Wat zou jij doen met een grote achtertuin?

Discussion in 'De lounge' started by Nogablokje, Jul 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Kom maar op met die ideeën voor een grote achtertuin van 20 meter diep en 10 meter breed!

- we hebben (nog) geen kinderen dus speeltoestellen vallen af
    - hij komt te liggen op het zuiden
    - ideeën met zwembaden enzo passen niet in mijn budget :D

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,295
    113
    Nederland
    Ik zou zoveel willen met mijn tuin, ruim 500m3 - 32 bij 16 meter - maar helaas laat het budget dat niet toe. We hebben twee terrassen, waarvan 1 nog niet helemaal af is. Verder hebben we overal gras. Lekker makkelijk :D

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou een groot deel voor dieren maken. Kippen en geiten.

Een deel terras eN een deel tuin.

Maar hier hebben de dieren voorrang haha. Lijkt me heerlijk!

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik zou achterin de tuin een gezellige overkapping maken, waar je in de zomer lekker buiten kunt zitten uit de zon en waar je 's avonds gezellig een vuurtje kunt aansteken.
    Verder zou ik wel zorgen dat je ruimte hebt voor eventuele speeltoestellen en trampoline, mochten er kinderen komen. Daarom zou ik een grasveld aanleggen.
    Misschien leuke borders met planten en bloemen aan de zijkant van je tuin en een gedeelte bestraten waar je een tuinset op kunt zetten.
    Ik zou in elk geval zorgen dat je zowel in de zon als schaduw kunt zitten.

5. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dit zou ik ook doen.
    Pas op met planten/bessen etc. Nu zijn ze misschien mooi, maar mochten er kinderen komen en je hebt giftige planten o.i.d. dan moeten ze er weer uit. pas op met bomen bij de erfgrens (bla bla bla rijdende rechter etc:p )

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Heb ook een grote achtertuin en ik heb er een rozentuin van gemaakt een paar weken terug. Met perkjes waar de rozen instaan en allemaal geurende soorten gekocht op internet. Word prachtig als het straks allemaal bloeit! Verder gewoon gras en een terras.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb mijn tuin zo ingedeeld dat ik over de lange kant op een rij planten, loungeset op vlonders onder pergola en weer planten heb. Even kijken of je zitje in de zon of schaduw is en dan nog een terras met tafel met stoelen ergens anders zodat je altijd in de zo'n of schaduw mag zitten. De rest gras, tenzij je niet wil maaien, dan grind of split.

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Opdelen in stukken.
    Inderdaad in het midden ongeveer een vlonder met zitje. Dicht bij t huis ook een terras, voor als je buiten wil eten of feestje, waarbij het buiten/binnen is.
    De buren hebben de tuin mbv 1 metere hoge hagen in stukkengedeeld, privacy maar toch overal zicht.
    Let wel op dat je wat grote vakken met planten zet, niet 3 viooltjes naast elkaar, dat valt in het niet met de grootte van de tuin. Bloembedden of iets dat dat dan heet?

In het midden iets opvallends helpt ook om de lengte te breken.

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Mee eens... En dan lekker verder sparen voor een mooi zwembad :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Zoiets. Een heerlijke veranda met open haard en buitenkeuken/bbq. 😊

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Moestuin/kas
    Fruitbomen
    Ruimte voor dieren

Schuur met veranda/buitenkeuken, top!
    Sauna
    Werkkamer

12. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik zou wel een groot zwembad neerzetten want die kosten nog maar zo weinig..

verder veel groen..en veel gras...

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

Nov 28, 2012
    1,416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zooo groot is 20 bij 10 meter ook weer niet hoor. Onze tuin is iets groter, maar denk niet dat geitjes zich hier kunnen vermaken.

Wij gaan een veranda bouwen, hebben een leuk moestuintje en achter een lounche plek met openhaard. Onze buren hebben de veranda achter in de tuin gebouwd en hebben daar prachtig uitzicht op vanuit huis.

Verder staat er veel moois op pinterest :D

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Wat Nikki88 aan foto's laat zien zou ik doen. Daarnaast een stuk (nep)gras en dan plek voor een zwembad. Borders met planten en bloemen

15. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Onze tuin is 80m diep bij 10 breed en die hebben we ingericht met een groot terras met een houten overkapping. Grote kippenren gemaakt. Een stuk is boomgaard met 4 appelbomen, een pruimenboom en een kers. Verder is nog een gedeelte moestuin en hebben we een plek gemaakt met een groot kampvuur. Wij hebben wel kinderen dus speeltoestellen staan er ook nog her en der :D

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Misschien inspiratie opdoen in De tuinen van Appeltern?
    Daar heb je heel veel voorbeeldtuinen.. En je bent een dagje lekker weg.

Maar wat voor tuin is er nu? Is het nieuwbouw of een bestaande tuin. En wat wil je zelf? Veel of juist weinig onderhoud?

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Misschien kan je een plan laten opmaken door een tuinarchitect. Het plan op zich kost wel iets,maar ik zou de uitwerking zelf doen. Of zoveel mogelijk zelf. Zij hebben vazk goede ideen en weten welke planten wanneer bloeien. Mn ouders hebben dit ook gedaan en het is echt zn geld waard. Veel mensen zetten lukraak maar wat planten,wat soms wel mooi kan zijn, maar zo heb je zekerheid van een mooie eenheid!

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,036
    2,900
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben ongeveer zo'n afmeting (iets breder nog denk ik). Er staat van alles. Bomen, buxus, gras, potten met bloeiers. Verder 2 terrassen, een garage en schuur, een kippenren en voor de kinderen een trampoline en een speelhuis met glijbaan en schommels. Toen deze er nog niet waren, was dit gewoon gras. Nu denk je vast dat het een heel volle tuin is. Nou, dat valt echt reuze mee. Kijk maar...

Dit is overigens nog een winterfoto zonder de trampoline :)

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,546
    3,057
    113
    Wow.. ik wou dat ik zo'n afmeting had van tuin

Ik zou 2 terassen maken, stuk gras, borders en Wat bomen neer zetten voor schaduw
    en een mooie vijver aanleggen :)

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik denk ook wel dat je rekening moet houden met in wat voor buurt je woont.
    Als er veel huizen in de omgeving staan zoals in een buitenwijk van een grotere stad zou ik denk ik niet snel een soort van kinderboerderij maken die voor wat meer geluidsoverlast zorgt.

Share This Page