Hoi, een vraagje, mijn man is als kind geopereerd aan spataders op zijn teelbal. Nu lees ik allerlei tegengestelde berichten, maar wat ik zou willen weten is of hij daardoor onvruchtbaar kan zijn. : De ene zegt van wel, de andere zegt dat als het weg is er geen probleem meer is
Jeetje, ja wat een onzekerheid. Ik zou gewoon bellen naar een fertiliteitsafdeling. Of je kunt ook op de site van de Isala kliniek in Zwolle bijvoorbeeld je vragen mailen als ik me niet vergis. Ik kan me voorstellen dat dit je dwars zit. Sterkte ermee! Liefs Ester
Als ze weggehaald zijn, dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Spataders zijn volgens mij lastig, omdat de warmte dan niet goed weg kan. En warmte is niet goed voor de zaadjes. Ik denk niet dat je ervan uit moet gaan dat je man verminderd vruchtbaar is. Mocht je je toch zorgen maken, schroom dan niet om deze vraag bij de huisarts te stellen. Stress is namelijk ook een slechte factor .
Je eigen arts bellen meid. De kans op onvruchtbaarheid of verminderde vruchtbaarheid is naar mijn weten wel behoorlijk gestegen! Heel veel succes met deze onzekerheid! Elmo