk! Heel veel sterkte, hoop dat je je eraan over kunt geven, en dat het snel wat beter wordt als hij wat groter en sterker is.
Ik zou je idd ook aanraden je kindje lekker naast je te leggen zodat je hem maar even moet aanleggen en jullie samen verderslapen. Je zal na een paar nachten merken dat je niet meer weet hoe vaak je gevoed hebt! Héérlijk! Je kan je kindje gewoon naast je leggen met een eigen dekentje of slaapzakje ofwel een co-sleeper maken/kopen. Ook het laten weglopen van die eerste melk zou ik niet doen als je geen overproductie hebt of een enorme TSR.
Ik ben de tsr gaan laten weglopen op advies van de lactatiedeskundige zodat hij vettere melk krijgt en dus langer tussendoor slaapt.......ik twijel nu ook of ik dat wel zal blijven doen. Het heeft nl nog niets opgeleverd, maar goed ben pas een dag bezig.... Ik vins het erg frustrerend aangezien mijn andere 2 echt heel snel op een goed ritme zaten van 3 uur. Mijn 2de ging zelfs met 2 weken snachts over op maar 1 voeding.....
Ik zou het nog een nacht aankijken met de TSR weg laten lopen en anders idd eens proberen door hem meteen aan te leggen. Misschien dat hij met "alle" melk langer ertussen laat.... Precies zoals Babel44 zegt...... Verder gewoon elke kans benutten overdag om even te gaan liggen/hangen/dutten.....
typisch...... ook 2 kinderen die doorsliepen.... en nr 3 niet hier is het nog steeds zo..... en heeft t niets met honger te maken..... ook nu met pjymapap dezelfde gebroken nachten..... mijnheer heeft hier tot nu toe 1 nacht doorgeslapen............. en ligt dus ook standaard bij mij.... postief nieuws:... op geven moment ben je zo moe dat je t niet meer voelt.... eens komt t goed.... toch?