laatste voeding vervallen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Woezel 25, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 5 maanden oud. Ze krijgt volledig borstvoeding en doet het daar geweldig op! (ben ik stiekem best heel erg trots op, had vooraf nooit gedacht het zo lang vol te houden!). We genieten er samen enorm van. Sinds ze 3maanden is slaapt ze de nachten door. Nu moeten we haar al tijden 's avonds om 22.30 voor de laatste voeding wakker maken. Nu willen we eens kijken hoe het gaat als we haar laten slapen. Ben wel een beetje bang dat ze dan vanacht komt maar we kunnen het altijd proberen natuurlijk. Nu als we haar wakker maken is ze nog zo diep in slaap dat het gewoon zielig is om haar uit bed te moeten halen. Ze drinkt dan wel, neit heel best maar toch. ook 's ochtends als ze wakker word (rond 6.30 / 7.00 uur) drinkt ze de laatste tijd ook niet zo heel goed meer waardoor ik denk dat ze misschien niet zo veel voedingen meer nodig heeft... Wat denken jullie? Is het 'normaal' om met 5 maanden al de laatste voeding te laten vervallen en hoe gaat het dan met de productie, keldert die niet gelijk heel erg? Ben namelijk nog niet toe om te stoppen met borstvoeding!;)

Ik hoor graag jullie mening!

Groetjes

2. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Ik lees ook even mee:) Mijn zoontje is 4 maanden en moet ik al vanaf dat hij 3 weken was wakker maken voor de laatste voeding. Ik moet woensdag naar CB, ik ga het daar eens vragen!!
    Mijn eerste zoontje sliep namelijk met 9 weken al door van 8 tot 8, maar die heeft maar 6 weken BV gehad.
    Ben benieuwd wat anderen hiervan denken...

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn gestopt met de late voeding ronde de 6.5 maanden (gecorrigeerd 4.5 maand) omdat Simone er niet blij van werd (lees: supersjaggo) om rond die tijd nog wakker gemaakt te worden. Ze woog toen bijna 6 kilo, ik vind het gewicht wat dat betreft belangrijker dan de leeftijd.

De eerste dagen kwam ze nog wel heel vroeg in de ochtend maar daarna ging ze overdag wat meer drinken en sliep ze wel langer door.

Ik heb nog een hele tijd 's avonds die voeding gekolfd voor de voorraad maar daar was ik later ook zat van en toen sloeg ik het soms gewoon over als ik geen zin had. Wat jullie productie betreft zou het prima moeten gaan hoor!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben haar nooit wakker gemaakt voor een late voeding. Altijd volledig op verzoek gevoed. Je productie zal echt niet kelderen. Ik zou meteen stoppen met wakker maken, in mijn ogen nergens voor nodig en alleen maar sneu om haar uit haar slaap te halen. Misschien komt ze dan wel weer in de nacht, wie weet. En misschien ook niet. ;)
    Succes.

5. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook nooit wakker gemaakt...hij sliep ook al heel snel door...en vervroegde uitzchzelf die late voeding..
    Dus vertrouw op je kindje, die haalt echt wel genoeg voeidng uit jou..
    voordat je haar op bed legt gewoon aanleggen...en dan wie weet komt ze een paar nachtjes ..

maar hier de ervaring, dat het maar voor korte duur was...telkens minder drinken en ineens gewoon door slapen...
    Hij kwam bijv eerst om 3u...en darana 4u, 5u...en ineens gewoon 8u...

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik maak mijn dochtertje ook nooit meer wakker rond die tijd, meestal ligt ze er om 20.30u in en komt ze rond een uur of 4/5 's nachts voor een voeding en slaapt daarna weer verder tot half 8. Wel kolf ik altijd nog ff rond 22.00u voordat ik zelf naar bed ga, ben namelijk bang dat als ik dat niet doe, m'n productie achteruit gaat?! Ook ik ben er namelijk nog lang niet aan toe om al te moeten stoppen met de bv!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij mij liep mijn voeding wel heel hard terug toen hij zijn late avondvoeding liet vallen. dus kolf ik nog een keer voor ik zelf naar bed ga en sinds ik dat doe gaat het weer beter met de productie.

8. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier wordt de laatste voeding ook gekolfd, maar ik moet constant tegen terugloop vechten, ben dit weekend weer hele dagen om de twee uur aan het voeden om mn productie weer wat op te krikken. Meneertje werd ineens mopperig en had haast geen natte luiers meer. Zou kolven in eerste instantie nog even doen, ook erg lekker om een voorraadje aan te leggen.

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij maken de kleine ook rond die tijd wakker voor zijn laatste voeding.... De rest van de dag krijgt hij wel op verzoek. Manlief heeft er ook erg veel moeite mee om hem wakker te maken en vraagt ook al weken of we daar niet mee kunnen stoppen...
    Maar stel dat onze kleine om 5 uur zijn 4e voeding neemt (hij gaat rond half 8 naar bed) dan voor zijn slaapje weer aanleggen...?

Misschien dat ik dat dan ook morgen maar ga proberen.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    Als je nog lang wilt blijven voeden moet je je er misschien bij neerleggen dat nachtvoeden er bij kan horen. Op die leeftijd is het vaak drinken en weer verder tukken.

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties! Gister dus niet wakker gemaakt en wat denk je.. Ze bleef gewoon slapen tot 6.30 vanochtend! Ben benieuwd wat ze vanacht doet. Vind het niet erg om 's avonds laat te voeden, of in de nacht, maar vond het zo zielig worden om haar wakker te moeten maken...
    Ze is trouwens nu ruim 7 kilo en zit nu dus op 4 voedingen. vandaag had ik wel het idee dat ze beter dronk. verder was ze gewoon erg gezellig, vrolijk, gewoon goed slapen overdag etc. Niks anders dan anders dus ze heeft wel genoeg gehad denk ik dan.

Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit:
    6.30/7.00 BV
    11.30/12.00 BV
    15.30/16.00 BV
    18.30 in bad/wassen, pyama aan, BV en dan naar bed, slaapt dan ongeveer om 19.30
    Dus voordat ze de nacht ingaat bied ik haar altijd de borst aan en die drinkt ze gretig leeg (beide) waarna ze lekker in slaap valt.
    Ben stiekem wel een beetej bezorgd dat ze dus te weinig krijgt maar misschien moet ik inderdaad erop vertrouwen dat ze wel genoeg neemt en als ze honger heeft ze dan wel komt

@ Sukke; Mijn man is trouwens het omgekeerde, hij heeft er moeite mee om te stoppen met die laatste voeding omdat hij bang is dat onze dochter dan te weinig binnen krijgt.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ze snachts gewoon door slaapt, dan kun je er echt op vertrouwen dat ze genoeg voeding uit 4 voedingen haalt hoor.
    Ik vind het wel heel erg knap. Wij zaten pas met 10 maanden ofzo op 4 voedingen haha. En nu net sinds een week op 3.
    Lekker van genieten en super dat ze gewoon snachts heerlijk geslapen heeft. Je kindje regelt het wel, anders komt ze eventueel wel sneller voor een voeding overdag of voor een extra nachtvoeding, als ze niet genoeg uit 4 voedingen haalt.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat goed dat ze heeft door geslapen. WIj hebben het gisteren ook geprobeert.
    Meneertje wilde om 17.00 al eten, terwijl ik om 14.30 nog gekolft had (moest werken) dus toen had hij neit zo veel gehad naar mijn idee. Bleef ook wat onrustig. Om 19.00 toen nog 40cc uit de fles gegeven en in bed gelegd. Toen wij gingen slapen zitten twijfelen wat we moesten doen. Ook aangezien ik vandaag ook weer moest werken en er om 6 uur uit moest..
    Ons ventje toch laten liggen en om 01.15 stond manlief met zoonlief naast me... "Joehoe Sukke, wordt is wakker hij moeten eten!" Al slapend mijn mannetje gevoed en daarna weer in zijn bed gelegd. Vanmorgen om 6.00 op gestaan om te kolven en toen ik weg ging 06.45 werd hij net wakker voor zijn ochtendvoeding.
    Hopelijk komt hij vanavond later (dus niet om 17.00). Kijken hoe het dan gaat als we hem 's avonds niet wakker maken, ik ben beneuwd. Ben iig al erg tevreden met vannacht!

14. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Wij hebben het vannacht ook voor het eerst geprobeerd!! En het ging goed!:) ´s Avonds om half 8 laatste voeding gegeven en toen op bed gelegd. Om half 11 gekolfd, en naar bed gegaan. Vannacht om 5 uur kwam ons mannetje weer (normaal ook!) maar dronk maar heel even en viel toen weer in slaap tot half 9.
    Dus het is ons goed bevallen!
    Ik probeer het aanstaande nacht weer, en mocht hij toch weer om 1 a 2 uur ´s nachts komen, dan ga ik de avondvoeding wel weer inschakelen, maar als het gaat zoals het vannacht ging dan is het prima!!

Bedankt voor alle tips meiden;)

15. fafje

fafje Niet meer actief

annie, zoals het bij jou is gegaan, gign het hier ook ...op den duur kwam ie om 6 uur...elke x snelle slokjes...en verschoof dat dus...uiteindelijk gewoon om 8...en sliep dus snel klokje rond

16. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    O heerlijk joh!:) Ik hoop dat het bij ons dan hetzelfde gaat haha
    Bleef jij ´s avonds ook gewoon kolven?

17. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik kolfde elke dag voor ik ging slapen, voor mn voorraad :D...heb er nog profijt van!

en als ie dan weer es (tijdens fase, groeispurt, oid) voor een anchtvoeding kwam, kolfd eik een paar dagen niet...maar liet em dna snachts drinken...

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ging het vanacht weer goed! Om 18.30 laatste voeding, laten slapen en toen vanochtend om 6.30 kwam ze weer... Best lekker...:D
    Als onze dochter toch weer 's nachts komt schakel ik de avond voeding ook wel weer in maar nu dus al 2 nachten op rij doorgeslapen van 19.30-6.30.... En vanochtend weer 1,5 uur geslapen en ze ligt me nu toch vrolijk in de box te babbelen en te spelen! Echt genieten is dat he...;)
    Dus denk dat ik er gewoon op moet vertrouwen dat ze wel genoeg heeft....

X

19. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Ja precies!
    Voor de voorraad is het altijd makkelijk!!:) Blijf het ook maar gewoon doen!
    Loopt de productie tenminste ook zeker weten niet terug en ik hoef mn mannetje niet meer wakker te maken. Allemaal blij!;)
    Hoelang duurde het bij jou voordat hij zeg maar ipv van 5 uur ´s nachts ´s morgens om half 8 kwam? Dat verschuiven zeg maar?

20. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    @Woezel: Ja,als ze écht nog honger hebben dan komen ze wel hoor!! Dan laten ze wel van zich horen denk ik dan maar:p
    Fijn joh, dat het weer goed gegaan is! ben er ook blij mee!

Deel Deze Pagina