Hallo. Ik ben nu 13 weken zwanger en 20 jaar. Mijn contract loopt af in februari en ik heb grote kans dat ze deze niet verlengen. Ik zit namelijk nu in de ziektewet ivm een prenatale depressie en daar zijn ze natuurlijk niet al te blij mee. Mijn vriend en ik gaan komende week verhuizen want we hebben net ons huurcontract voor een jaar getekend. Mijn vragen zijn nu; - mogen ze mijn contract gewoon tijdens zwangerschap niet verlengen? - heb ik recht op een ww/uitkering? - hoe hoog zal deze dan zijn? - kunnen ze mij verplichten om alsnog terug naar scho te gaan tijdens zwangerschap? - wat zijn je rechten als zwangere jonge vrouw en ontslag/ ww Ik zit er echt heel erg mee in de maag want het gaat nu niet alleen meer om mij Wie o wie kan mij een beetje geruststellen???
Ik ga proberen te antwoorden, maar weet niet alles. -ja, ze mogen je contract gewoon laten aflopen als je zwanger bent en een tijdelijk contract hebt. Met een contract voor onbepaalde tijd is het een ander verhaal. -voor ww is dit verhaal wel duidelijk denk ik https://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_inkomen/themas/uitkeringen_ww_aow_wia/wanneer_heb_ik/ Het antwoord op je vraag vind ik ivm ziektewet zelf lastig in te schatten. - ik raad je aan om vragen over ww en school in het speciale uwv topic te zetten. Daar geven mensen van t uwv (die ww verstrekt) antwoord.