Geneesmiddelenonderzoek

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je mee doen aan een geneesmiddelenonderzoek voor geld?

  1. Ja, waarom niet?

  2. Nee, zou ik nooooit doen!

  3. Misschien/Anders (graag toelichting!?)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Soms lees je wel eens in een tijdschrift of krant of wat dan ook dat ze mensen vragen voor een geneesmiddelenonderzoek. Soms moet je er 1 dag heen, soms meerderen, incl overnachting lees ik ook wel eens. Er zit ook een vergoeding aan vast. Bij het ene onderzoek meer dan het andere. Ik heb hier wel eens over nagedacht maar nog nooit echt durven doen.

    Zouden jullie het doen? Of heb je het al eens gedaan?

    Groetjes Otje
     
  2. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Dat ligt eraan wat voor middel het is. Als er hormonen in zijn verwerkt of wat dan ook zou ik het niet doen. En da's het jammere: hoe ''gevaarlijker of risicovoller'' het middel, hoe hoger de vergoeding....
     
  3. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    idd wat flientje ook al zei hoe gevaarlijker hoe hoger de vergoeding. Maar ik zou het ook niet doen want ja geld is niet alles ik denk toch echt dat mijn eigen gezondheid voorgaat. En ik zou daar het risico al niet voor willen nemen
     
  4. rahella

    rahella Actief lid

    19 nov 2007
    436
    0
    0
    ik zou het niet doen.
     
  5. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ik zou dat niet durven.. medicijnen gebruiken voor iets waar je geen last van hebt.. kan volgens mij nooit goed zijn..
     
  6. Jannes

    Jannes VIP lid

    6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja ik durf het wel aan. Mijn broer is arts en verdiende in zijn studententijd een centje bij door dit soort onderzoeken te laten doen.

    Nu hij zelf ook onderzoeken opzet heeft hij me vaker verteld dat ze pas mensen oproepen om mee te werken als ze eigenlijk al 95% zeker weten dat het safe is. Gaat ook eigenlijk nooit iets fout. Gaat er wel iets fout, dan moet je aan niet meer denken dan dat iemand er van moet overgeven of er heel draaierig van wordt. Dus dat iemand niet lekker op een bepaalde stof reageert.

    En als ik ooit ziek wordt en een middel krijg, ben ik mensen dankbaar die het ooit hebben willen testen en waardoor het dus op de markt is. Ooit moet toch iemand de eerste zijn om het testen. Liever een niet ziek persoon die ff misselijk wordt. Dan al een ziek persoon die nog zieker wordt dan hij/zij al is.
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nee, ik zou het niet doen.

    Elmo
     
  8. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik zou het niet doen denk ik.

    Jannes: Mensen die mee hadden gedaan aan het probiotica onderzoek zijn er een aantal van gestorven (ze waren dan wel ziek, maar toch), dat is wel wat anders dan een beetje misselijkheid.
     
  9. Jannes

    Jannes VIP lid

    6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    klopt, maar waar mensen voor gevraagd worden, is meestal niet echt indrukwekkende medicatie. Maar ik snap ieders terughoudendheid hoor....
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk niet dat je dit hier mee kan vergelijken. Die mensen waren flink ziek. En dus ook al verzwakt. Voor dit soort onderzoeken moet je gezond zijn. Verder draaien er ontzettend veel trials. Bij allerlei ziektes. En allemaal nadat ze net zover waren qua studie als de probiotica. En dat gaat vaak goed, maar soms ook niet. Soms doet het niets, soms verslechtert de situatie. Maar wat nu gebeurd is is uitzonderlijk; dat de situatie zo verslechtert is dat het de dood tot gevolg heeft gehad.
    Hoewel; bij kanker gebeurd het ook vaker; dat medicatie niet aanslaan, de patient nog zieker wordt en uiteindelijk aan de complicaties overlijdt. En dit is dan al buiten onderzoeksverband!

    Ik sta wel achter de reactie van jannes, ondanks dat het me toch eng lijkt. Maar het is goed dat er mensen zijn die hier aan meedoen.
    En de hoogte van de vergoeding hangt volgens mij niet af van de risico's, maar eerder van de belasting qua tijd. Zijn er nog te veel risico's waar ze vanaf weten, dan wordt er nog niet op mensen 'getest' .
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelf gewerkt bij 1 van deze bedrijven en moet zeggen dat je echt heel goed in de gaten word gehouden, dag en nacht. Het gaat ook bijna altijd om de bijwerkingen van het medicijn of de bijwerking van het medicijn in combinatie met een andere medicijn.
     
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nee ik zou het nooit doen.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je wordt trouwens van tevoren ook heel goed gecheckt, en als er ook maar iets niet helemaal klopt dan kun je al niet meedoen.
     
  14. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik moet als student zijnde toch zeggen dat het een hele snelle manier van geld verdienen, en vaak kun je tussen de tests door je schoolwerk doen. dus ja, als ik er de kans voor zou krijgen (vaak zoeken ze mannen of onvruchtbare vrouwen) zou ik het zeker doen!
     
  15. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou het op zich wel willen doen, maar het is altijd met overnachtingen, en dan zou ik er vakantiedagen voor op moeten nemen. En dat vind ik zonde. Plus het feit dat er vaak bij staat dat je als vrouw gesteriliseerd moet zijn om mee te mogen doen. Het lijkt me dus niet echt gezond om mee te doen als je nog kinderen wilt...
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    er zijn inderdaad zeer weinig onderzoeken voor vruchtbare vrouwen..
     
  17. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zou het ook niet doen, is een beetje spelen met je gezondheid.
     
  18. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    [-(
     
  19. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik twijfel ..zou het wel willen .....wil graag de wetenschap helpen .....maar aan de andere kant als ik door het onderzoek zou komen te overlijden of of er ongeneeslijk ziek van wordt heb ik er niet echt veel zin in ....
     
  20. Jannes

    Jannes VIP lid

    6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja mijn broer moest ook altijd aan allerlei eisen voldoen. Het feit dat hij niet rookte was al een voordeel, want vaak wilde ze niet-rokers.

    In het verleden heeft ook echt wel ooit iemand het hormoon Puregon en het middel Pregnyl getest. Ben ik nu ik zwanger ben na IUI heel dankbaar voor!
     

Deel Deze Pagina