Hoi ! Mijn dochter is nu 4 weken en heeft best veel last van buikkrampen. Ze laat veel scheten en vooral na de voeding huilt ze veel. Ook drinkt ze haar voeding (110 cc perkeer) veels te snel op. Nu wilde ik overstappen op de Difrax met kerspeen, maar ik zit ook op de nutrilon Omneo. deze is natuurlijk wat dikker maar kan deze met de kerspeen gedronken worden of zijn de gaatjes dan te klein. n hoe gebruik ik de difrax precies want ze trekt de speen helemaal vacuum. Ik heb ergens gelezen dat er dan een gaatje open moet zijn ?? Welke gaatje is dat dan. En hoe moet de kerspeen in haar mond want die heeft zo'n rare vorm (of maakt het niet uit ?) Kan iemand mij helpen met deze vragen ??
het is idd belangrijk dat je kindje ongeveer 20 min over de fles doet. * Je kan tussendoor stoppen om pauzes te nemen voor je kindje. * De fles strakker draaien. (dat van die difraxfles weet ik niet ik had zelf avent flessen) * Ik denk niet dat het kwaad kan als je de kersspeen gaat proberen, misschien zijn de gaatjes wel klein, en zal je kindje harder moeten zuigen maar doet dan wel langer over de fles. * Je kan ook iets halen tegen de krampjes je hebt van VSM druppeltjes maar ook Infacol druppels. * Zorg dat je de voeding niet schudt maar roert met een lepeltje zo hebje minder schuim. S6 verder.
Je had al een Difrax fles? want de kers speen is een benaming voor de smalle flesspeen. Bedoel je misschien een 1-2-3 speen omdat je zegt dat je voeding wat dikker is? Als ze een speen vacuum zuigen wil dat zeggen dat ze valse lucht naar binnen zuigen. Je hebt dan waarscheinlijk de flesdop te strak aangedraaid of het ventiel aan de onderkant van de Difrax fles zit te strak aangedraaid. Wat eventueel ook een goede fles tegen darmkrampjes is is de Dokter Brown of de BFree flessen. Deze hebben een speciaal ventiel in de fles zitten wat vacuum zuigen voorkomt. Vacuum zuigen zorgt voor oorpijn, krampjes en spugen.
Het ventiel onderin de Difrax fles heeft een gaatje/spleetje waar lucht door kan komen zodat ze niet vacuum zuigt. Wij hadden moeite met de fles in het ziekenhuis, daar trok Simone gewoon het ventiel eruit met haar zuigkracht, maar daar zat het gaatje dus verstopt denk ik. Hier thuis hebben we geen problemen. Ik knijp het tuitje altijd even in als ik het ventiel plaats, dat schijnt te werken. Wij hebben trouwens de kleinste speen van Difrax en ze drinkt (BV) alsnog 110ml in 5 minuten weg hoor. Maar geen krampjes ofzo dus we laten het maar zo...
Die flessen werken inderdaad goed tegen krampjes, alleen de BFree heeft een nogal grote opening in de speen. Mijn ervaring met de dr Brown is heel goed, de opening in de speen is naar mijn idee zelfs nog kleiner dan de opening in de S-speen van Difrax.
Hier ook de Dr.Brown geprobeerd na de Difrax met S speen en de Avent, maar alle 3 hier hetzelfde effect; Flesje veel te snel leeg. Nog geen *ff afkloppen* krampjes hier gehad overigens, dus kan niet echt zeggen welke beter was.. Wij gebruiken nog steeds de difrax hier, zou niet weten welke fles ik nog meer kan gebruiken die er voor zorgt dat ze haar flesje langzamer zal drinken..
Mijn zoontje had ook heel veel last van snel drinken en krampen, binnen 5 minuten had hij zn fles op. Tot ik de fles dr brown had gekocht met de speen van difrax, van de s-fles, de eerste speen. Sindsdien doet hij er 20 minuten over. Hij is nu 3,5 maanden en drinkt nog steeds met die speen, zelfs pap omdat andere gewoon veel te snel gaan, hij heeft te veel zuigkracht. Mischien een idee om te proberen, succes!
Mijn zoontje dronk zijn flessen ook te snel leeg, ben toen nutriton gaan gebruiken. Dit helpt hier perfect en doet er nu zelfs een half uur over. Voor het vacuum zuigen zou ik idd eens kijken of het gaatje bij het ventiel open is, zit onder in de fles als je de onderkant eraf draait. Was bij ons ook het geval, sinds we deze open hebben gemaakt(rollen tussen de vingers) zuigt de fles geen vacuum meer. Tip ook hier op het forum gelezen
Hoi! als je de omneo aanmaakt met lauwwarm water heb je minder last van de klontjes die je speen verstopt. Wij hebben ook zo zitten klooien met flessen en spenen, maar zo werkt het goed en kan hij het drinken uit de avent met speen 1. De andere flessen (difrax en born free) dronk hij veel te snel uit. Succes!
Hier gebruiken we voor onze razendsnelle drinker difrax met kersenspeen en nutriton: hij doet nu 10 minuten over 120cc ipv 2 minuten, nog maar kort, maar al veel beter. Overigens geen krampjes ed bij hem.
Onze zoon had ook last van krampen en dronk veel te gulzig. Fles was binnen enkele minuten op. We zijn van Aventflessen naar Dodieflessen overgestapt, Dodie ging beter maar was nog niet optimaal. Avent was een dikke ramp! We hebben de oplossing gevonden!! Dr Brown flessen. Daar zit een speciaal ventiel in dat de lucht niet in de melk laat komen maar in de fles laat zitten waardoor de kleine geen lucht meer binnenkrijgt. Hij doet nu 15min over een fles. Zie deze site: Dr. Brown's Natural Flow | Dr. Browns Daar zie je hoe zo een fles werkt. Flessen zijn te krijgen bij apotheker (moet je bestellen) Ik had eerder naar mijn collega moeten luisteren want eens we deze flesjes hadden is het beter gegaan.veel succes
Ik zag het er al tussen staan, maar nutriton toevoegen zal zeker helpen. Dit maakt te voeding dikker en komt het minder snel de speen uit. Mijn dochter zoog altijd zo sterk dat ze binnen een paar minuten de fles op had. Toen nutriton gaan toevoegen (ook ivm spugen) en gekeken of het nog goed door de speen kon. Dat kon, wel wat minder snel. Maar zij zuigt zo extreem hard dat ze het er prima uit kreeg. Sindsdien doet ze ook langer (niet extreem lang, maar normale tijd) over een flesje. Wel opletten of het nog wel door de speen kan (de voeding). Anders evt. speen met groter gaatje pakken. Wij hebben dit nooit hoeven doen, omdat ze het er met gemak uit dronk. Wij gebruiken overigens een dr. Brown fles.
Ons zoontje is nu 1 maand en wij hebben in het begin bornfree flessen gebruikt, maar daar dronk hij slecht mee, maakte zn flessen niet leeg en kon niet boeren! (bij ons 1e zoontje werkte deze perfect) toen over op de avent, want die had ik nog nieuw staan, daar drinkt hij god uit en doet er langer over, maar probleem is dat hij nu ineens weer erge krampen krijgt daardoor en dus hele avonden van pas is! Sinds gister de smalle difrax fles gekocht met kersspeen en wij gebruiken ook omneo, dus had het gaatje al iets groter geprikt, maar nu drinkt ie m binnen 7 min op, dus waarschijnlijk heb ik t gaatje te groot geprikt....dom! Vandaag even een nieuwe speen halen! Dus ik zou idd gewoon proberen en dan kijken hoe lang ie erover doet! Succes!
Hai hai. Mijn dochter is iets ouder nu precies 2 maanden. Zij dronk ook heel erg snel en gulzig en toen heb ik een speciale speen van medela gehaald. Ze moeten het zelfde zuigen als aan de borst als ze niet zuigen dan komt er niks uit. Hij is te koop bij de thuiszorg winkel. Bij ons werkt dat heel goed en doet ze wat langer over de voeding. er is ook infacol dat is tegen darmkrampjes schijnt ook heel goed te werken maar ik heb er geen ervaring mee. Ik heb zelf geen ervaring met difrax spenen dus daar kan ik je niet mee helpen. Succes
Medela Calma is een zuigelingen speen die de moederborst goed nabootst en als hulpmiddel naast borstvoeding gebruikt kan worden! Voor een moeder die op zoek is naar de beste voedingsoplossing, om haar baby haar afgekolfde moedermelk te voeden, is Calma de ideale oplossing. heeft uw kindje nooit of niet goed aan de borst gedronken dan is dit niet de ideale fles met speen voor u en uw kindje. als TS dus nooit BV heeft gegeven is dit geen goede fles voor haar, *probeer wat meer pauzes in te lassen tijdens het drinkmoment *dop af en toe een keer open draaien *fles even op zijn kant houden zodat er geen melk meer in de speen zit om hem vervolgens weer aan te bieden. *evt.infacol of vsm druppels *boertje tussendoor *zorgen dat de dop niet te strak aangedraaid zit succes!!!