Ovulatietest positief, temperatuur laag?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door juf21, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik ben vorige maand begonnen met temperaturen en deze maand gebruik ik daar voor het eerst ovulatietesten bij. (zie foto's)
    Maar wat ik er zelf van zie, was de test van gisteren positief. Maar mijn temperatuur blijft laag. Heb ik nu wel een eisprong gehad?
    Ik word hier zo onzeker van! :(

Bijgevoegde bestanden:

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hij kan morgen omhoog schieten, dan heb je vandaag je eisprong (gehad).

3. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    eisprong komt zo'n 1 à 2 dagen na piek... dus nog even geduld en blijven doorklussen :D

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Kan ook zelfs langer duren, heb weleens 4 á 5 dagen na positieve test pas eisprong gehad. Gewoon doorklussen tot je 3 dagen een hoge temp hebt gehad ;)

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hij kan ook heel langzaam stijgen. Kijk maar naar mijn kaartje van mijn zwangerschap. Na ei steeg mijn temp elke dag met een tiende graad.

6. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Bedankt! Op dit moment stijgt mijn temperatuur ook elke dag een tiende. Wij blijven gewoon door klussen. Heel vervelend... ;)

7. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hey meid
    mag ik iets vragen... zie dat je stippelkruis hebt :) dat is op zich al goed
    maar hoe temp je juist? want ik merk op dat er tussen je temperaturen voor en na ei niet zo heel veel verschil is... hoeft niets slechts te betekenen hoor, maar misschien ligt het aan de manier waarop je tempt (oraal of onder de arm ofzo)

succes in ieder geval op het wachtbankje!!!

8. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik temperatuur elke ochtend rectaal op hetzelfde tijdstip. Wat denk jij, moeten we nog door klussen? Heb ik nog geen eisprong gehad denk je?

9. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hmmm denk het wel hoor... maar stippellijn = twijfel bij FF
    maar het kan hoor dat temp maar elke dag met een tiende stijgt... de stijging met 3 of meer tiende is standaard... zolang het stijgt en de temp ho(o)g(er) blijft zit je goed denk ik

misschien nog een weekje om de twee dagen doorklussen dan heb je meer zekerheid en kan je zien wat je temp doet

EDIT : ik zie dat je ovulatie testjes gebruikt... welk merk als ik mag vragen ?

succes met het afwachten!

10. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Oké, we klussen voor de zekerheid om de andere dag ongeveer door. Ik voeg even een foto toe, want ik weet niet welk merk dit is.

Bijgevoegde bestanden:

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk dat je eitje al is geweest hoor. Alleen wanneer precies is de vraag, het kan namelijk ook een dag later zijn geweest dan FF nu aangeeft :)
    Voor de zekerheid gewoon nog ff klussen.

Vorige ronde steeg mijn temp ook heel langzaam en ineens schoot ie omhoog.

12. mamavanmenno200

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    het merk van ovulatie testen ken ik niet...
    ik vroeg het gewoon omdat sommige testen snel positief geven (en ondanks positieve test duurt het nog eens 4 dagen vooraleer je eitje springt...)

succes op het wachtbankje!

13. Mies87

Mies87 Lid

21 mei 2013
    58
    0
    6
    #13 Mies87, 21 mei 2013
    Laatst bewerkt: 21 mei 2013
    Ik ben nieuw hier en wou graag meekletsen over zwanger worden.

Ik ben sinds eind januari gestopt met de pil na die zo'n 10 jaar geslikt te hebben. Mijn vriend en ik zijn al 8,5 jaar bij elkaar en willen heel graag een kindje.

Nu heb ik laat van zeer onregelmatige cyclussen, namelijk 35-51 en zit nu op dag 29. Toen ik na 6 weken nog niet ongesteld werd ben ik naa de ha geweest. Die gaf aan dat ik moest temperaturen, dus daar ben ik mee begonnen sinds 18 april.

Nu zit ik met het volgende: deze cyclus ben ik gevoelige ovulatietesten gaan gebruiken naast het temperaturen. Ik heb een vrij lage temperatuur. Nu had ik 15 mei een dikke controlestreep en een lichte lh streep (volgens bijsluiter; nog geen lh, maar niet helemaal negatief), 16 mei een helempositieve ovulatietest en sindsdien telkens een licht positieve test Zoals de eerste. Wel blijft mijn temepratuur laag zoals altijd (rond de 36,2/36,3).

Weet iemand of ik wel een eisprong heb gehad of misschien vals positieve testen heb gehad? Het zijn trouwens gevoelige testen van Sensitest.

Groetjes,
    Michelle

14. Mies87

Mies87 Lid

21 mei 2013
    58
    0
    6

Deel Deze Pagina