minder aantal cc's drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dorianne, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn dochter heeft altijd wat minder gedronken dat het aantal wat ze per dag mag hebben.

Nu vroeg ik me af of er nog meer kindjes zijn die minder drinken dan dat ze mogen hebben.
    Mijn dochter weegt tussen de 5700 gram en de 6000 gram, dat houdt in dat ze tussen de 850 en 900 cc per dag mag hebben.
    Mijn dochter dronk gisteren maar 725 cc (heb dat eens bijgehouden om te kijken wat ze drinkt). Dat is dus ruim onder wat ze mag hebben. Ze drinkt en plast goed en ze is vrolijk en ze huilt alleen als ze honger heeft of moe is.

haar schema is :
    8, 11.30, 15, 19 en 23 uur en slaapt weer tot de volgende ochtend tussen 7 en 8 uur.

Ze heeft lang op 6 flessen gezeten maar die drinkt bijna nooit meer allemaal leeg dus ze is echt toe aan 5 flessen! :D

En ja ik weet dat het ene kindje meer drinkt dan het andere maar dit komt puur uit nieuwsgierigheid omdat ik alleen maar lees over kindjes die teveel drinken ;)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze oudste was ook geen grote eter.. zat ook heel snel (met 10 weken) op 4 flessen. En die flessen zijn eigenlijk (op een uitzondering na) nooit groter geweest dan 200 cc .

Ik heb me er best vaak zorgen over gemaakt, vooral in periodes dat ze ziek was eigenlijk, omdat ze weinig reserves had dan. Verder deed ze het gewoon goed, net zo als jouw kindje, dus dan is er niets aan de hand. Maar zoals gezegt, ik vond het maar een rot-idee, dat ze bij ziekzijn, zo weinig reserves had.

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    niemand?
    wat een eters op dit forum :D

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Vinn weegt nu 6.5 kilo en komt ook niet verder dan 700/750cc per dag. En het is ook nog zo dat hij steeds kleine beetjes drinkt en nog steeds om de 3 uur komt.

Ik bied hem wel steeds 180/6 aan maar deze gaan zelden helemaal op. Het gekke is dat als hij de grote fles wel leeg drinkt hij eerder komt voor de volgende fles.

Hij heeft volle plasluiers en poept regelmatig, dus dan is het voor mij ok. Kan hem toch niet dwingen.

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hey Dorianne,

Mijn meisje drinkt van af de geboorte erg afwisselend. Ze weegt nu 5,5 kilo en drinkt soms maar 600 in totaal op een dag. Ze ziet er verder goed uit lekkere baby vetjes, en ze is vrolijk. en ze groeit goed op de middenlijn. Ik maak mij er soms nog erg druk om omdat ik denk dat ze vanzelf wel meer gaat eten, maar dat doet ze dus niet. ze krijgt 5 X 150 op een dag, de ochtend voeding drinkt ze altijd wel helemaal leeg. Maar de rest van de dag is het een beetje op en af. Ook begint ze erg enthousiast aan de fles de eerste helf zit er zo in, maar de laaste 70 cc is een ramp en ze doet meestal 30 min over de fles. Ze drinkt uit een difrax s fles. En ze meld zich ook niet echt voor eten. Moeilijk soms met die kleintjes.

6. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    te weinig drinken kan je net zoveel kopzorgen maken ja als grote eters die aan het maximaal aantal liters zit.
    Hier heeft ze gisteren bijna gemiddeld 160 gehad, vandaag zal ze gemiddeld 140 per fles hebben X 5 flessen dus ze mist een hoop haha.
    Och ja de kleintjes blijven zorgen houden...enja ik maak me er soms ook druk over, zou er niet altijd wat zijn om je druk te maken met die kleine :D.
    Volgende week start ik met werken :p Ik heb er onwijs veel zin in maar...ik ben benieuwd hoe mijn dochter het bij al die vreemde gaat doen!

Deel Deze Pagina